2026-09-08, 13:56
Medlem
(FB) Moderator ändrar mediarubrik till en felaktig egen rubrik och vägrar byta tillbaka

I ovanstående länk är PM-konversationen med moderator helt oläsbar. För att undvika sådant föreslår jag att man i meddelandet (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator lägger in instruktioner för hur man klistrar in PM-konversationen på ett läsbart sätt. Typ detta:

1) Öppna konversationen
2) Klicka på svara
3) Kopiera all text i meddelandet
4) Klistra in i trådstarten
Citera
2026-09-08, 14:08
Medlem
Fast den formateringen blir också ganska trist om det är en lång konversation. Se exempelvis detta inlägg: (FB) Jag håller inte med moderator om varning för 0.03

Vore det inte bättre om man kunde auto-formatera konversationen på något annat mer lättläsligt sätt, som vi en SMS-konversation. Någonting i stil med det här (har bara lekt lite med formateringen på måfå):

Citat:
Motvillig1.2
Indirekt är nyckelordet här. Någonstans måste en gräns dras och jag drog den vid att ämnet inte nämndes i inläggen.
Citat:
anomalign
Vad ska då diskuteras i tråden egentligen? Ska endast inlägg som säger "ja, SVT ljuger" tillåtas i tråden?

Jag förstår inte heller att gränsen drogs när jag sade emot någon som påstod sig ha bevis för att SVT är vinklade, men utan att det var bevis. Varför just dra gränsen när någon säger emot någon som påstår att det som sägs i trådstarten stämmer? Får man inte ifrågasätta trådstarters centrala påståenden?

Om man ska komma längre än att bara säga emot varandra så måste man ju också kunna argumentera för (vilket verkar vara tillåtet i berörda tråd) eller emot (vilket inte verkar vara det, av din moderering att döma) om trådstartens påstående om att SVT faktiskt stämmer, om de gör något felaktigt i att de tillskriver bränderna extremvärmen.
Citat:
Motvillig1.2
Nej och du har ju ONT-inlägg i tråden som innehåller annat som varken varnats eller raderats så det borde du fatta.

Gränsen dras vid att inte nämna ämnet i inläggen. Oavsett vilken "sida" man tillhör.
Citat:
anomalign
Så jag hade sluppit en varning om jag hade skrivit "Va, vem citerar du? (Obs jag undrar vem du citerar när du påstår att du har belägg för att trådstartens påstående)"

Verkar som att man borde förstå av sammanhanget att jag fortfarande rör mig inom diskussionsämnet, även om jag inte uttryckligen nämner det i inlägget, men jag kan börja göra så i forumen du modererar om det är vad som krävs.
osv.
Citera
2026-09-08, 17:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
(FB) Moderator ändrar mediarubrik till en felaktig egen rubrik och vägrar byta tillbaka

I ovanstående länk är PM-konversationen med moderator helt oläsbar. För att undvika sådant föreslår jag att man i meddelandet (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator lägger in instruktioner för hur man klistrar in PM-konversationen på ett läsbart sätt. Typ detta:

1) Öppna konversationen
2) Klicka på svara
3) Kopiera all text i meddelandet
4) Klistra in i trådstarten

Ja, den informationen borde helt klart stå med där.

Det känns som om hälften av klagomålstrådarna har felaktiga PM-konversationer.

Dessutom skulle det säkert minska de fall där postaren "glömmer" att ta med hela PM-konversationen och bara tar med valda delar. Det ser man ju också alltför ofta tyvärr.
Citera
2026-09-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Fast den formateringen blir också ganska trist om det är en lång konversation. Se exempelvis detta inlägg: (FB) Jag håller inte med moderator om varning för 0.03

Vore det inte bättre om man kunde auto-formatera konversationen på något annat mer lättläsligt sätt, som vi en SMS-konversation. Någonting i stil med det här (har bara lekt lite med formateringen på måfå):

osv.
Bra förslag, men teknikerna har väldigt mycket att göra. Mitt förslag kan en moderator genomföra.
Citera
2026-09-08, 17:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius

Vore det inte bättre om man kunde auto-formatera konversationen på något annat mer lättläsligt sätt, som vi en SMS-konversation.

Fast det är ju bara i portrait på mobil det blir svårläst. I landscape är det inga som helst problem.
Citera
2026-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Bra förslag, men teknikerna har väldigt mycket att göra. Mitt förslag kan en moderator genomföra.
Ja, det är ju gjort på ett ögonblick tänker jag.
Citera
2026-09-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fast det är ju bara i portrait på mobil det blir svårläst. I landscape är det inga som helst problem.
Tycker det är svårläst även på datorn, men naturligtvis inser jag att alla inte tycker som mig.
Citera
2026-09-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag håller med ladicius om att det blir svårläst med långa konversationer. När man är på typ 5:e meddelandet blir det svårt att se vem som skrivit vad.

Exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
asdf
qwer
asdfasdf
Mvh
qwerqwer
asdfasdfasdf
qwerqwer2345
asdfasdfasdf
qwerqwer567888
asdfasdfasdf0899678
qwerqwer345634563456
asdfasdfasdf86798789
qwerqwer2345234543563456
asdfasdfasdf867juj76j77
qwerqwer2gggggggg2345656
asdfasdfasdfgsdfgsdfgsdfg

Går iof att lösa genom att lägga citaten sist och texten först:
Citat:
asdfasdfasdfgsdfgsdfgsdfg
Citat:
qwerqwer2gggggggg2345656
Citat:
asdfasdfasdf867juj76j77
Citat:
qwerqwer2345234543563456
Citat:
asdfasdfasdf86798789
Citat:
qwerqwer345634563456
Citat:
asdfasdfasdf0899678
Citat:
qwerqwer567888
Citat:
asdfasdfasdf
Citat:
qwerqwer2345
Citat:
asdfasdfasdf
Citat:
qwerqwer
Citat:
asdfasdf
Mvh
Citat:
qwer
Citat:
asdf
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-09-08 kl. 17:50.
Citera
2026-09-08, 18:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag håller med ladicius om att det blir svårläst med långa konversationer. När man är på typ 5:e meddelandet blir det svårt att se vem som skrivit vad.

Då får du väl lägga ett forumförslag på det också.

Det blir ju som det blir enligt ditt förslag i den här tråden i alla fall och det har jag som sagt inga problem med så förslaget är bra och kan enkelt genomföras utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in