2026-09-06, 12:13
Avslutad
Hur roddar ni polyamorösa med familjelivet och vardagen?

Låt säg att ni har en grundfamilj men där ni är ett gäng på flera stycken och som byter partners med varandra.
Förklarar ni för era barn?
Lever ni separerat så att ni kan knulla fritt varannan vecka och sedan träffas gemensamt vissa veckor med er partner?
Har ni avstått barn för att istället knulla fritt och med vem ni vill?
Hur funkar det generellt?
Citera
2026-09-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Låt säg att ni har en grundfamilj men där ni är ett gäng på flera stycken och som byter partners med varandra.
Lever ni separerat så att ni kan knulla fritt varannan vecka och sedan träffas gemensamt vissa veckor med er partner?
Brukar monogama föräldrar berätta för sina barn hur och när de knullar?
Citera
2026-09-06, 12:41
Medlem
Så du menar att man har en ny "plast" mamma till sina barn varannan vecka?

Recept på hur man blir av med barnen på snabbaste sättet till fosterfamilj.
Citera
2026-09-06, 13:47
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
"Ananas folk"?

Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Hidden-dick vandrar minsann omkring och dagdrömmer om sådant han blir upphetsad av.

Oavsett, det skriker "orörd - iaf av en kvinna" om honom
Men en dag, TS, en dag....

I övrigt är frågeställningen fullständigt bananas, förlåt ananas.

Ja det är en doft av Axe-afrika, runk och ensamhet som vilar över hela frågeställningen... och vad fan är "ananas folk"?

TS: dom polyfolk jag känner är lallare som älskar att diskutera, prata känslor och rodda i sina förhållanden. Deras konstellationer är rätt ofta udda och man behöver en powerpoint-presentation för att förstå dom.

Men föräldraskapet tenderar dom att hantera med bravur (antagligen för vanan att planera allt som Charles Ingvar) deras sexliv verkar ungefär lika normativt och "bakom lykta dörrar" som tvåsamhetspars.

Känner tre-ISH polycules (jag vet när man måste hitta på termer för sitt samliv är det fan jobbigt... men alltså en grupp där folk är ihop i olika konstellationer) så det är kanske annorlunda för andra.
Citera
2026-09-06, 16:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Hur brukar monogama göra, brukar ni berätta för barnen när ni ligger med varandra? När ni träffar kompisar, brukar ni förklara för barnen att ni inte ligger med kompisarna då, så att barnen vet vad som gäller? Brukar ni bo isär så att ni kan runka när som helst så att ni slipper vara sexuellt frustrerade?
Citera
2026-09-06, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Brukar monogama föräldrar berätta för sina barn hur och när de knullar?

Hur gör dom när där är flera föräldrar eller ”föräldrar”. Förklarar dom för barnen att pappa har tre flickvänner exempelvis?
Bor alla under samma tak eller hoppar dom runt mellan olika hem?
Citera
2026-09-06, 22:12
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från:
Ananas folk och familjebildning

/mod
Citera
2026-09-07, 17:39
Medlem
Loreias avatar
Är ju en viss skillnad mellan att vara swingers och poly. Som poly har man ju just relationer med flera så har man barn som bor hemma är det ju svårt att dölja själva relationen.
Jag spenderar varannan helg hos pojkvännen och resten av tiden är jag hemma hos maken. Har inte barn och då vi inte är öppna med hur vi lever med våra familjer och släkt så skulle det bli knepigt.
Har dock bekanta som är två män och en kvinna som alla lever tillsammans och har barn. Dom ser bara fördelar med det hela.
Citera
2026-09-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Är ju en viss skillnad mellan att vara swingers och poly. Som poly har man ju just relationer med flera så har man barn som bor hemma är det ju svårt att dölja själva relationen.
Jag spenderar varannan helg hos pojkvännen och resten av tiden är jag hemma hos maken. Har inte barn och då vi inte är öppna med hur vi lever med våra familjer och släkt så skulle det bli knepigt.
Har dock bekanta som är två män och en kvinna som alla lever tillsammans och har barn. Dom ser bara fördelar med det hela.

Känner pojkvännen och maken till varandra?
Citera
2026-09-07, 23:54
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Känner pojkvännen och maken till varandra?

Ja? Dålig koll på vad poly är?
I mitt fall är dom även vänner
Citera
2026-09-08, 00:04
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:

Jag har valt att inte skaffa barn, dels för att jag inte ser någon större vits med det (lyckoforskarna menar att det är en nitlott att skaffa barn med tanke på all tid och ork som går åt) och dels för att jag inte vill exponera mitt sexliv för barn. Av samma anledning har jag heller inte gamla släktingar boende hos mig, eller inneboende som inte är inbegripna med sexlivet.

Fast har detta med poly/swinging att göra? Har man barn kan man väl inte vara sexuell utanför sovrummet ändå? Pussas och kramas kanske. Och kramas kan man kanske göra även med besökare, även när barnen ser.
Citera
2026-09-08, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Ja? Dålig koll på vad poly är?
I mitt fall är dom även vänner

Umgås ni alla tre tillsammans något?
Uppstår det svartsjuka?
Citera
  • 1
  • 2