2026-09-11, 21:40
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Det började med massinvandring i Såssarnas regi & laga regler som var helt åt hellvete...osv
SD kom in och började få fason på det, Men det kan vara för sent på Söndag!
MP & VPK Är samma skrot bara en uppdelning med samma agenda för att vinna fler mandat under dom korkade Såssarna för att förininta Sverige & Svenskarna och ta över med sin slogan "allt åt alla" man undrar bara vem som ska betala då dom inte drar ihop ett skit själva?

Stopp och belägg! Massinvandring enligt vad gemene man talar om idag vare faktiskt "bulan" dvs landsförrädaren Reinfeldt som började med. Kollar man på statistik enligt SCB så sker där en tydlig ökning när M tog över rodret 2006.
Sen att det fortsatte öka under halva "sossarnas" mandatperiod (14-16) är naturligtvis inge bra. Men kasta rätt skit på den som skiten ska ha tack. Reinfeldt och Borg är dom som på riktigt startade nedmonterandet av Sverige.

Hur detta korrelerar med pisa-resultaten får du dock väldigt gärna förtydliga. Resultaten har flukturerat rätt mycket dom senaste 20 åren, dock tyvärr trend nedåt. Att årets resultat skulle bero på invandring ställer jag mig tveksam till. Tror andra faktorer spelar större roll, speciellt då resultaten är sjunkande i större delen av "välutvecklade" länder oberoende av invandring.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturkrieg365
Detta borde vårt val handla om, det ger jag dig. Googla AGI och ASi..

Artificiell generell intelligens har jag koll på, det lär dröja ett bra tag innan det uppnås och är verkligen inte vad jag syftar på i mitt inlägg.
Angående ASi, syftar du på att ungdomarna knarkar mer idag än tidigare och att det är därför resultaten sjunker? Eller tänker du mer ASi som begrepp att ungdomarna är beroende av teknik? Utveckla. (Kanske du syftar på ett annat begrepp än det ASi jag varit i kontakt med när jag jobbat inom beroendevård t.om?)
Senast redigerad av GanjaFarfar 2026-09-11 kl. 21:45.
Citera
2026-09-11, 22:05
Medlem
Du "ganja gubben" Såssarna bäddade för det SD satte stopp för det förhoppningsvis skicka ut alla som inte skött sig. RAINFELT & CARL BILDT var mutade av Obama
Citera
Igår, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Många lärare i skolan har jobbat mer än tjugo år. Långt in på nittiotalet var det lika svårt att komma in på ämneslärarutbildningar som det var på läkarutbildningar.

Så det korrelerar alltså med PISA-resultaten.
Lärarna som blev lärare på 2010-talet och framåt suger och därför vill jättemånga barn idag inte går dit, mår psykiskt dåligt av skolan och kan inte ens läsa på högstadiet.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Återigen ett sorgligt arv från (S)-regimen. Så himla dåligt att sossarna prioriterade att strössla miljarder på meningslöst bistånd så våra skolbarn blev lidande.

S har inte regerat med egen budget sedan 2006. Lite svårt att lägga detta misslyckande vid deras fötter.
Citera
Igår, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
S har inte regerat med egen budget sedan 2006. Lite svårt att lägga detta misslyckande vid deras fötter.

(S) är snabba med att ta åt sig äran för bra saker men det som är dåligt under deras mandatperioder skyller de ifrån sig
Citera
Igår, 12:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Medierna får ta på sig en del av detta.
Varje dag ser jag någon intressant nyhetsrubrik och tänker, att det här vill jag läsa om. Men, nähä, då ska man klicka på en länk till någon video istället. Oftast föregås det substantiella innehållet dessutom av hjärndöd reklam.
Nå, det senare gissar jag bara, för jag brukar inte klicka på videolänkar inom nyhetsförmedlingen. Jag vill LÄSA nyheter, inte se någon tramsig reporter som förklarar något. Inte konstigt att analfabetismen breder ut sig. Jag har retat mig på detta i flera år, Pisamätningen nu bekräftade bara mina farhågor.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Det började med massinvandring i Såssarnas regi & laga regler som var helt åt hellvete...osv
SD kom in och började få fason på det, Men det kan vara för sent på Söndag!
MP & VPK Är samma skrot bara en uppdelning med samma agenda för att vinna fler mandat under dom korkade Såssarna för att förininta Sverige & Svenskarna och ta över med sin slogan "allt åt alla" man undrar bara vem som ska betala då dom inte drar ihop ett skit själva?
Under de första tio åren av 2000-talet fanns 90% av invandrarna, som kom som "flyktingar", i och runt storstäderna. På landsbygden, som du kanske bör läsa på lite om, fanns endast en handfull. Och då var redan nedgången igång.
Citera
Igår, 14:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Så det korrelerar alltså med PISA-resultaten.
Lärarna som blev lärare på 2010-talet och framåt suger och därför vill jättemånga barn idag inte går dit, mår psykiskt dåligt av skolan och kan inte ens läsa på högstadiet.
Ja, om du menar att man ska kunna lära en unge, som inte vill någonting och vars föräldrar inte vill höra att deras unge inte vill någonting, att läsa och skriva och räkna, då har du rätt. "Man kan leda en häst till vattnet men inte tvinga den att dricka", gammalt djungel ordspråk.
Citera
Igår, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Under de första tio åren av 2000-talet fanns 90% av invandrarna, som kom som "flyktingar", i och runt storstäderna. På landsbygden, som du kanske bör läsa på lite om, fanns endast en handfull. Och då var redan nedgången igång.
Ja Såssarna grundade problemet för att befästa det idag finns en hord av migranter i varje liten håla.
Citera
Igår, 17:47
Medlem
spoilers avatar
Inte så kul i Danmark heller.

"Helt galt står det til med elever med indvandrebaggrund.

Her er det næsten halvdelen der er lavt præsterende.

Det er altså halvdelen af de elever med indvandrerbaggrund, der er på vej ud af skolen, der har svært ved at begå sig endsige gennemføre en uddannelse.

Elever med indvandrerbaggrund ligger meget dårligere end danske elever.

Blandt danske elever (elever uden indvandrerbaggrund) er det ‘kun’ 20-24 %, der ligger i den meget dårlige gruppe, der bliver kaldt lavt præsterende.

Andelen blandt indvandrerelever er på 46-48 %."

https://denkorteavis.dk/2026/pisa-undersoegelsen-afsloerer-en-katastrofe-halvdelen-af-elever-med-indvandrebaggrund-laerer-saa-lid t-at-de-har-svaert-ved-at-begaa-sig-i-et-moderne-samfund/
Citera
Igår, 19:26
Medlem
Megalogics avatar
Kan uttrycka mig klart och tydligt, Förstod du inte vad jag skrev i mitt tidigare inlägg så ligger problemet hos dig.

För mycket mena invandrare i en klass är problem och resulterar i dåliga resultat samt ökad risk för hot och våld.

Håller du inte med mig så är det okej men att anmärka på slarvfel i text är bara löjligt. Sug o svälj trevlig helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in