2026-09-08, 19:34
Medlem
Diskussionerna och karaktärerna är mer råa och gritty. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör serien så unik men nånting är det som gör denna annorlunda än alla andra. Det är som att nån har strösslat magiskt Sopranos-sprinkle över den. Den känns som i en klass för sig själv på något sätt.

Vad är den magiska ingrediensen som får denna att kännas så speciell?

https://www.imdb.com/title/tt0306414/
2026-09-08, 19:37
Medlem
VoktorDodkas avatar
Finns en stor tråd; (FB) Diskussioner om "The Wire/I narkotikans spår"
2026-09-08, 20:25
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Mycket av magin ligger i karaktären Jimmy McNulty! Han är skööön!

Han gillar att garva, ta en bärs, och flirta/ligga lite. Ändå en schysst och seriös kille innerst inne.

Han har rätt attityd till livet/tillvaron helt enkelt.
2026-09-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Mycket av magin ligger i karaktären Jimmy McNulty! Han är skööön!

Han gillar att garva, ta en bärs, och flirta/ligga lite. Ändå en schysst och seriös kille innerst inne.

Han har rätt attityd till livet/tillvaron helt enkelt.
Jag tyckte de två första avsnitten var skakiga, men man har ju lärt sig att inte döma ut hunden för fort. Efter avsnitt tre eller nått sånt så var jag totalt hooked.

Absolut, McNulty är ju bäst, men jag känner ändå att det är långt i från bara han som bär upp allting. Han är ju typ ändå bara 10% av hela serien.

Tycker den har mycket gemensamt med Firefly. Starka och unika karaktärer kombinerat med en unik setting. Men Samtidigt finns det något mer. Jag misstänker att regissören har ett massivt finger med i spelet vilket gör att denna känns så speciell, men jag kan ändå inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Språkbruket är helt klart one of a kind.
2026-09-09, 09:28
Medlem
Stark-Senaps avatar
När denna serie peakade och var som mest inne gav jag den en chans. Klarade två avsnitt och gav upp.
Det var en grupp negrer som satt i en gammal nedsutten ”replokals-soffa” som de släpat ut på gården. Det var allt! SVTs testbild är mer spännande.
2026-09-09, 19:22
Moderator
Dr Kings avatar
Tråd finns. Denna tråd stängs.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här