2026-09-08, 17:12
Medlem
https://www.dn.se/insandare/straffa-klimatfornekare-med-boter-eller-fangelse/
Citat:
Vi kan inte låta ett antal personer ostraffat spela rollen av civilisationens dödgrävare. Förnekande av klimatförändringarna bör ge böter eller i allvarliga fall – när det är förenat med hot – fängelse, skriver Kjell Nordenstam.
Är detta en bra idé? Det tycker inte jag.
Citera
2026-09-08, 17:15
Medlem
Nej, det ska inte vara olagligt att vara dum i huvudet.
Citera
2026-09-08, 17:21
Medlem
I slutändan så lär klimat paranoida spärras in eller medicineras. Med sunt förnuft och logiskt tänkande kan vi göra ett gott avtryck på klimatet, eller på jorden. Med lilla Sverige.

Men att hetsa om saker och ting som har enorm påverkan på våra liv men nästintill noll i det stora hela. Där lär man dra en gräns. Men det är där suntförnuftofoberna fallerar, och istället blir psykotiska idioter.
Citera
2026-09-08, 17:22
Avslutad
Vilken tokig fascist
Citera
2026-09-08, 17:27
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67

Kjell Nordenstam är ett levande bevis för att det föds nya idioter var dag.

Olika religiösa övertygelser (i detta falla klimatreligionen) resulterar dessvärre alltid i maktmissbruk och förföljelser och folkmord, dom inte med tvingas att hålla sig på mattan.

Nej det är klimatreligionens representanter som utgör hotet mot mänskligheten, varför inte fängsla och bötfälla dessa istället?
Citera
2026-09-08, 17:30
Medlem
Hade forskningen och rapporterna byggt på vetenskap så hade jag kunna köpt det.
Men när det är påhittat trams utan vetenskapliga belägg bakom så kan man kasta allt i papperskorgen.
Förbjudet att uttrycka sin åsikt?
Citera
2026-09-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67

Haha nej verkligen ingen bra idé, vi får hoppas att det är någon som skojar.
Citera
2026-09-08, 17:44
Medlem
Nej Kjelle, det är ingen bra idé.
Citera
2026-09-08, 18:12
Medlem
Batagares avatar
Citerar Benny:
"Finns en snubbe i Solna (Kjell Nordenstam) som i en insändare i DN kräver att de som inte tror på klimatalarmismen ska få böter eller i slutändan fängelse om man inte omvänder sig till pseudo-vetenskapen om CO2 och dess påstådda inverkan på klimatet?

Man undrar ju hur galna en del människor blir men vissa anser att totalitära samhällen som det vi hade under medeltiden under kyrkan som ansåg sig vara rättesnöret med känt makabert resultat är modellen som ska införas! Man undrar ju vem på DN:s redaktion ansåg att insändaren skulle tas in? Som en ödets ironi verkar han vara bosatt på Ankdammsgatan!!??"
Citera
2026-09-08, 18:31
Medlem
Epimaness avatar
Inga eko-fascister på våra gator!

Ja du, Kjell Nordenstam.
Citera
2026-09-08, 18:33
Medlem
BernardLoutres avatar
Bra idé! Vi ska börja avlyssna folks lägenheter och de som ertappas med "felaktiga åsikter"ska få ett pass med KF instämplat med stora bokstäver.
Citera
2026-09-08, 19:16
Medlem
ItsWednesdays avatar
Jag gissar på att Kjelle är ett troll som DN släppt igenom mot bättre vetande. Skapar klick ni vet.

Men nä, varför ska Ronny som skiter i klimatet straffas? Det är ju knappast han som förstör det. Kina måhända, men också hela jävla västvärlden.

Och klimatförnekare är ett så efterblivet ord. Det finns väl ingen som förnekar att det finns ett klimat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in