2026-09-07, 16:53
Medlem
Hej,
Går in ibland på Nordfront, men inget jag direkt sympatiserar med, däriemot är jag emot de mesta med invandring.

Såg en artikel om denna sinimusta liikee, vilket jag förstår betyder blåsvart rörelsen typ? Konstigt namn borde de inte heta blå vit, kanske de gillar svarta männskor trots allt haha.

Kollade lite mera på deras sida med google translate och de verkar vara mot två spårkheten i Finland.
De verkar vara samma med Sann Finländarna vad jag har förstått?

De här verkar inte vara ett problem i många andra länder med flera språk, så värför i Finland. Tycker det här är rätt nedvärderande mot Finlandssvenskar och igentligen oss Svenskar också att försöka få bort svenskan från Finland.

Många av dessa smyg hatade finnar påstår att de är bara språket, men samtidigt de Finlandsvenskar jag träffat på som flyttat till Sverige har alla pratat om hur illa de blivit behandlade som Finlandsvenskar i Finland.
Bla. Kallad Hurri, misshandel på grund av att ha pratat svenska på krogen, nedvärderande kommentarer, hat, inte fått jobb osv.
Låter inte i mina ögon som enbart språket.
Detta försöker förståss många sopa under mattan som inte så farligt..

Jag tycker de jävligt allvarligt, så här behandlar vi inte varandra i övriga Norden.
Man talar om broder folk, men vem behandlar broder folk på detta vis?

Vad jag har förstått har de varit många försök att få bort skolsvenskan också, de är naturligtvis ett första steg i att få bort svenskan helt.

Så frågan är varför svenska nationalister sympatiserar med dessa mongoloider? Som uttryckligen visar sitt hat mot Finlandsvenskar (som är svenskar som bor i Finland sedan långt tillbaka.)
Jävligt respektlöst av dem tycker jag.

Finnar säger utöver det att de inte finns någon använding av svenskan och är onödigt att lära sig svenska, utan kanske franska eller ryska skulle vara bättre. Hur dumma är dessa människor riktigt?
Orsaken varför det är bra för finnar att lära sig svenska är för att man klarar sig på svenska i hela norden och vi i norden har ett nära sammarbete.

Finns många bra Finnar också och jag förstår att de flesta inte har dessa åsikter i Finland?
Någon som kan gissa på hur mycket % av befolkningen som de rör sig i som vill få bort svenskan från Finland?

Har själv ingen bra erfarenhet av dessa med mongoliskt utseende i Finland, av de gånger jag varit där. Enligt forskning är de inte ens Européer. Så där är ännu en orsak varför svenska nationalister inte borde sammarbeta med dessa. Vi är inte ens samma ras många av finnarna som oss svennar.

Har mer gemensamt med en neger en med dessa mongoloider.

Svenska nationalister verkar se igenom fingrarna med det här, tycker de sjukt respektlöst.
Vi svenskar hjälpte dem under ww2 och de fick komma och jobba hos oss efter kriget och så täcks de göra så här.

Broder folk my ass..
Citera
2026-09-07, 17:44
Medlem
Gravsons avatar
Har inget emot att de vill bara ha finska. Det är deras land, jag förstår dem.

Jag tänker ju på samma sätt fast med svenskan. Dock för mig handlar det om att jag inte tycker vi ska ha en massa reklam på arabiska eller andra diverse MENA språk. Inte heller en massa radioprogram i olika språk finansierade på skattepengar. Vi ska ha svenska i Sverige.

Sen nyttjar vi oss av engelskan mycket för det är ett världsspråk som många andra länder använder för att just kunna ha ett gemensamt handelsspråk.

Sen tycker jag såklart inte folk ska misshandlas över det.
Citera
2026-09-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Har inget emot att de vill bara ha finska. Det är deras land, jag förstår dem.

Det är inte alls bara deras land, Finland byggdes av svenskar. Av deras 10 största städer grundades 10 av svenskar. C.G Mannerheim var svensk. Finland som stat är helt och hållet en rysk uppfinning för att försvaga Sverige, och om de inte vill ha något med svenskar att göra längre så bör Sverige annektera hela Österbotten, Nyland, och egentliga Finland.

Sen kan de leva i hyddor i Savolax, som de gjorde innan de svenska nybyggarna kom.
Citera
2026-09-07, 18:44
Moderator
tobess avatar
Det är nog inte något att lägga någon större tankeversamhet på. De består delvis av fennomaner som blivit itutade någon revisionisisk version av historia där Finland var ockuperat av Sverige och att de stackars Finländarna blev förtryckta av den svenska adeln. Som konsekvens menar dessa lågpannade individer alltså att svenskan är en del av förtrycket som fortfarande finns kvar. Rent struntprat, förstås.

Deras valresultat i förra rikdsdagsvalet (2023) låg på 0.08% , de är alltså inte något parti som har någon understöd ute bland vanligt folk utan det skrapade ihop knappt två tusen röster totalt över hela landet.

Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Så frågan är varför svenska nationalister sympatiserar med dessa mongoloider? Som uttryckligen visar sitt hat mot Finlandsvenskar (som är svenskar som bor i Finland sedan långt tillbaka.)

Finlandssvenskar är finländare som pratar svenska. Inte svenskar som bor i Finland. Detta är något som även intelligensreserven hos dessa blåsvarta fascister har svårt att ta till sig.

Att olika nationalister på ytterkanten försöker samarbeta är landsgränserna är dock inget ovanligt.
Citera
2026-09-07, 19:46
Medlem
BombaySaphires avatar
De har extrema mindervärdeskomplex gentemot finlandssvenskar och allt som har med Sverige att göra. De är överlag riktiga losers.
Citera
2026-09-07, 21:05
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det är inte alls bara deras land, Finland byggdes av svenskar. Av deras 10 största städer grundades 10 av svenskar. C.G Mannerheim var svensk. Finland som stat är helt och hållet en rysk uppfinning för att försvaga Sverige, och om de inte vill ha något med svenskar att göra längre så bör Sverige annektera hela Österbotten, Nyland, och egentliga Finland.

Sen kan de leva i hyddor i Savolax, som de gjorde innan de svenska nybyggarna kom.
Finland befolkades från väst och öst. Svenska språket nu i Finland och svenskans rötterna fortsatt ned i järnålder är en del av Finlands historia.

Finlandssvenskarna i västra o södra Finland är både en historisk och nutida levande del av landet. Svenskan gör också Finland mer knutet till Norden.

Finland är t o m historiskt i befolkningen mer delat än ex Sverige. Västfinland har mer väst-dna även bland finsktalande idag och Östfinland mer öst-dna som arv i befolkningen.

T o m partiet Sannfinländarna har lyssnat på historiker, finlandssvenskar och samhällsdebattörer och insett att det är nåt finländare generellt har som modern nation gemensamt; både väst- och östliga rörelser. Svenskan ingår i landets historiska väv.
Citera
2026-09-08, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Hej,
Går in ibland på Nordfront, men inget jag direkt sympatiserar med, däriemot är jag emot de mesta med invandring.

Såg en artikel om denna sinimusta liikee, vilket jag förstår betyder blåsvart rörelsen typ? Konstigt namn borde de inte heta blå vit, kanske de gillar svarta männskor trots allt haha.

Kollade lite mera på deras sida med google translate och de verkar vara mot två spårkheten i Finland.
De verkar vara samma med Sann Finländarna vad jag har förstått?

De här verkar inte vara ett problem i många andra länder med flera språk, så värför i Finland. Tycker det här är rätt nedvärderande mot Finlandssvenskar och igentligen oss Svenskar också att försöka få bort svenskan från Finland.

Många av dessa smyg hatade finnar påstår att de är bara språket, men samtidigt de Finlandsvenskar jag träffat på som flyttat till Sverige har alla pratat om hur illa de blivit behandlade som Finlandsvenskar i Finland.
Bla. Kallad Hurri, misshandel på grund av att ha pratat svenska på krogen, nedvärderande kommentarer, hat, inte fått jobb osv.
Låter inte i mina ögon som enbart språket.
Detta försöker förståss många sopa under mattan som inte så farligt..

Jag tycker de jävligt allvarligt, så här behandlar vi inte varandra i övriga Norden.
Man talar om broder folk, men vem behandlar broder folk på detta vis?

Vad jag har förstått har de varit många försök att få bort skolsvenskan också, de är naturligtvis ett första steg i att få bort svenskan helt.

Finnar säger utöver det att de inte finns någon använding av svenskan och är onödigt att lära sig svenska, utan kanske franska eller ryska skulle vara bättre. Hur dumma är dessa människor riktigt?
Orsaken varför det är bra för finnar att lära sig svenska är för att man klarar sig på svenska i hela norden och vi i norden har ett nära sammarbete.

Finns många bra Finnar också och jag förstår att de flesta inte har dessa åsikter i Finland?
Någon som kan gissa på hur mycket % av befolkningen som de rör sig i som vill få bort svenskan från Finland?

Har själv ingen bra erfarenhet av dessa med mongoliskt utseende i Finland, av de gånger jag varit där. Enligt forskning är de inte ens Européer. Så där är ännu en orsak varför svenska nationalister inte borde sammarbeta med dessa. Vi är inte ens samma ras många av finnarna som oss svennar.

Har mer gemensamt med en neger en med dessa mongoloider.

Svenska nationalister verkar se igenom fingrarna med det här, tycker de sjukt respektlöst.
Vi svenskar hjälpte dem under ww2 och de fick komma och jobba hos oss efter kriget och så täcks de göra så här.

Broder folk my ass..

Det handlar om att man har blivit påtvingad att läsa svenska i delar av landet där ingen pratar svenska

Historiskt har det också varit överrepresentation av svensktalande i landets styrande skikt

Så var det med det, svedupelle
Citera
2026-09-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det är nog inte något att lägga någon större tankeversamhet på. De består delvis av fennomaner som blivit itutade någon revisionisisk version av historia där Finland var ockuperat av Sverige och att de stackars Finländarna blev förtryckta av den svenska adeln. Som konsekvens menar dessa lågpannade individer alltså att svenskan är en del av förtrycket som fortfarande finns kvar. Rent struntprat, förstås.

Deras valresultat i förra rikdsdagsvalet (2023) låg på 0.08% , de är alltså inte något parti som har någon understöd ute bland vanligt folk utan det skrapade ihop knappt två tusen röster totalt över hela landet.

Finlandssvenskar är finländare som pratar svenska. Inte svenskar som bor i Finland. Detta är något som även intelligensreserven hos dessa blåsvarta fascister har svårt att ta till sig.

Att olika nationalister på ytterkanten försöker samarbeta är landsgränserna är dock inget ovanligt.

Sannfinländarna hade eller har väll samma politik; att svenskan skall bort.
Citera
2026-09-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Det handlar om att man har blivit påtvingad att läsa svenska i delar av landet där ingen pratar svenska

Historiskt har det också varit överrepresentation av svensktalande i landets styrande skikt

Så var det med det, svedupelle

Här har vi en svensk hatare, vi blir ju påtvingade allt möjligt i skolan som är helt värdelöst, men finnarna tycker svenskar och det Nordiska samarbetet inte är värt ett skit.

Lite pinsamt när finnar måste prata engelska, när vi i de andra nordiska länderna kan prata våra egna språk och bli ganska bra förstådda.

De är främst där Finlandsvenska trakter som gränsar mot finska där hatet är som mest alltså längs kusten, vad jag förstått.
Citera
2026-09-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
De har extrema mindervärdeskomplex gentemot finlandssvenskar och allt som har med Sverige att göra. De är överlag riktiga losers.

Jag kollade lite youtube på kanalen pakkoruotsi.
https://youtube.com/@pakkoruotsi?si=Cw30DXVmSFVU2Nli

Det som slår mig är att de är nästan alltid dessa fula finnar som har detta hat.
De verkar som de har judiskt blod, så framstår de av deras drag, detta är inte vikinga /nordiska drag.

Hittade även en sida på nätet som understöder detta.

https://hebrewnations.com/articles/tribes/finland/finland-and-the-ten-tribes.html

Så svenska nationalister sammarbetar med folk med judiskt blod som dessutom öppet hatar dem. HAHAHAHAHAHAHAHA
Fy fan vad lågt ni har sjunkit.

Inte undra på att dessa hatar svenskar och har mindervärdeskomplex.
Svenskar har aldrig förtryckt finnar de rent skit snack, men tvärtom är sant.

Finnar verkar allmänt korkade.

Min väns Mormor pratade också om svenskhatet på 1930 talet och framåt, inget har ändrats sen dess, enbart 3e världen immigranter har ändrat hat bilden lite mindre i Finland då det nu börjar bli ett stort problem i Finland med.
Citera
2026-09-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Srämmer i bland men ofta ej då min vän kan styrka sina förfäder ända till Sverige på båda sidor.
Alla på åland och runt där är praktiskt taget svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in