2026-09-10, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men nu handlar ju tråden om snubbar som kanske tappar respekten om det sexas på första dejten, och då menar ju jag att om du träffar på en sån snubbe - och ändå vill sexa på första dejten - så gäller det nog att vara lite taktisk och spela fina flickan, det går liksom inte att släppa loss odjuret i dig och t.ex. kliva upp och typ tokrida så pattarna far omkring i hela rummet, för det kanske skrämmer bort honom. Förstår du nu hur jag tänker?
Okej nu trillade ytterligare en polett ned. Du utgår från ditt eget väldigt snäva perspektiv som i princip går ut på att "lura" druckna fruntimmer i säng. Så på det sättet kan jag förstå att du resonerar som du gör.
Jag utgick från att tråden handlar om två människor som är attraherade av varandra men ser olika på det här med när det är "lämpligt" att ha sex. Och även om jag ibland varit lite hetare på gröten än han har det liksom aldrig förekommit att jag försökt "lura" honom i säng med varken alkohol eller hittepåsnack. Så vi pratar två olika scenarier.
Citera
2026-09-10, 08:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Okej nu trillade ytterligare en polett ned. Du utgår från ditt eget väldigt snäva perspektiv som i princip går ut på att "lura" druckna fruntimmer i säng. Så på det sättet kan jag förstå att du resonerar som du gör.
Jag utgick från att tråden handlar om två människor som är attraherade av varandra men ser olika på det här med när det är "lämpligt" att ha sex. Och även om jag ibland varit lite hetare på gröten än han har det liksom aldrig förekommit att jag försökt "lura" honom i säng med varken alkohol eller hittepåsnack. Så vi pratar två olika scenarier.

Fast nu tillhör ju inte jag de snubbarna som skulle tappa respekt för en kvinna om hon särade upp första dejten, tvärtom så tycker jag att det var tvärbra, och har inlett förhållanden med flera som gjort det. Nej, jag försöker bara hjälpa er glasbergianer att förstå hur en del snubbar tänker.
Citera
2026-09-10, 09:24
Medlem
Citat:
Fast nu tillhör ju inte jag de snubbarna som skulle tappa respekt för en kvinna om hon särade upp första dejten, tvärtom så tycker jag att det var tvärbra, och har inlett förhållanden med flera som gjort det. Nej, jag försöker bara hjälpa er glasbergianer att förstå hur en del snubbar tänker.
Jag lägger heller inte någon moralisk värdering i det men jag brukar ändå försöka respektera andras val och synsätt. Skulle känts oerhört fånigt att försöka tvinga mig till sex av någon, fy faan vad pinsamt.
Sitter absolut inte på glasberget, tvärtom. Jag har dessutom - till skillnad från dig - inte en sydamerikan som sista utväg och har aldrig haft.
Citera
2026-09-10, 09:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag lägger heller inte någon moralisk värdering i det men jag brukar ändå försöka respektera andras val och synsätt. Skulle känts oerhört fånigt att försöka tvinga mig till sex av någon, fy faan vad pinsamt.
Sitter absolut inte på glasberget, tvärtom. Jag har dessutom - till skillnad från dig - inte en sydamerikan som sista utväg och har aldrig haft.

Jahaja, och vad valde du då, perser eller siames kanske?
Citera
2026-09-10, 10:04
Medlem
Citat:
Jahaja, och vad valde du då, perser eller siames kanske?

Nej brukar hamna med skandinaver med en mankhöjd på runt 187-190. De är sällsynta katter men rätt keliga, bra och lugnt temperament. Ovanligt intelligenta dessutom!
Citera
2026-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Men nu handlar ju tråden om snubbar som kanske tappar respekten om det sexas på första dejten, och då menar ju jag att om du träffar på en sån snubbe - och ändå vill sexa på första dejten - så gäller det nog att vara lite taktisk och spela fina flickan, det går liksom inte att släppa loss odjuret i dig och t.ex. kliva upp och typ tokrida så pattarna far omkring i hela rummet, för det kanske skrämmer bort honom. Förstår du nu hur jag tänker?

Betyder det att snubben, som nu kan förmodas ha inviterat till sex, även ska smickras och beundras medan kvinnan ska behärska sig och hålla nere sin lust för.att mannen ska respektera henne?
Citera
2026-09-10, 12:14
Medlem
lakritcs avatar
Tramsigt att tala om respekt. Livet ska vara skönt och vill båda ha sex tidigt är det bara att gratulera.
Citera
2026-09-13, 12:18
Medlem
KastlosaBerits avatar
Sluta upp med de här dumheterna. Vill man så kör! Vill man inte så vill man nog aldrig.
Citera
2026-09-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon32
Har kanske fastnat i någon märklig algoritm men får upp mycket videor där män menar att de tappar respekt för kvinnor som ligger med dem på första dejten. Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner. Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.

Ja för då vet man att hon gjort likadant 100 ggr tidigare, sånna tjejjer duger till tömma sig, inte förhållanden,
Citera
2026-09-16, 07:43
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner.

Jag skulle uttrycka det som så att väldigt många män vill inte inleda en fast relation med en kvinna som upplevs som "billig och lösaktig". Ett sätt som detta kan signaleras är om det är "för lätt" för honom att få till sex på en första dejt. Detta kan göras att tjejen inte, kanske helt undermedvetet, känns som girlfriend material efteråt.

Citat:
Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då?

Jag har genom livet legat med rätt många tjejer på en första dejt och det har alltid varit trevligt. Sedan finns det definitivt en hel del som jag känt att det i stort sett varit givet från start att det skulle leda till sex, medan för andra inte. Jag har aldrig inlett en relation med någon av den första kategorin, men har haft längre relationer med tjejer "trots" sex vid första träffen, om min - förstås högst subjektiva - känsla varit att det ändå kändes speciellt.
Citera
2026-09-16, 14:46
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Sluta upp med de här dumheterna. Vill man så kör! Vill man inte så vill man nog aldrig.
Tror du på allvar att om man inte vill ligga direkt så har man ingen sexlust?
Citera
2026-09-16, 15:51
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Tror du på allvar att om man inte vill ligga direkt så har man ingen sexlust?

Skrev jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in