Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Jag förstår, du vill ha Nooshi som vice statsminister, Hirvonen com migrationsminister, Mogan Johansson som justitieminister och Peter Hultqvist som försvarsminister.
Låter rimligt resonemang för att rösta bort Tidö.
Nej jag vill inte ha någon Nooshi t.ex. men du såg ju varför jag inte vill ha Tidö.
Jag vill verkligen inte ha någon Jomshof eller Aspling som ministrar t.ex. som skulle skämma ut Sverige inför hela världen.
Men det handlar väl mindre om personer , det handlar om ideologi och värderingar.
Det borde vara självklart för de flesta att man inte vill leva i ett land som Ungern med angrepp på fria oberoende media, att man inte vill leva i ett land som skär ner på skola, vård, utbildning o.s.v,
I ett land som behandlar människor olika utifrån ursprung eller vem man är.
Att man inte vlll leva i ett land där sjuka och arbetslösa(vilket kan drabba även dig eller dina nära det kan drabba vem som helst nämligen) som paria.
Där folk tvingas gå från hus och hem och sälja allt för att överleva. Det är inte så man bygger ett land och skapar trygghet och sammanhållning.
Därför röstar jag INTE på Tidö utan på något annat.
Då är även V bättre även om jag inte tror att de kommer få några ministerposter.