Citat:
Ursprungligen postat av
MDMArookien
Berätta för mig vad en kvinna är uteifrån ett icke biologiskt perspektiv (könsidentite). Förklara för mig vad det är från kvinnliga sidan man drar sig till när man känner att man har fel kön. Sluta vara så spydig. Du säger att det är oinstressant men är en av de mest aktiva i hela dena tråden.
Jag kräver en logisk förklarning för att jag ska kalla någon kvinna. Jag skiter dit i vad du känner dig som. Du kan känna dig som en svamp i skogen. jag skiter i vad du känner dig som. speciellt med den attityden.
Om jag ska gå med på att kunna kalla någon kvinna så måste vi först definera vad en kvinna är.
En kvinna är en människa av honkön.
Men! människor föds inte alltid som det ena eller andra könet, du har en radda av fenomen som kan hända med oss då vi utvecklas i livmodern, där finns ex. varianter av kromosomer utöver XX eller XY, där finns människor som föds med osäkert kön, intersexuella, det går inte vilket könet är OCH! där finns alltså människor som föds med en annan könsidentitet i huvudet än vad kromosomerna säger, utöver! att där finns människor som föds homosexuella eller androgyna eller X,C,Y olika varianter av allt möjligt.
Vad är det ENORMA problemet för dig och din åsiktsort att klara av att acceptera att verkligheten är lite mer nyanserad än enkom A och B?
varför kräver ni att människor måste vara A eller B? utan minsta nyanser emellan, när världen så uppenbart är extremt nyanserat? Har ni nån brist nånstans ni är födda med?
Och varför frågar du inte dig själv detta, Vad är det som gör att du identifierar dig som man?
Hur känns det och vad är det att identifiera sig som man? vad är det som drar dig till sånt som du betraktar som manligt?
kräver du en logisk förklaring till varför du ska kalla någon för Anders?
Eller kallar du någon för Anders, helt enkelt för det har personen ifråga bestämt att han vill heta, de tär hans identitet.
Om du stöter på en transperson, ex. någon som verkar ha varit född som man, men som står där framför dig i klänning och läppstift och långt hår...står du där då som ett fån och vägrar kalla henne för en hon?
Varför?
Är ju bara obegripligt trångsynt och erbarmligt fantasilöst.