Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Jag är inte rädd för SD i regering.
Men jag är verkligt orolig för en Tidö-regering till. Det är den sämsta regering jag har upplevt (och jag har en del under bältet...). Det är en skam för SD att man har stöttat den skitpolitiken.
Hade sossarna öppnat dörren för samarbete med SD så hade SD inte med någon självklarhet dragit högerut. De stod från början, och står ideologiskt sett fortfarande, med en fot på varje sida om mitten.
Jag är själv högerväljare och tycker i motsats till dig att Tidö åtminstone dragit åt rätt håll i de flesta frågor. Men eftersom invandring är den överlägset viktigaste frågan för mina barns och barnbarns framtid hade jag inte haft några större problem med att följa med ifall vänsterblocket tagit över invandringsfrågan och SD-samarbetet. Hade jag haft att välja mellan patriotiska folkhemssossar tillsammans med SD på ena sidan och Reinfeldtmoderater på den andra, så hade jag valt de förstnämnda åtta dagar i veckan.
Men det finns som bekant inga patriotiska folkhemssossar längre. S har uttryckligen valt att sätta invandrarna framför svenskarna genom att vägra samarbete med SD och obstruera Tidös steg i rätt riktning. Så nu håller vi på att få en amerikansk situation med en stark etnisk och ideologisk polarisering där etniska svenskar i allt högre utsträckning röstar höger, medan blattar (särskilt bidragsblattar) röstar vänster. Och även om högern är helt makalöst korkad och självförnedrande, börjar det gå upp även för den att fler utdelade medborgarskap till bruna människor innebär fler röster på S. Det går sakta, men hanrejhögern håller på att avvecklas. Och framväxten av en riktig höger innebär att det hela blir till en ödeskamp där vänstern vill få in fler bruna människor i takt med att svenskarna slutar rösta på dem, medan högern blir svenskarnas förkämpar och försöker stoppa detsamma.
Vid det här laget ser jag denna polarisering som det enda realistiska sättet att rädda Sverige genom att utvisa vänsterns väljare. Men det var sossarna, och uteslutande sossarna, som valde den här vägen.