2026-09-06, 08:30
Medlem
Det kanske är det där med att älska sin nästa?
Citera
2026-09-06, 09:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
I kyrkan som mitt syskon stöttades av efter lite strul i livet så var prästen en homosexuell kvinna som var oerhört teologiskt kunnig. (Jag vill minnas att det var svenska kyrkan?).

Jag är inte kristen men jag är litet nyfiken kring religioner och hur de skapar gemenskaper. Klimatet var väldigt samtalsvänligt, trevligt och accepterande.

Det blir lätt att man typ tänker att allt hbtq:are gör kommer handla om regnbågar och sex då min enda egentliga uppfattning kom från att ha sett några enstaka pride-festivaler.

Problemet är att dessa homo-vurmande präster inte följer Bibelns lära. Så enkelt är det.
Kristendomen som religion bygger hundraprocentigt på Bibeln. När företrädare i Svenska kyrkan väljer att bortse från vissa delar av Bibeln så fallerar hela deras trovärdighet.
Citera
2026-09-06, 11:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Har inga probs med det. Finns som sagt väldigt mycket i boken som om du ska följa bokstavligt så är det inte många som kommer kunna följa detta. Det är ju inte heller om vi säger in grundlagen dvs Guds ord förbjudet. Att det är en regel där. Att du får inte knulla densamma.
Citera
2026-09-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Problemet är att dessa homo-vurmande präster inte följer Bibelns lära. Så enkelt är det.
Kristendomen som religion bygger hundraprocentigt på Bibeln. När företrädare i Svenska kyrkan väljer att bortse från vissa delar av Bibeln så fallerar hela deras trovärdighet.
Antar att du tycker likadant om att bära kläder av ull och linne samtidigt? Eller att äta skaldjur blodpudding? Eller att klippa skägget eller håret vid tinningarna?
Citera
2026-09-06, 14:13
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Antar att du tycker likadant om att bära kläder av ull och linne samtidigt? Eller att äta skaldjur blodpudding? Eller att klippa skägget eller håret vid tinningarna?

Självfallet. Det är bisarrt att tro och leva efter uråldriga irrlärors doktriner och därför borde givetvis hela verksamheten läggas ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in