2026-09-08, 11:17
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag förstår inte hysterin som råder kring att dyrka högern på Flashback.
Många röstar SD bara på grund av invandringsfrågan.
Men migrationspolitiken är bara en av alla frågor.
Och vinner vänstern så lär invandringen fortfarande vara någorlunda restriktiv eftersom Magdalena blir statsminister, socialdemokraterna vill inte ha obegränsad invandring längre.
Någorlunda restriktiv?, ja det kan du ju fantisera om, det nöjer sig inte v c och mp med.
Detta är verkligen ett ödesval.

Jag är egentligen inte mot invandring men den invandring( varifrån) som kommer med c v och mp blir vår undergång.
Citera
2026-09-08, 11:23
Medlem
Kommer nog bli väldigt jämt: Men jag hoppas det blir en klar majoritet för någon.
Värsta senariet skulle nog vara att V sidan får majoritet men att V röstar mot en S regering utan låter M gå fram för att sedan rösta för en S budget.
Som SD gjorde senast. Så vi hoppas det blir en regering som har majoritet.
Citera
2026-09-08, 12:03
Medlem
ruckaalis avatar
Bettade på Tidö till 4,75 ggr pengarna för ett par dagar sedan. Oddset står nu i 2,80.
Citera
2026-09-08, 12:04
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Någorlunda restriktiv?, ja det kan du ju fantisera om, det nöjer sig inte v c och mp med.
Detta är verkligen ett ödesval.

Jag är egentligen inte mot invandring men den invandring( varifrån) som kommer med c v och mp blir vår undergång.

Men Mp och V har inte mandat nog att bestämma det. Kan hända att migrationspolitiken blir lite friare möjligtvis. Det beror på hur mycket S behöver förhandla. Men det kommer inte att återgå till hur det var innan 2015 iallfall.
Så jag tycker inte migrationspolitiken bör avgöra vilket block man röstar på.
Citera
2026-09-08, 12:08
Medlem
Det finns ju ingen enad opposition så det blir ju svårt för dem att "vinna"
Citera
2026-09-08, 12:29
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Men Mp och V har inte mandat nog att bestämma det. Kan hända att migrationspolitiken blir lite friare möjligtvis. Det beror på hur mycket S behöver förhandla. Men det kommer inte att återgå till hur det var innan 2015 iallfall.
Så jag tycker inte migrationspolitiken bör avgöra vilket block man röstar på.
S kommer att vara i minoritet där, S är inte längre ett 40% parti
Citera
2026-09-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fördela ja, men inte att ta försörjning ifrån en grupp för att ge till en annan. Du visar just på liknande vis genom att visa ditt förakt och kalla mig något jag inte är. Ett sådant Sverige växte inte jag upp i.

Vilket jävla dravel. Sak samma. Precis sånt där bullshit som vänsterblivna håller på med. Ni är obildade och förstår inte enkel matte. Vi väljer politiker som ska fördela skattekronorna utifrån var de som mest behövs. Att vi sänker bidrag till pack som inte vill jobba är helt naturligt om packet har fått för mycket pengar allt för länge. Statens skattkista är inte oändlig.
Citera
2026-09-08, 13:11
Medlem
Varför når inte hälften ut med allt bra de har gjort denna mandatperiod? Riktigt dåligt gjort av högern
Citera
2026-09-08, 13:26
Medlem
Roidberts avatar
Jag tror att Tidögänget kommer att vinna. Kommer bli skit oavsett. Men om S vinner hoppas jag att de kan ta ansvar för Sverige och hålla MP utanför makten. Samarbeta med M.om.det behövs, men låt inte dessa vidriga kräk (MP) sabotera kärnkraften igen.
Citera
2026-09-08, 13:29
Medlem
Pruttars avatar
Vänster/Rödgröna.
Citera
2026-09-08, 13:35
Avslutad
Jag tror att s vinner de vann förra valet 2022
Citera
2026-09-08, 13:52
Medlem
snooper123s avatar
Jag är på riktigt rädd över vad som händer ifall de rödgröna vinner valet. Egentligen är det nog för sent för Sverige att bli normalt igen men sålänge det går åt rätt håll så har jag hopp. Men vinner de rödgröna nu så finns det väl inget att hoppas på längre? Varför ska man bo kvar i Sverige då? Varför skulle man vilja låta sina barn gå i skolan här? Varför skulle man vilja bo i ett land som har blivit så otryggt och osvenskt som Sverige?
Nu bor jag visserligen i Malmö så jag kanske märker av det mer än de som bor i Stockholm eller Norrland men det är bara en tidsfråga innan det är likadant överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in