2026-09-09, 07:49
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag är inte rädd för SD i regering.

Men jag är verkligt orolig för en Tidö-regering till. Det är den sämsta regering jag har upplevt (och jag har en del under bältet...). Det är en skam för SD att man har stöttat den skitpolitiken.

Hade sossarna öppnat dörren för samarbete med SD så hade SD inte med någon självklarhet dragit högerut. De stod från början, och står ideologiskt sett fortfarande, med en fot på varje sida om mitten.

Jag är själv högerväljare och tycker i motsats till dig att Tidö åtminstone dragit åt rätt håll i de flesta frågor. Men eftersom invandring är den överlägset viktigaste frågan för mina barns och barnbarns framtid hade jag inte haft några större problem med att följa med ifall vänsterblocket tagit över invandringsfrågan och SD-samarbetet. Hade jag haft att välja mellan patriotiska folkhemssossar tillsammans med SD på ena sidan och Reinfeldtmoderater på den andra, så hade jag valt de förstnämnda åtta dagar i veckan.

Men det finns som bekant inga patriotiska folkhemssossar längre. S har uttryckligen valt att sätta invandrarna framför svenskarna genom att vägra samarbete med SD och obstruera Tidös steg i rätt riktning. Så nu håller vi på att få en amerikansk situation med en stark etnisk och ideologisk polarisering där etniska svenskar i allt högre utsträckning röstar höger, medan blattar (särskilt bidragsblattar) röstar vänster. Och även om högern är helt makalöst korkad och självförnedrande, börjar det gå upp även för den att fler utdelade medborgarskap till bruna människor innebär fler röster på S. Det går sakta, men hanrejhögern håller på att avvecklas. Och framväxten av en riktig höger innebär att det hela blir till en ödeskamp där vänstern vill få in fler bruna människor i takt med att svenskarna slutar rösta på dem, medan högern blir svenskarnas förkämpar och försöker stoppa detsamma.

Vid det här laget ser jag denna polarisering som det enda realistiska sättet att rädda Sverige genom att utvisa vänsterns väljare. Men det var sossarna, och uteslutande sossarna, som valde den här vägen.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-09-09 kl. 07:54.
Citera
2026-09-09, 07:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
På sidan https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-har-agnat-hela-valrorelsen-at-att-hata-mig länkas debatten.

Varför har länken på sidan en timestamp just när Magdalena Andersson börjar prata?
https://www.svtplay.se/video/ed66NJ3/aktuellt/valspurt?video=visa&position=214

Oetiskt av svt. De hade kunnat välja en neutral timestamp men valde att puffa Maggan.

Svt, jag är mycket besviken på er.
Ehh, rubriken handlade om att Åkesson menar att Maggan har ägnat hela valrörelsen åt att hata honom. Då klipper man in klippet som Åkesson svarade på som handlade om det och även Jimmies svar. Finns inget oneutralt med det. Nä, jag menar nog snarare att du ser troll i skogen.
Citera
2026-09-09, 07:56
Medlem
barkeepers avatar
Jag tror att S har ett jätteproblem när dom sitter fast i ”alla utom SD” snacket. Det har inte funkat de sista valen, lär inte funka nu heller.

Det är fler och fler av de traditionella S väljarna som är jävligt allergiska mot MP, och egentligen inte har så mycket emot SD. SD:s politik är ju väldigt nära S, så är det något parti som har potential att locka väljare från vänster till höger så är det ju dom, bara man orkar skrapa lite på den journalistiska ytan.

S politik i sig är kanske inte helt fel för folk flest, men när dom låter sig domderas av MP som företräder en mycket liten och väldigt högljudd och extrem grupp av befolkningen så tappar man en hel del förtroende. Lägger man till deras samarbete med C, som vänt bönderna och landsbygden ryggen för länge sedan, så börjar folk undra var man får bäst representation. Några går kanske till V, men SD framstår som ett bättre alternativ för varje dag som går.

Sen får man välja: ska man dra upp gammal historia och begära att folket ska döma ett parti på den grunden så blir det ju jättekonstigt att hela tiden tjata om Ryssland, är väl få partier som kramat ryssar mer än S och V.

Alltihop är ju en dimma som är designat för att ge folket en illusion av att man är med och bestämmer, men det blir svårare och svårare när information är så lätt att komma åt.
Citera
2026-09-09, 07:58
Medlem
Wallace, Mammamaggan kommer leda islams övertagande av Sverige jättebra!

Nu när det svenska arbetarklassen genomskådat sosseriet.
Citera
2026-09-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Duktig liten dogmatiker vi har här då..

Läs på innan du kommenterar. Förstår inte varför det ska vara så extremt svårt och jobbigt att kolla upp fakta?? Ni framstår som ett gäng riktiga fårskallar..

Det är som sagt var en internationell trend.. Dvs, inte bara Sveriges resultat som har försämrats under åren. Med undantag för ett fåtal länder som haft väldigt låga resultat tidigare, har det blivit sämre och sämre resultat i alla OECD-länder.. Eller tänker du att det är tidöregeringens fel? ..Go figure.

Här är England exempelvis: https://www.bbc.co.uk/news/articles/cvgy6n0l4rdo

50 miljoner invånare med både internet och utlandsfödda.
Citera
2026-09-09, 08:01
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Lika blåst som vanligt..nivån är så extremt låg.

De dåliga Pisa-resultatet är av en kombination av både långvariga, strukturella problem över decennier och en accelererande internationell trend de senaste åren.

Läs på och ta reda på varför din lilla ärthjärna.

Vad du säger är alltså "Svenska skolan går neråt, Tidö lovade satsa på den och efter 4 Tidö-år blev det ännu värre".

De svenska strukturella problemen är dessutom: friskolor, skolor med vinst, föräldrars rätt att välja skola och avsaknad av betyg. Dessutom har vi en delvis utflippad lärarkår som har blivit itutad helt vansinniga idéer om pedagogik.
Citera
2026-09-09, 08:03
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jävla blattar, tom årstiderna fuckar de upp!

Vi gör det alla tillsammans. Det är en sann "kumbaya"-process...

Citera
2026-09-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Hade sossarna öppnat dörren för samarbete med SD så hade SD inte med någon självklarhet dragit högerut. De stod från början, och står ideologiskt sett fortfarande, med en fot på varje sida om mitten.

Jag är själv högerväljare och tycker i motsats till dig att Tidö åtminstone dragit åt rätt håll i de flesta frågor. Men eftersom invandring är den överlägset viktigaste frågan för mina barns och barnbarns framtid hade jag inte haft några större problem med att följa med ifall vänsterblocket tagit över invandringsfrågan och SD-samarbetet. Hade jag haft att välja mellan patriotiska folkhemssossar tillsammans med SD på ena sidan och Reinfeldtmoderater på den andra, så hade jag valt de förstnämnda åtta dagar i veckan.

Men det finns som bekant inga patriotiska folkhemssossar längre. S har uttryckligen valt att sätta invandrarna framför svenskarna genom att vägra samarbete med SD och obstruera Tidös steg i rätt riktning. Så nu håller vi på att få en amerikansk situation med en stark etnisk och ideologisk polarisering där etniska svenskar i allt högre utsträckning röstar höger, medan blattar (särskilt bidragsblattar) röstar vänster. Och även om högern är helt makalöst korkad och självförnedrande, börjar det gå upp även för den att fler utdelade medborgarskap till bruna människor innebär fler röster på S. Det går sakta, men hanrejhögern håller på att avvecklas. Och framväxten av en riktig höger innebär att det hela blir till en ödeskamp där vänstern vill få in fler bruna människor i takt med att svenskarna slutar rösta på dem, medan högern blir svenskarnas förkämpar och försöker stoppa detsamma.

Vid det här laget ser jag denna polarisering som det enda realistiska sättet att rädda Sverige genom att utvisa vänsterns väljare. Men det var sossarna, och uteslutande sossarna, som valde den här vägen.

Det är Örebropartiet du pratar om. Lyssna på hans samtal med Ivar Arpi på Youtube (Kvartal).
Citera
2026-09-09, 08:10
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrapascarf
Fast ökningen beror väl snarare på att termosbomber blev standard för gängen just då, än att Tidö fuckade upp sossarnas stenhårda kriminalpolitik

Det berodde nog snarare på att både skjutningar och sprängningar är ett medel, inte ett mål. För de kriminella alltså.

Det bästa för kriminaliteten är ju inga skjutningar eller sprängningar alls, inga nyhetsrubriker, ingen extra polis, bara tyst. Då kan de syssla med sin kriminalitet ifred, med mindre stress och risk.

Att det blir skjutningar och sprängningar beror på att den svenska kriminella marknaden är så lukrativ att det löns att skjuta och spränga för att kontrollera en del av den. Det enda sättet att få bukt med kriminella är att få bort eller begränsa den marknaden. Och det görs inte med åtgärder i form av "fler poliser", det görs genom att skapa konkurrerande lagliga marknader och genom att sätta åt själv marknaden, där det viktigaste är att gå på deras kunder.
Citera
2026-09-09, 08:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det jag fäste mig vid i debatten var hur väl Jimmmie formulerade sina åsikter utan att tveka och kristallklart fick fram det kloka och riktiga i SD:s politik och samtidigt svagheten eller frånvaron av argument i Magdalena Anderssons - mest bara snömos och svammel. Hur ska "oppositionen" som är så totalt splittrad kunna samregera? Hur ska de kunna regera, med vem ska S regera och om vad?

Den S-politiker som kommer ersätta Maggan blir Lawen Redar. I debatten kring integration blev jag imponerad av hennes verbala förmåga.

Stor skillnad mot Maggans mumlande hat och skrämselpropaganda.

I övrigt har Comitium klart för sig hur debatten givs.

I afton blir det ny drabbning. Maggan vs Tuffe Uffe.
Senast redigerad av Mullret 2026-09-09 kl. 08:21.
Citera
2026-09-09, 08:20
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Vad du säger är alltså "Svenska skolan går neråt, Tidö lovade satsa på den och efter 4 Tidö-år blev det ännu värre".

Men då är ju naturligtvis svaret — mer av samma sak.
Citera
2026-09-09, 08:22
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Instämmer! Åkesson gick på knockout och Haggan reste sig inte.

Bra beskrivning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in