2026-09-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det räcker väl ändå med EN vice statsminister eller?
För övrigt kommer inte C och V att sitta i samma regering.
Eskil Erlandsson är ju för övrigt helt ute från politiken och rimligen pensionär numera och knappast aktuell.

Tar inte risken. Rösta på Tidö för att blockera sjuka folk i Rosenbad.
Citera
2026-09-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Tar inte risken. Rösta på Tidö för att blockera sjuka folk i Rosenbad.
Jag har förklarat att jag INTE kommer rösta på Tidö och varför!
Jag vill inte ha ett samhälle som delar in människor i vi och dem ,värda olika. Jag vill inte ha ett samhälle där fria oberoende media hotas och tystas. Jag vill inte ha ett Sverige som liknar Ungern.
Jag vill inte ha ett Sverige där sjuka och arbetslösa behandlas som paria. Jag vill inte ha ett Sverige där laglydiga hårt arbetande invånare slängs ut ur landet för att de tjänar för lite.

Jag vill inte ha ett Sverige där man skär ner på skola,vård,utbildning mm.
Jag vill inte ha ett Sverige där de rika blir rikare och rikare medan alltfler tvingas gå till kyrkor och andra hjälporganisationer för att få hjälp med mat.

Jag vill inte ha ett Sverige där Akassan och sjukförsäkringen monteras ner.
Därför röstar jag på nåt annat än Tidö!
Citera
2026-09-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Därför röstar jag på nåt annat än Tidö!

Jag förstår, du vill ha Nooshi som vice statsminister, Hirvonen com migrationsminister, Mogan Johansson som justitieminister och Peter Hultqvist som försvarsminister.

Låter rimligt resonemang för att rösta bort Tidö.
Citera
2026-09-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag förstår, du vill ha Nooshi som vice statsminister, Hirvonen com migrationsminister, Mogan Johansson som justitieminister och Peter Hultqvist som försvarsminister.

Låter rimligt resonemang för att rösta bort Tidö.
Nej jag vill inte ha någon Nooshi t.ex. men du såg ju varför jag inte vill ha Tidö.
Jag vill verkligen inte ha någon Jomshof eller Aspling som ministrar t.ex. som skulle skämma ut Sverige inför hela världen.

Men det handlar väl mindre om personer , det handlar om ideologi och värderingar.
Det borde vara självklart för de flesta att man inte vill leva i ett land som Ungern med angrepp på fria oberoende media, att man inte vill leva i ett land som skär ner på skola, vård, utbildning o.s.v,

I ett land som behandlar människor olika utifrån ursprung eller vem man är.
Att man inte vlll leva i ett land där sjuka och arbetslösa(vilket kan drabba även dig eller dina nära det kan drabba vem som helst nämligen) som paria.
Där folk tvingas gå från hus och hem och sälja allt för att överleva. Det är inte så man bygger ett land och skapar trygghet och sammanhållning.

Därför röstar jag INTE på Tidö utan på något annat.
Då är även V bättre även om jag inte tror att de kommer få några ministerposter.
Citera
2026-09-13, 10:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Ordentliga mardrömsscenarion som målas upp här.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbaraboom84
Vice statsminister: Daniel Helldén (MP)

Alltså allt tyder på detta.
Det är en jäkla mardröm..
Om Morgan Johansson och Daniel Helldén ska vara med och styra våra liv blir det inte bara en 4 år lång mardröm. Det blir ett rent helvete. Jag vet ärligt talat inte om jag orkar med det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in