2026-09-08, 13:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
S kommer att vara i minoritet där, S är inte längre ett 40% parti

Det kommer inte att ske några dramatiska förändringar i migrationspolitiken.
Möjligtvis bara mindre förändringar.
Mp och V kommer inte att få så stort inflytande.
Citera
2026-09-08, 14:25
Medlem
Muslimerna i förorten röstar som fan verkar det som. Alltså har dom ingen skam i kroppen. Tror dom att Sverige ÄR smutsiga förorter med kriminalitet och religösa idioter. Skrämmande asså. Svensken är så jävla dum i huvet som släppt in den smutsiga politiska ideologin islam i landet och ger den makt.

Varför är alla muslimska länder shithole countries?? Nästan Alla islamska länder är fattiga rövhål utan nån framtidstro.
Citera
2026-09-08, 14:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det kommer inte att ske några dramatiska förändringar i migrationspolitiken.
Möjligtvis bara mindre förändringar.
Mp och V kommer inte att få så stort inflytande.
Övertygad om att du har fel.
PU, anhöriginvandring osv är dramatiska förändringar.
Citera
2026-09-08, 14:26
Medlem
Inget fel på invandring men varför ska alltid alla religösa pissfolk till Sverige för. Har ni snackat med muslimer? Värdelös allmänbildning. Kan ingenting förutom deras smutsiga religösa bok. Fyfan
Citera
2026-09-08, 14:49
Medlem
Jag tror de rödgröna vinner. De senaste beskeden om skolresultaten fäller avgörandet.
Citera
2026-09-08, 15:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Jag tror de rödgröna vinner. De senaste beskeden om skolresultaten fäller avgörandet.

Skolvalet är inet färdigt ännu.
Citera
2026-09-08, 15:47
Medlem
Magdalena Andersson verkar ha kastat in handduken. Hon har inte varit synlig någonstans senaste veckan.
Citera
2026-09-08, 16:13
Medlem
Tror på S, men hoppas se Tidö fortsatt vid makten. Vill hålla V och deras luftslottspolitik så långt bort från makten som bara möjligt.
Citera
2026-09-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Skolvalet är inet färdigt ännu.
Det handlar inte om skolvalet. Dagens besked visar att Sverige backar i alla skolämnesområden.
Citera
2026-09-08, 17:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam

Ja, tyvärr.

L har misslyckats totalt. På 4 år borde man sett en trend i alla fall.

Man får tillsätta en komission där lärare får styra upp hur utbildningen skall ske.

Nu luktar S blod i vattnet. Friskolorna får avvecklas och social lära och lydnad sättas in i undervisningen. Undervisningen kommer bli flerspråkig. Och uppdelad. Allt efter muslimsk lära
Citera
2026-09-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Förklara gärna konkret varför man ska rösta höger om man är så fattig att man inte har råd med en rödgrön regering. Vad har högern och vänstern gjort under åren du nämner som visar att högern är bättre för låginkomsttagare?

Vad är det du inte förstår? Jag har fått; lägre skatt, sänkt bensinkostnad, lägre ränta pga sänkt inflation, lägre elkostnad, frititidskort, lägre kollektivtrafikspriser, lägre matpris. Vill du att jag fortsätter? Alla vi som arbetar har fått det bättre, inga undantag. Den som säger annat ljuger. Jag har ca 3000kr mer över nu varje månad än under vänsterns helvetesår. Börjar det klarna? Att man ens ska behöva förklara detta säger mycket om vänsterns väljare som fortfarande tror att V kommer och S står på arbetarklassens sida.

Som ensamstående lärare har jag nu äntligen råd att åka på en semesterresa varje år med barnen, något jag bara kunde drömma om tidigare. Vänstern vill tydligen inte unna mig detta utan pengarna ska gå till klimatprojekt, kulturprojekt och bidrag. Helt sanslöst.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-09-08 kl. 18:02.
Citera
2026-09-08, 18:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vad är det du inte förstår? Jag har fått; lägre skatt, sänkt bensinkostnad, lägre ränta pga sänkt inflation, lägre elkostnad, frititidskort, lägre kollektivtrafikspriser, lägre matpris. Vill du att jag fortsätter? Alla vi som arbetar har fått det bättre, inga undantag. Den som säger annat ljuger. Jag har ca 3000kr mer över nu varje månad än under vänsterns helvetesår. Börjar det klarna? Att man ens ska behöva förklara detta säger mycket om vänsterns väljare som fortfarande tror att V kommer och S står på arbetarklassens sida.

Som ensamstående lärare har jag nu äntligen råd att åka på en semesterresa varje år med barnen, något jag bara kunde drömma om tidigare. Vänstern vill tydligen inte unna mig detta utan pengarna ska gå till klimatprojekt, kultur och bidrag. Helt sanslöst.

Det jag inte förstår är varför du skulle bli fattigare av en mer vänsterlutande regering. Räntan har inte så mycket att göra med regeringens politik eftersom den snabba peaken dessförinnan var tillfällig oavsett. Inte ens V vill höja skatten för dig. Kollektivtrafikspriserna sänke regeringen tillfälligt, de säger ju rakt ut att det är för att lura väljare. Matpriserna har påverkats väldigt lite av den sänkta momsen eftersom butiker behållit en del själva och det finns mer utrymme för höjning av priserna vilket bara är att invänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in