2026-09-08, 19:03
Medlem
HipToBeSquares avatar
Dödsknarkarnazistpartiet är inget registrerat parti utan i likhet med Kalle-Anka partiet en blank röst.

Om ni ska rösta blankt, varför inte rösta på dödsknarkarnazistpartiet och på så sätt får vi här på FB ett avtryck i valet som ett litet easter egg. Jag tror att de räknar ogiltiga partier som de gjort tidigare med Kalle-Anka partiet.
Citera
2026-09-09, 08:06
Medlem
Fantens avatar
Jag rekommenderar annars folk att skriva Partiet Axl Jansons vänner på en blank röstsedel.
Citera
2026-09-09, 18:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag rekommenderar annars folk att skriva Partiet Axl Jansons vänner på en blank röstsedel.

Var ligger satiren i att skriva en gammal avdankad kommunist som ingen känner till på valsedeln? Jag antar att du menar Axel Jansson (https://en.wikipedia.org/wiki/Axel_Jansson_(politician)).
Citera
2026-09-09, 21:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Var ligger satiren i att skriva en gammal avdankad kommunist som ingen känner till på valsedeln? Jag antar att du menar Axel Jansson (https://en.wikipedia.org/wiki/Axel_Jansson_(politician)).
(FB) Vem är katten?/Flashback logo vad är det för djur ?
Citera
2026-09-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Dödsknarkarnazistpartiet är inget registrerat parti utan i likhet med Kalle-Anka partiet en blank röst.

Om ni ska rösta blankt, varför inte rösta på dödsknarkarnazistpartiet och på så sätt får vi här på FB ett avtryck i valet som ett litet easter egg. Jag tror att de räknar ogiltiga partier som de gjort tidigare med Kalle-Anka partiet.

Nej, KAP finns med på listan över partier du kan rösta på. Så vad menar du med "blank röst"?
Citera
2026-09-13, 15:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Nej, KAP finns med på listan över partier du kan rösta på. Så vad menar du med "blank röst"?

Kanske dödsknarkarnazistpartiet borde registreras. Rösta på Kalle-Anka partiet är som en blank röst eftersom det partiet inte kommer någon vart och en satir på den svenska politiken. Dödsknarkarpartiet är en fortsättning på den satiren men även reflekterar det absurda svartmålning som konstant används idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in