Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Inte dumt och faktiskt något jag knappt gjort. Jag brukade istället förr kontakta politiker, makthavare och journalister.
Det sistnämnda gjorde jag längre fram men har inte gjort på länge...
The Guardian är väl vänster men jag brukade också läsa den mycket förr. Den kan också läsas gratis vilket för mig ger ett seriöst intryck... Jag läser också brittiska tidningar på högerkanten och tycker att de tillåter kommentarer på de flesta artiklar är bra.
Men ligger inte bekämpningsmedel också bakom att pollinerande insikter som bin kraftigt minskat i antal? Sen har vi detta med att i Storbritannien, insikter minskat mycket överlag. Typ detta att rutor förr alltid vara fyllda av små insekter efter en bilfärd. Idag helt rent...
Detta lär bero på att gräs inte finns lika mycket som förr, vilket till stor del tros bero på färre betande kor. Detta då färre äter kött och bönderna då odlar annat istället...
Bra om du bidragit till det...
Tidigare skrev jag till SVT och kommenterade deras inslag och skrev om det jag ville att de skulle ta upp. Men de har slutat med att ha adress för att skicka synpunkter på sin hemsida, så jag har slutat med det. Men det verkar som om någon anställd på SVT har som uppgift att läsa Flashback för ibland händer det att de tar upp något som nyligen varit aktuellt här.
Jag har också Facebook, som jag lägger rätt mycket tid på, där kommer det många inlägg om olika miljöfrågor eftersom jag tittat mycket på det. De tillåts också vara radikala. Det är högt i tak på Facebook, vilket man inte kan säga om alla. Jag blev utslängd från Familjeliv utan motivering. Men jag hade då nyss skrivit om plast i naturen och nämnt att det varumärke de hittar flest flaskor från är Coca-cola. Så jag tror att det var därför jag blev utestängd. Då har man inte högt i tak! Det är ju ett av de största märkena, om inte det största, så det är ju bara naturligt att de då bidrar till de flesta skräpflaskorna.
På Facebook har jag läst att Frankrike förbjudit ämnen som är giftiga för bin. Då kan man få en nyhet i flödet och sedan googla vidare och hitta någon annan som också skrivit om det.
Tidigare var det vanligt att dansk fläskfilé användes i kampanjer, men efter antibiotikadiskussionen bytte de till svensk ytterfilé.
Men varför inte tipsa Uppdrag Granskning om tunnorna?