Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Förklara gärna konkret varför man ska rösta höger om man är så fattig att man inte har råd med en rödgrön regering. Vad har högern och vänstern gjort under åren du nämner som visar att högern är bättre för låginkomsttagare?
Vad är det du inte förstår? Jag har fått; lägre skatt, sänkt bensinkostnad, lägre ränta pga sänkt inflation, lägre elkostnad, frititidskort, lägre kollektivtrafikspriser, lägre matpris. Vill du att jag fortsätter? Alla vi som arbetar har fått det bättre, inga undantag. Den som säger annat ljuger. Jag har ca 3000kr mer över nu varje månad än under vänsterns helvetesår. Börjar det klarna? Att man ens ska behöva förklara detta säger mycket om vänsterns väljare som fortfarande tror att V kommer och S står på arbetarklassens sida.
Som ensamstående lärare har jag nu äntligen råd att åka på en semesterresa varje år med barnen, något jag bara kunde drömma om tidigare. Vänstern vill tydligen inte unna mig detta utan pengarna ska gå till klimatprojekt, kulturprojekt och bidrag. Helt sanslöst.