2026-09-07, 14:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det är just därför jag inte vill att någon sida vinner med stor marginal. Det är därför jag gillar att inget utav de två blocken kan komma överens internt heller.

Blir underhållande för min del det här ifall det blir så pass jämnt som jag hoppas.

Hemsk jag är va? Sicken illvillig jävel jag är va? Näe. Det är bara utgången dumsvensken förtjänar.

Klart man kan tycka det är underhållande på ett personligt plan men en stabil regering/riksdag utan massa tjafs och bråk är bra för Sverige då breda, långsiktiga förslag kan drivas igenom.
Citera
2026-09-07, 14:27
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan tycka det är underhållande på ett personligt plan men en stabil regering/riksdag utan massa tjafs och bråk är bra för Sverige då breda, långsiktiga förslag kan drivas igenom.

Nej. Det blir bara slagsida åt ett sorts flum och dystopi.

Jag vill inte att ditt flum ska ha legitimitet och känna sig stabilt, fastrotat och bekvämt.

Jag har absolut inte gillat Tidö och dess omvända psykologi retoriskt samtidigt som de bara kokat böckerna heller. Om rödgröna vinner blir det samma dystopi fast med annat pynt bara.

Och fram och tillbaka går det. Jag vill bryta det. Jag vill inte att det här systemet ska ses som välfungerande och legitimt.
Citera
2026-09-07, 14:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej. Det blir bara slagsida åt ett sorts flum och dystopi.

Jag vill inte att ditt flum ska ha legitimitet och känna sig stabilt, fastrotat och bekvämt.

Jag har absolut inte gillat Tidö och dess omvända psykologi retoriskt samtidigt som de bara kokat böckerna heller. Om rödgröna vinner blir det samma dystopi fast med annat pynt bara.

Och fram och tillbaka går det. Jag vill bryta det. Jag vill inte att det här systemet ska ses som välfungerande och legitimt.

Du får tycka vad du vill men Sverige har varit en välfungerande demokrati i över 100 år.
Citera
2026-09-07, 14:37
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Du får tycka vad du vill men Sverige har varit en välfungerande demokrati i över 100 år.

Det har varit en själkrossande musutopi där folk gått omkring och skitnödigt, arrogant och låginformerat inbillat sig att de lever i världens bästa samhälle.

Jag är glad att denna bubbla för vissa spruckit på senare årtionden och realism börjat sjunka in lite mer.

Finns inget värre än ett högt förtroendesamhälle som är låginformerat och dekadent som Sverige var så pass länge. Jag lever fan hellre i en krigszon eller katatstrofzon än flummet du vill bibehålla. Jag vill faktiskt leva. Du vill bli sondmatad.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 14:48.
Citera
2026-09-07, 14:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Gud bevare oss väl från självgott liberalt klägg!
Det leder oss bara in i Djurfarmen 2.0.

Och nej, jag är varken höger- eller vänsterbliven, och snacket om den breda mitten ger jag inte mycket för.
Lagom är bäst!
Citera
2026-09-07, 14:51
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
För första gången sedan 2022 ligger Liberalerna över riksdagsspärren med sina 4,3 %. Just nu skiljer det bara 2,4 procentenheter mellan Tidöpartierna och de rödgröna. Vad tror ni, kommer Tidöpartierna att gå om, eller håller de rödgröna ut och vinner valet ändå?
Ökningen från under 2% till över 4% är helt osannolik. De har så klart mixtrat med den här undersökningen för att ge SD-blocket medvind.
Citera
2026-09-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Ökningen från under 2% till över 4% är helt osannolik. De har så klart mixtrat med den här undersökningen för att ge SD-blocket medvind.
Eller få dessa att få bortkastad röst samt visa att S sjunker för att motivera dessa väljare, man kan se det mesta från flera håll
Citera
2026-09-07, 14:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det har varit en själkrossande musutopi där folk gått omkring och skitnödigt, arrogant och låginformerat inbillat sig att de lever i världens bästa samhälle.

Jag är glad att denna bubbla för vissa spruckit på senare årtionden och realism börjat sjunka in lite mer.

Finns inget värre än ett högt förtroendesamhälle som är låginformerat och dekadent som Sverige var så pass länge. Jag lever fan hellre i en krigszon eller katatstrofzon än flummet du vill bibehålla. Jag vill faktiskt leva. Du vill bli sondmatad.

Du får gärna flytta till en krigszon om du vill. Jag däremot bor gärna kvar i Sverige där vi har fred, rent vatten i kranen, rena gator, snabbt bredband, fungerande kollektivtrafik, löner som man kan leva på, gratis utbildning, yttrandefrihet, mötesfrihet, pressfrihet osv.
Citera
2026-09-07, 15:02
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Du får gärna flytta till en krigszon om du vill. Jag däremot bor gärna kvar i Sverige där vi har fred, rent vatten i kranen, rena gator, snabbt bredband, fungerande kollektivtrafik, löner som man kan leva på, gratis utbildning, yttrandefrihet, mötesfrihet, pressfrihet osv.

Det räcker med flashback för att se hur det är med "yttrandefrihet" i det här landet. "Yttrandefrihet på riktigt". Vilket självgott dravel.

Och du är feg helt enkelt. Feg och curlad i musutopin Sverige. Det är inte ett friskt samhälle det här hur mycket du än sminkar bajskorven.

Din toxiska optimsim SKA förlora. Du ska inte få komma undan med att få låtsas att musotopin Sverige är ett av världens bästa länder.

All skit du radade upp är något som ständigt tänjs på dessutom. Utav både vänsterregeringar, mittenregeringar och högerrergeringar.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 15:10.
Citera
2026-09-07, 15:03
Medlem
Henselons avatar
Citat:

Nej, tror att vänsterväljare som bytt till Tidö fattar att om detta skall bli verklighet måste de rösta L.
Åkesson gav ju sin "välsignelse" till SD/Borgerliga för några dar sen att Rösta L då Högern hade medvind!
Citera
2026-09-07, 15:06
Medlem
Snarkarns avatar
Det är upp till Centerpartiet, ett borgerligt parti, att välja om de vill ha kommunister som styr landet eller inte.
Citera
2026-09-07, 15:08
Medlem
Citat:

Skulle tro att det är mer sannolikt att andra borgerliga uppger att de ska rösta på L för att få det att lyfta i mätningarna. Men, vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in