2026-09-09, 22:37
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajklajk
Ulf går runt som en kung, tar av sig kavajen och drar upp ärmarna.. Saknas en öl bara

Maggan ser ut som en skrämd piga från Emil i Lönneberga.

Ulf K är nervös går runt hela tiden och håller hela tiden på med sina händer, han verkar skitnödig.
Citera
2026-09-09, 23:04
Medlem
Otroligt att ens någon vill se Arga Andersson som statsminister. Man skäms av bara tanken att se henne resa runt i världen och höja tonläge så fort någon har en annan åsikt. Stör mig på hennes vårtor och undrar varför hon inte tar bort skiten.

Den veckade kjolen ihop med gympaskor på denna tant var hemskt att skåda. Ulf såg därför frächare ut än han verkligen var bredvid sossarnas skräcködla.
Citera
2026-09-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Ulf K är nervös går runt hela tiden och håller hela tiden på med sina händer, han verkar skitnödig.
Magdalena Anderssons skit rinner ut ur hennes mun.
Citera
2026-09-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är faktiskt lärarna som tycker att delar av deras lärarkår OCH utbildning är utflippad. Men du hade ju ingen aning om nåt sånt, du behöver bara en ventil för att kunna ladda ur dig din enorma inre olust.

Har du kanske hejat på Tidö? Jag har förstått att det kan leda till rätt svåra psykiska besvär, och t.o.m. utslag över hela kroppen.

Som vanligt kan jag ta några svängar med dig, av pur medmänsklighet. Och jo, jag vet, just det, medmänsklighet, är inte så framträdande där borta på Tidö-sidan, men det förekommer faktiskt ännu bland normala svenskar.

Hahaha vad snackar du om alltså.. Du formulerar dig som ett barn. "Utflippad" och att jag skulle ha någon slags inre olust. Svammel igen. De enda svängarna du tar är runt din egna lilla fantasivärld. Du har redan gjort bort dig så många ggr tidigare, men verkar vara fast beslutsam om att fortsätta med det.

Påstå att rösta på ett Tidö parti kan leda till psykiska besvär och utslag..Ilska igen när argumenten tar slut.

Och som vanligt har du fel igen.. Du har då fel i princip det mesta du svamlar om här på FB. Vänstervridna personer är betydligt argare än de flesta på högersidan. Trasig moralisk kompass och en kraftig dos av neuroticism, det leder väldigt ofta till ilska och frustration.

Lärarkåren idag har högre akademisk nivå om du jämför med t.ex. 90-talet. Så utflippad är den.
När ska du skaffa dig ett jobb och sluta leva på bidrag? Arbetsförmedlingen har säkert något lämpligt instegsjobb via Samhall där din enorma intelligens kan komma till bättre nytta än här.
Citera
2026-09-10, 02:52
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund

Han agerar bara som någon som vaknar upp med en hockeybag i en värdedepå med en nyckel i grinden. Ska jag testa att fylla väskan och gå ut utan att det börjar tjuta? Nervositeten bygger på att han är rädd att hon ska påpeka att Ulf håller på att återskapa Demokratiska Kampuchea. Men det gör hon inte naturligtvis. För Magdalena Andersson vill ju också återskapa Demokratiska Kampuchea.
Citera
2026-09-10, 07:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vi kan väl säga från trettiotalet tills slutet av sextiotalet. När nationalismen och folkstammen hölls högt.
Relativt sätt i jämförelse med resten av världen har Sverige aldrig varit starkare än på 70-talet. Sverige var fattigare än Sverige idag, men var ett mycket mer exceptionellt land relativt sin omvärld. På 70-talet låg Sverige i världstoppen vad gäller BNP per capita, hade extremt låg arbetslöshet, snabbt stigande löner, stark exportindustri och en förhållandevis stark välfärdsstat. Det är först på 90-talet som detta ruckas och vi faller ner på en 10-15e plats i världen och har sedan dess återhämtat oss typ 5 placeringar.

På 60-talet började Sverige ta emot arbetskraftinvandrare, något som förändrades tydligt mot flyktinginvandring på 80- och 90-talet, som alla riksdagspartier ställde sig bakom fram till efter flyktingkrisen 2015, då det också stod klart att EUs gemensamma flyktingpolitik inte höll för den påfrestningen.

Skriver väl mest detta för att vi ska ha en gemensam plattform att utgå ifrån, i en situation där både högern och vänstern slår ifrån sig och lägger allt på andra.

Ser jag på det utifrån mitt perspektiv, skulle jag säga att arbetskraftsinvandringen utan tvekan hjälpte vårt lands välstånd, medan förändringen arbetskraft - flykting har varit mer förenat med utmaningar.

Det givet, kan man naturligtvis tycka att ett ökat välstånd på bekostnad av att fler människor från andra kulturer blir en del av Sverige, inte är värt det. Hur ser du på det?
Citera
2026-09-10, 09:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Hahaha vad snackar du om alltså.. Du formulerar dig som ett barn. "Utflippad" och att jag skulle ha någon slags inre olust. Svammel igen. De enda svängarna du tar är runt din egna lilla fantasivärld. Du har redan gjort bort dig så många ggr tidigare, men verkar vara fast beslutsam om att fortsätta med det.

Påstå att rösta på ett Tidö parti kan leda till psykiska besvär och utslag..Ilska igen när argumenten tar slut.

Och som vanligt har du fel igen.. Du har då fel i princip det mesta du svamlar om här på FB. Vänstervridna personer är betydligt argare än de flesta på högersidan. Trasig moralisk kompass och en kraftig dos av neuroticism, det leder väldigt ofta till ilska och frustration.

Lärarkåren idag har högre akademisk nivå om du jämför med t.ex. 90-talet. Så utflippad är den.
När ska du skaffa dig ett jobb och sluta leva på bidrag? Arbetsförmedlingen har säkert något lämpligt instegsjobb via Samhall där din enorma intelligens kan komma till bättre nytta än här.

Jag misstänker att man behöver lägga "självskadebeteende" till Tidö-diagnosen, eftersom du tydligen brinner av lust över att kunna fortsätta göra bort dig. Inte minst eftersom SD faktiskt delvis har haft rätt i sin kritik av den moderna skolpedagogiken. Jag förstår att du inte ens vet vad den går ut på, och framförallt inte hur den skiljer sig mot den litet äldre, mer klassiska pedagogiken, gällande krav på prestation och ansvar hos eleven. Men du kan förkovra dig genom att googla litet, i England lade man till större och tydligare personligt ansvar på eleven, mycket tuffare prov och hårdare provskalor för 15-20 år sedan, uttryckligen till följd av dåliga PISA-resultat. Man gick då helt emot den pedagogiska strömmen, som förespråkade en ännu mjukare linje, mindre klasser och mer "samtal och vägledning mellan lärare och elev". Dvs. den svenska pedagogiken i ett nötskal. Den strömmen var så stark att t.o.m. Finland "gullifierade" sin pedagogik. Och Skottland och Wales valde också den "mjukare" linjen. Nu har England klättrat stadigt i undersökning efter undersökning, och kom nu in i Top 10 globalt. Finland sjunker stadigt hela tiden, Skottland och Wales ligger kvar på samma usla nivå där också England tidigare höll till.

I Sverige har det i decennier höjts röster från lärarkåren om att man måste gå tillbaka till den typens skola, framförallt från lärare som har varit med hela vägen och om den erbarmliga försämring svensk skola råkat ut för. Där en central del UTTRYCKLIGEN är akademiskt driven, det är luddiga, oklara, humanistiska teorier som använts till att ersätta den fungerande svenska skolan med vår nya kravlösa, kramgoa version. Lägger man till friskolorna, vinstdriften och skolvalet så har man en perfect storm, och det är mitt i den vi nu befinner oss. Med effekter på Sverige långt in i framtiden, för det är trots allt de framtida svenskarna vi talar om. De där som knappt kan läsa, skriva eller räkna...

Hittills har du bara kommit med förolämpningar och framgooglade snuttar, och jag har känt en viss förståelse för dina mentala problem. Men nu tycker jag att du ska "put up or shut up". Visa vad du kan om svensk skolpedagogik, vad det är som gör den bra eller dålig, och vad som kan förbättras. Du påstår ju att det du vet mer och vet bättre, så kör hårt. Och jag är noll intresserad av inklistrat eller inlänkat material, jag är bara intresserad av din egen syntes, förklaring och plan för en bättre svensk skola...
Citera
2026-09-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Media är ett lika stort hot som S. Jag förstår inte att Tidö tillåter SR/SVT att existera.
Ja media är ju Socialdemokraternas "Gatekeepers". Kan tänka mig att folket på Sveavägen 68 har dagliga möten med media nu inför valet.
Citera
2026-09-10, 09:43
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Absolut kan även överklassungar ha detta beteende men samtidigt är vi inte ensamma i världen om att ha barn med mobiler.
Nej, men i Sverige har man inget egenansvar längre, så man kan i stort sett bete sig hur man vill utan konsekvenser (inom rimliga gränser givetvis). För inte alltför länge sedan hade elever respekt för sin lärare, idag är det tvärtom. Frihet under ansvar har blivit urholkat då dagens elever har mer rättigheter än skyldigheter och om du som lärare har åsikter om detta åker du ut med huvudet före.
Citera
2026-09-10, 09:58
Medlem
S och SD är egentligen de enda partierna som vill tillbaks till det gamla Sverige.

Alla andra partier är nyliberalistiska globalister som gör allt för att nedmontera och sälja ut välfärden bit för bit. Det är konstigt att SD vill samarbeta med dessa liberala partier som älskar arbetskraftsinvandring och avregleringar.
Citera
2026-09-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Nej, men i Sverige har man inget egenansvar längre, så man kan i stort sett bete sig hur man vill utan konsekvenser (inom rimliga gränser givetvis). För inte alltför länge sedan hade elever respekt för sin lärare, idag är det tvärtom. Frihet under ansvar har blivit urholkat då dagens elever har mer rättigheter än skyldigheter och om du som lärare har åsikter om detta åker du ut med huvudet före.

Ja det gäller hela Sverige, ingen ska vara ansvarig för det är för elakt tycker vänstern. Ansvaret ska spridas ut till noll hela tiden. Nån annans fel och nån annan ska betala.
Många blir jättestressade och utbrända när de hör om enskilt ansvar.
Citera
2026-09-10, 12:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja det gäller hela Sverige, ingen ska vara ansvarig för det är för elakt tycker vänstern. Ansvaret ska spridas ut till noll hela tiden. Nån annans fel och nån annan ska betala.
Många blir jättestressade och utbrända när de hör om enskilt ansvar.
Haha, som om högern vore mer ansvarsutkrävande, med tanke på alla de ekonomiska bedrägligheter dvärgen ertappats med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in