2026-09-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag svarade på inlägget
"Kan du ge några exempel på frågor där män har det svårt?"

Man måste se problemet innan man kan börja fundera på lösningarna. Och TS tes var ju att politikerna inte ser problemet.

Men eftersom du frågar:
Män och kvinnor vill ju ofta bilda familj. Det blir lättare för kvinnor när det går 11 killar på 10 tjeuer. Fler att välja på, och man behöver kanske inte anstränga sig lika mycket, utan kan vänta på att de intresserade svansar runt en.
Men tvärt om blir det svårare för killar att hitta en tjej. Så man kunde ju sluta med massimporten av ensamma unga män, och även skicka tillbaka de som kom hit och inte hade assylskäl, t.ex. de som "gymnasielagen" skapades för (dvs illegaler utan asylskäl men som inte ville lämna landet).

Vi har en situation idag där många kvinnor uppger att de heller lever ensamma än blir tillsammans med en man/ kille de inte vill ha. Så tror inte ändring på nån invandring ändrar ett skit på mäns upplevelse av ensamhet.
Citera
2026-09-05, 21:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Trams.

Det sakfrågor som kvinnor uppger är vad som avgör vad de röstar på: välfärdspolitik, klimat och vård och omsorg etc...gynnar alla.

Utom de som måste betala för skiten.
Citera
2026-09-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Ja, jag håller med om det. Och det kommer sig i grunden av ett fokus på yttre saker, när det är de inre grejerna som avgör. Det är inte pengar, det är inte utseende, det är inte nån roll man kan spela eller hur mycket man kan göra sig till. Och om man rakar sin pung eller inte har väldigt liten effekt på förhållanden överlag.

Det kan man utan tvekan skylla på det svenska samhället. Men det underliga är att det är ännu mer fokus på det yttre för kvinnor, och lik förbaskat är majoriteten av dem tillräckligt smarta för att inse att det sist och slutligen bara är fluff som behöver läggas åt sidan. Den lilla inre resan verkar de göra enkelt och chosefritt, medan förvånansvärt många män har svårigheter att alls göra den. Trots att de har precis samma "livspusslande" framför sig som alla andra. Om de vill ha en riktig, fungerande relation. Och fast samhället är som det är, så måste man nog ta ansvar för vem man själv är. Det är liksom ett helt eget ansvar, till 100%.

En klok kvinna jag känner sa en gång att om män skulle se på sitt förhållande till sin fru på samma sätt som de ser på sitt förhållande till sin manliga bästa vän så skulle skilsmässorna minska med hälften. Det låter banalt, men det är en så djup tanke att man kan grotta ner sig i den riktigt på allvar...

har inte mycket att tillägga, håller med.
Det sista är en intressant iakttagelse som rimmar lite med hur jag också tänker på detta.
Bättre satsa på en hållbar vänskap än stirra sig blind på sex.
Om vi kunde plocka isär sex från kärleksrelationen dvs inte betrakta sex som nått man endast får ha med sin partner och absolut inte med nån annan, hade vi vunnit en hel del.
Citera
2026-09-05, 21:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
En klok kvinna jag känner sa en gång att om män skulle se på sitt förhållande till sin fru på samma sätt som de ser på sitt förhållande till sin manliga bästa vän så skulle skilsmässorna minska med hälften. Det låter banalt, men det är en så djup tanke att man kan grotta ner sig i den riktigt på allvar...

Det var det dummaste jag läst på länge.

En manlig vänskapsrelation kräver 1% av det arbete som krävs för att hålla ihop en relation med en kvinna.
Citera
2026-09-05, 21:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Om vi kunde plocka isär sex från kärleksrelationen dvs inte betrakta sex som nått man endast får ha med sin partner och absolut inte med nån annan, hade vi vunnit en hel del.

Hur stor andel av heterosexuella kvinnor tror du skulle vilja det?
Citera
2026-09-05, 21:56
Medlem
Hej hej ensamstående kvinna här som inte röstar med plånboken. Jag anser att det är mitt jobb att se till att jag har en ok ekonomi och att politiskt stöd ska riktas mot andra än mig. Jag röstar för ett samhälle jag vill leva i och inte på det parti som ev ger mig en krona mer. Vill jag ha mer pengar än jag redan har får jag väl byta jobb. Det finns massor av andra grupper jag vill se gynnas av politiska beslut än mig själv. Om vita heterosexuella män resonerar annorlunda får det stå för dem.
Citera
2026-09-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Utom de som måste betala för skiten.

Vi betalar alla för "skiten": välfärd, vård och skola etc...är ju verkligen SKIT hörredu att du ex. + alla andra i samhället, fått lov gå i skola, eller kan få så gott som gratis sjukvård ex. Jättedåligt onekligen...

och lustigt det där hur vissa fokuserar enormt på "betalningen" då det kommer till vård, skola och omsorg.
men inte ett endaste skit då det kommer till kriminalitet, rättsstat, överutnyttjande av resurser, koldioxidutsläpp och nedsmutsning av vårt klot ex.

Den absolut dyraste kostnaderna vi kommer få och redan har...är inte lite: "vård, skola och omsorg"
utan det är klimatförändringar, vattenbrist, skogsbränder och det fullständiga kaos mänskligheten kommer drabbas av när stora delar av vårt klot inte längre är beboliga.
DÄR kan du prata om "skit".
Senast redigerad av Merapi 2026-09-05 kl. 22:04.
Citera
2026-09-05, 21:58
Medlem
Citat:
Hur stor andel av heterosexuella kvinnor tror du skulle vilja det?

Förmodligen samma eller tom fler misstänker jag än män som skulle vilja det.
brukar vara män som är mest hysteriska över att kvinnliga partners också är med andra.
Citera
2026-09-05, 22:01
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Varför röstar så många män på högern då? Högerpolitik har aldrig varit familjevänlig.
Ens egen familj, inte familjen Ongo Bongo från Kongo.
Citera
2026-09-05, 22:07
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Det var det dummaste jag läst på länge.

En manlig vänskapsrelation kräver 1% av det arbete som krävs för att hålla ihop en relation med en kvinna.

Jag förstår att dina relationer ser ut på det sättet...
Citera
2026-09-05, 22:10
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Trams.

Det sakfrågor som kvinnor uppger är vad som avgör vad de röstar på: välfärdspolitik, klimat och vård och omsorg etc...gynnar alla.
Ja det finns studier på det där, kvinnor har större empati för folk på andra sidan jorden än för sin egen familj, därav att de lägger så stort fokus på abstrakta flumfrågor som "klimatet" som det känns bra i magen att engagera sig i.

Den genomsnittliga kvinnan hade låtit sina föräldrar dö om det räddade livet på ett afrikanskt barn med flugor i ansiktet på andra sidan jorden.
Citera
2026-09-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ja det finns studier på det där, kvinnor har större empati för folk på andra sidan jorden än för sin egen familj, därav att de lägger så stort fokus på abstrakta flumfrågor som "klimatet" som det känns bra i magen att engagera sig i.

Den genomsnittliga kvinnan hade låtit sina föräldrar dö om det räddade livet på ett afrikanskt barn med flugor i ansiktet på andra sidan jorden.
Ursäkta men finns inte en enda studie som säger att kvinnor har mindre empati med sin egen familj än med människor på andra sidan klotet, fullständig rappakalja.

Och kul du alltså räknar ex. bränderna i södra europa eller överdödligheten i europas städer denna sommar för "abstrakta flumfrågor".
Visste du om att det bor "familjer" även i södra europa?

Seriöst vad gör du ens på ett debattforum? När du så uppenbart saknar allt form av intellekt?
Senast redigerad av Merapi 2026-09-05 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in