2026-09-07, 13:06
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Intressant att han i så fall haft fler teman på sin kanal.
Jag trodde att det som gällde är ett tema per kanal.

Han kändes too big to fail och kunde nog ta ut svängarna på ett sätt som hade dödat många andra kanaler. Det var mitt under kriget med T-series, en indisk filmproducent på väg att knipa titeln om kanalen med flest antal följare. Bra drama.
2026-09-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Ja reklam givetvis, men även filmrecensioner och en del reaktionsvideos kommer jag ihåg. Har ärligt talat inte kollat på hans kanal på flera år nu. Han tjänar fortfarande pengar på det han har gjort tidigare. Tyckte hans vardagliga liv med fru och barn var ointressant så jag släppte det där.

Man får väl kolla in han och apa efter, fast på ens eget sätt, då, helt enkelt.
Måste ba samla lite tålamod, först.
2026-09-07, 13:11
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laflashback
Använda olika ai verktyg för att generera och pumpa ut videos, finns folk som tjänar på på detta

Det här är kvantitet före kvalitet - vilket såklart är den enda orsaken till att youtube numera är trist. Vad man än söker på, sina intressen osv, så är det en jävla cp-thumbnail och störda AI-grejor. Man får gräva, eller veta på förhand, om man vill ha genuinitet.

Nu var frågan dock om att tjäna på youtube, och visst, genom att förstöra för alla samt göra som alla andra så kan man få en slant. Själv tycker jag att alla såna skall hängas i stadens högsta lyktstolpe dock.

Skapa 50 kanaler, med 30 olika teman. Djur, bebisar, landskap, bilar, sport, pruttar, mode, mat osv. Spamma upp 10 videos per dag på varje kanal. Varje kanal kopplas till TikTok, Facebook, insta. Kör Google ads. Sen börjar örena trilla in, på allas bekostnad.
2026-09-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Tror inte att man får något svar mer än att han är cool på något sätt.

Jag lyssnade på vad han sa och det som var understruket var just att han är störst.
Kanske folk följer varandra och väljer att titta på meningslösa klipp bara för att dom tror att alla andra också tittar.

Ja lyckas man få till hype, så har man ju flyt.
Finns ju meningslösa produkter och tv-program som gjort bra ifrån sig även fast dom suger.
2026-09-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Youtube 2026? Övermättat...

Så vilken skulle vara bättre ?
Insta? Tiktok?
2026-09-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Han kändes too big to fail och kunde nog ta ut svängarna på ett sätt som hade dödat många andra kanaler. Det var mitt under kriget med T-series, en indisk filmproducent på väg att knipa titeln om kanalen med flest antal följare. Bra drama.

Svängarna som hade dödat många andra kanaler.
Med det menar du just det att han INTE körde ett tema utan bytte ?
2026-09-07, 13:27
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Svängarna som hade dödat många andra kanaler.
Med det menar du just det att han INTE körde ett tema utan bytte ?

När jag tittade fick jag känslan av att temat på hans kanal var Pewdiepie, om du förstår vad jag menar? Temat var hans persona. Mycket tyckande om allt möjligt och reklam för egna produkter. Lite kultledar-aura.
2026-09-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
När jag tittade fick jag känslan av att temat på hans kanal var Pewdiepie, om du förstår vad jag menar? Temat var hans persona. Mycket tyckande om allt möjligt och reklam för egna produkter. Lite kultledar-aura.

Som en blogg, typ
2026-09-07, 14:05
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Som en blogg, typ

Ja, precis. Funkar väl om man är världens största YouTuber och folk är nyfikna på dig, men börjar du ranta om politik när du har byggt din följarbas på att göra Minecraft-tutorials är det nog tack och godnatt. Ett tydligt tema är att föredra, precis som du skrev.
2026-09-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Material jag själv är intresserad av?
🤔
Är det jag som ska titta?

Varför inte satsa på något som massor av människor inte kan få nog av .
Som tex filmer som berättar om pedofiler.

Jag är inte intresserad av pedofiler, men jag är intresserad av folks intresse för pedofiler.
Det är ju knappast ett ämne någon annan skulle vilja se.

Det du är intresserad av gör du bra och tycker är kul.

Och det finns garanterat miljoner fler som delar dina intressen.

Därför.
2026-09-07, 14:17
Medlem
Wyrdkins avatar
Mitt barnbarn tjänar några tusen varje månad. Han tar bara konstiga korta videor från tiktok och lägger till egna reaktioner och kommentarer.
2026-09-07, 14:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Mitt barnbarn tjänar några tusen varje månad. Han tar bara konstiga korta videor från tiktok och lägger till egna reaktioner och kommentarer.
Hur klarar han sig från copyright?

Att lägga ut andras matrial på YouTube ger inga pengar eftersom det är någon annan som gjort videon från början

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in