2026-09-09, 18:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nu stör jag mig inte på icke-svenskar så mycket som du tydligen gör
Man får intryck att bara åsynen av en turk får dig att må illa i månader

Så länge de jobbar och sköter sig så lägger jag knappt märke till dessa
Jag bor i ett område där de flesta har ett jobb att gå till
Naturligtvis finns det familjer med utländsk bakgrund
Men de är absolut inte i majoritet på långa vägar

Däremot finns det ett fattigt socialt utsatt område, med hyreslägenheter, en bit bort
Där är förhållandena motsatta, där är svenska namn ganska ovanliga
Men det området dominerar inte stadsbilden alls

Jag bor.

Stadsbilden domineras inte, där

Jag bor.

Men de som hit gjorde det med argumentet att de inte kunde bo där de bodde, då de alltid gör det till obligatoriskt att ha det som när De bor.
Citera
2026-09-09, 18:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Det är synd att du får reda på det på det här sättet, men majoriteten av invandrare är inte "vackra tjejer", det är skäggiga män vars namn är någon variation på Muhammed. Men du kanske tänder på det... vem vet

Är det inte dags att lämna mammas pojkrum? Till skillnad från dig träffar jag dessa människor dagligen.

Ja, det finns en större klick idag som missköter sig, det är ett växande problem, men de allra flesta är goda människor så som det alltid har varit.
Citera
2026-09-09, 18:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Tills de står med kryddsäcken vid bordet och trycker ned nävvis med kryddor i halsen på dig.

Och, som enda motivation, förklarar att alternativet till att svälja tills du kvävs stavas att bli dödsmisshandlad.

Hur ofta händer sådana scenarion?

Har inget emot kryddstark mat ...

Eller kryddstarka fruntimmer.
Citera
2026-09-09, 19:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur ofta händer sådana scenarion?

Har inget emot kryddstark mat ...

Eller kryddstarka fruntimmer.

Vill du ha det som norm?

Eller gillar du att få bestämma när du gillar det?

Och, uppskattar det för att det är en uppfattning du kan välja när det passar?
Citera
2026-09-09, 19:09
Medlem
Citat:
Är det inte dags att lämna mammas pojkrum? Till skillnad från dig träffar jag dessa mnniskor dagligen.

Ja, det finns en större klick idag som missköter sig, det är ett växande problem, men de allra flesta är goda människor så som det alltid har varit.
Jag träffar dom dagligen också, det är därför jag hatar dom och vill att dom ska ut. Medans den enda interaktion ni vänstervridna sossar har med muslimer är när foodora budet kommer förbi. Och även om det finns invandrare som sköter sig betyder det inte att dom har en rätt att bo här, dom ska ut ändå. Att dom flesta inte gör det och lever på bidrag är en jävla skandal.

Ni vänstervridna människor är hycklare. Ni gapar om hur palestinierna har rätt till sitt eget land och hur synd det är om kurderna att dom inte har ett eget land tills ni blir blåa i ansiktet. Men när det gäller Sverige så är det fritt fram för världens parasiter att komma hit och ta för sig på svenskars bekostnad. Om någon säger emot så är dom "nassar". Jag vill tillägga att ni sossar har mer gemensamt med nazisttyskland än SD har för SD har aldrig tvångssteriliserat samer eller romer eller utvecklingsstörda. Det är nånting som sossarna och nazisttyskland har gemensamt.
Citera
2026-09-09, 19:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Jag träffar dom dagligen också, det är därför jag hatar dom och vill att dom ska ut. Medans den enda interaktion ni vänstervridna sossar har med muslimer är när foodora budet kommer förbi. Och även om det finns invandrare som sköter sig betyder det inte att dom har en rätt att bo här, dom ska ut ändå. Att dom flesta inte gör det och lever på bidrag är en jävla skandal.

Ni vänstervridna människor är hycklare. Ni gapar om hur palestinierna har rätt till sitt eget land och hur synd det är om kurderna att dom inte har ett eget land tills ni blir blåa i ansiktet. Men när det gäller Sverige så är det fritt fram för världens parasiter att komma hit och ta för sig på svenskars bekostnad. Om någon säger emot så är dom "nassar". Jag vill tillägga att ni sossar har mer gemensamt med nazisttyskland än SD har för SD har aldrig tvångssteriliserat samer eller romer eller utvecklingsstörda. Det är nånting som sossarna och nazisttyskland har gemensamt.

För egen del är jag på äldre dar mer åt höger och röstade på SD i de senaste valen. Detta för att det som du är inne på har uppstått stora problem.

Om man sköter sig och är en god medborgare är man dock välkommen, tycker jag. Och de flesta är trots allt goda och ambitiösa medborgare.
Citera
2026-09-09, 19:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Vill du ha det som norm?

Eller gillar du att få bestämma när du gillar det?

Och, uppskattar det för att det är en uppfattning du kan välja när det passar?

Kryddstark mat som det kategoriska imperativet?

Nej, ett matintresse ska väl vara ömsesidigt?

Är du en Immanuel Kant-bot? Det var originellt.
Citera
2026-09-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Majoriteten är svenskar. I varje fall där jag bor
Det har varit en lång period då man inte fick kritisera invandring
Viss invandring är bra. All invandring kommer inte bara ifrån fattiga länder, även USA mm
Det behövs mer kunskap och duktiga människor. Det föds för få i Sverige

Idag har det överdrivits åt andra hållet istället, nu är det 100% kritik mot alla med mörk hudfärg mm
Även de som har anpassat sig, pratar rikssvenska, och har bra jobb får utså en hel del

Det gäller väl att ta vara på de med hög utbildning, som anpassar sig, och hitta en balans
Och utvisa de som begår grova brott, skjutningar, säljer säljer droger
Det sista verkar ännu inte alls fungera
Du är helt djävla pantad. Bara för att du bor i ett majoritetsområde så är allt jättebra. Fucking djävla glömt-aborterade foster.
Citera
2026-09-09, 20:09
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Vår befolkning håller på att bytas ut genom invandring av alla dess slag. Idag hotas vi av den så kallade arbetskraftsinvandringen från Indien primärt som alla applåderar. Svenskar blir en allt mindre majoritet för varje dag som går och vissa städer är redan helt invandrardominerade idag och ingen bryr sig. Titta i skolkatalogen från när du var barn och titta i dagens skolkataloger, det kan inte ha undgått någon alls att andelen svenskar krymper i rasande fart.

Förr värnade man om sitt folk, sin kultur, sina gränser, sitt land. Man kände en stolthet. Idag bryr sig ingen, inte ens sverigedemokrater.

"Bara dom jobbar och sköter sig" är det otroligt tröttsamma och ständigt återkommande argumentet från fjollhögern idag och dom flesta verkar ha denna synen på massinvandring.

Svenskar accepterar att bli minoritet i sitt eget land, så länge invandrarna betalar skatt. Skatten är viktigare än att våra barn får växa upp i trygga, svenska städer med likasinnade som delar språket, kulturen, traditionerna, värderingarna och historien. Skatten är viktigare än att bevara den svenska identiteten, som redan idag ingen knappt vet vad det är längre. Debatter om "vem som är svensk" pågår hela tiden. Vi har tappat bort oss själva fullständigt.

Utomeuropéer tar upp allt fler platser i riksdagen på höga poster och på myndigheter. Allt fler utomeuropéer röstar i svenska val. Allt fler moskéer byggs i våra städer. Men svensken står och applåderar, för att dessa människor skickar in sin deklaration en gång om året.

När blev folkutbytet så accepterat i Sverige och även bland stora delar av Sverigedemokraterna? Hur kan det vara så få människor som vill att svenskar förblir en stor majoritet? Vi har ju bara ett litet land på jorden så jag förstår inte hur ni kan behandla det så illa..
Förmodligen därför att man känner att wt bara blir fler och fler och numera tom publicerar illa skrivna och dåligt stavade inlägg på nätet. Förr höll de käften och visste sin plats.
Citera
2026-09-09, 20:51
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Är det inte dags att lämna mammas pojkrum? Till skillnad från dig träffar jag dessa människor dagligen.

Det är ytterst sällan problem uppstår till följd av någon inneboende ondska. Konflikter och onda handlingar uppstår snarare i mötet mellan människor, när deras värderingar och det de håller kärt utmanas eller hamnar i konflikt med varandra.

Det är därför en ytterst riskabel väg att sammanföra människor med vars värderingar skiljer sig markant åt, för det kan göra att goda människor tvingas till onda handlingar.
Citera
2026-09-09, 21:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är ytterst sällan problem uppstår till följd av någon inneboende ondska. Konflikter och onda handlingar uppstår snarare i mötet mellan människor, när deras värderingar och det de håller kärt utmanas eller hamnar i konflikt med varandra.

Det är därför en ytterst riskabel väg att sammanföra människor med vars värderingar skiljer sig markant åt, för det kan göra att goda människor tvingas till onda handlingar.

Ja, konflikt och krig är dessvärre mänsklighetens röda tråd. Som du är inne på, det gäller att vara försiktig.
Citera
2026-09-09, 22:14
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja, konflikt och krig är dessvärre mänsklighetens röda tråd. Som du är inne på, det gäller att vara försiktig.
I relation till det, hur tänker du kring det faktum att ett väsentligt antal människor kommer till Sverige kontinuerligt med väsentligt skilda värderingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in