Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Det finns ju soptippar även i Indien. Så rimligtvis fraktade han sakerna dit. Eller missförstod jag din fråga?
Njae, du missförstod den kanske lite, men det var avsiktligt från min sida.
Jag funderar över varför det där skräpet hamnade i floden från början. Min gissning är att det beror på att det inte finns något bättre ställe att göra sig av med det. Vilket i sin tur borde innebära att även om det finns soptippar eller liknande, så är frågan hur många de är, var de ligger, och hur sopor normalt sett fraktas dit.
Om det står fullt fungerande sopkorgar eller återvinningskärl eller vad man nu kan tänka sig, på väl valda och MÅNGA ställen i de indiska städerna, så kastar nog folk sitt skräp där istället för i floden. Men nu hamnar det ju i floden så min misstanke är att de där ställena där man kan göra sig av med skräpet inte är särskilt många eller någorlunda lättillgängliga.
Och framförallt så ligger de nog en bort från floden.
Snubben här samlade ju ihop kopiösa mängder skit. Bar han alltsammans till fots så är ju transporten av skräpet en större insats än att bara plocka upp det ur floden. Hur fan gick det i så fall till? Har han tillgång till lastbil? Eller motorcykel med jättestort släp?