2026-09-06, 21:31
Medlem
Jag söker efter ett bra vattningsssystem - som bara behöver vattna litegranna typ varannan vecka - som jag ska ha i hemmet - grejen är den, att jag har ett glas-skåp med Kannrankor i (med lampa ovanför), som jag skulle behöva kunna lämna oövervakat några månader - jag tänker mig att det skulle räcka om vattningen skulle pumpa(?) nån DL varannan vecka då de knappt behöver vattnas - och att det skulle ske från en dunk på typ 50Liter (så pass stor, då jag över måste bygge en pumpannordning till luftfuktaren så det fylls på, genom en flotör-switch till en pump)

Men, jag hittar bara typ utomhus-system - inget enklare som bara skulle kunna gör DETTA (detta som jag precis nämnt i texten..)

Nån som vet?
Citera
2026-09-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighRide
Jag söker efter ett bra vattningsssystem - som bara behöver vattna litegranna typ varannan vecka - som jag ska ha i hemmet - grejen är den, att jag har ett glas-skåp med Kannrankor i (med lampa ovanför), som jag skulle behöva kunna lämna oövervakat några månader - jag tänker mig att det skulle räcka om vattningen skulle pumpa(?) nån DL varannan vecka då de knappt behöver vattnas - och att det skulle ske från en dunk på typ 50Liter (så pass stor, då jag över måste bygge en pumpannordning till luftfuktaren så det fylls på, genom en flotör-switch till en pump)

Men, jag hittar bara typ utomhus-system - inget enklare som bara skulle kunna gör DETTA (detta som jag precis nämnt i texten..)

Nån som vet?
Finns att köpa lite överallt, tex på Amazon och liknande sidor för några hundralappar.
Vissa går att ställa timern på 10 sek/20 dagar eller 15 sek/14 dagar.

Finns liknande som du styr via en app på mobilen.

LÄNK:
https://www.amazon.se/PChero-automatisk-bevattning-droppslang-droppkranar/dp/B0H4RDW2WH/ref=mp_s_a_1_4?dib=eyJ2IjoiMSJ9.sctdkfRSKdpuklLlVC rsMKFm1LAECTgs3kE4rHlw6ZBvNpsGKnuJhN2XD563WovilN9S oaIzF4EjOSE-wuihDeqrpTS1kHh1iz6zl74LeJLz0cnqF4i094-8jn75N5aN9-clsRGrLdelnqvVX9NIYze4iprWPYyj5NY_-kwP sfVVrs8-Qa_irz9bBMlapmxUkWo7zdSGvwr53GYhkjk3zg.xoZXODZ5Mno FULWx3cJyWZ2DBOQmak862SYbe0U6Mf8&dib_tag=se&keywor ds=automatisk+bevattning+inomhus&qid=1788731544&sr =8-4
Citera
2026-09-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Finns att köpa lite överallt, tex på Amazon och liknande sidor för några hundralappar.
Vissa går att ställa timern på 10 sek/20 dagar eller 15 sek/14 dagar.

Finns liknande som du styr via en app på mobilen.

AHH, TACK! Nu slapp jag gräva i det - den där verkar ju kunna vara lämpad..

Undra bara om man bara kan sätta den i en 1-veckas-cykler - alltså, jag skulle behöva att den droppar kanske 60sek, MEN bara 1ggr varannan vecka!
Citera
2026-09-07, 08:28
Medlem
Citat:
AHH, TACK! Nu slapp jag gräva i det - den där verkar ju kunna vara lämpad..

Undra bara om man bara kan sätta den i en 1-veckas-cykler - alltså, jag skulle behöva att den droppar kanske 60sek, MEN bara 1ggr varannan vecka!
Det verkar så i alla fall, står 15sek/14dagar på en av bilderna.

Om man läser på bilden till displayen så ser man att det går att ställa klockslag för bevattning.
Hur mångs sek/min bevattning ska ske, hur många dagar/månader osv.
Citera
2026-09-08, 16:19
Medlem
BackToHegels avatar
Det finns passiva system. Blumat t.ex.
https://www.blumat.com/en/blumat-classic
Citera
2026-09-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Det finns passiva system. Blumat t.ex.
https://www.blumat.com/en/blumat-classic

Woooow! Coolt! MEN, då måste väll vatten-hinken vara högre än drippers och morot??
Citera
2026-09-09, 06:49
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Woooow! Coolt! MEN, då måste väll vatten-hinken vara högre än drippers och morot??
Ja, hur högt man placerar tanken/hinken avgör flödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in