2026-09-05, 12:53
Medlem
C.B.G.s avatar
Som rubriken lyder. Under alla år jag har tippat sen Svenska spel gick online har det alltid funnits minst ett program där experter och/eller inbjudna gäster diskuterar kring veckans stryktipskupong.

För ett par år sen försvann Studio Stryktipset med Oskar Kiisk utan förvarning och förklaring. Nu verkar även Stryktipspodden vara nedlagt.

Kan det vara en generationsfråga? Är det bara 50-plussare som jag som finner ett nöje i detta medan de yngre gäspar åt det?

Bettingstugan med Limpar & co finns naturligtvis kvar men det är inte i Svenska spels regi.

Eller är det kanske på gång något som jag inte känner till? Men då borde rimligtvis detta ha startat i samband med premiären på Premier League.
Citera
2026-09-05, 13:09
Medlem
MikeStrutters avatar
ATG har väl ett sånt där snack? Fast det handlar kanske inte om stryktipset utan deras egna spelsystem BIG 9.
Citera
2026-09-05, 13:10
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag var på coop en lördag ungefär vid denna tid kl 14.

Inga travspelande gubbar. Inte ens några asiater. Förbutiken var helt tom.
Något har hänt med spelandet.

Man spelar säkert hemma men det finns ju noll socialt
Citera
2026-09-05, 13:16
Medlem
Duvlorts avatar
Man har även bytt ut experten online, den som gör en spelanalys.
Minns inte vad den förre hette, kikade ibland på hans analyser som var ganska ok.
Citera
2026-09-05, 15:38
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man har även bytt ut experten online, den som gör en spelanalys.
Minns inte vad den förre hette, kikade ibland på hans analyser som var ganska ok.

Den förre var Henke Johansson. Han försvann utan förklaring vad jag vet. Den nye är Jonas Amrouni som tidigare var på Expressen och innan det på Studio Stryktipset med Oskar Kiisk.

Jag tycker iofs att bägge är intressanta tipstänkare men det är märkligt att förändringar alltid tycks ske utan att det kommuniceras något utåt. Var tog t ex Oskar Kiisk vägen? Ett kort tag såg man korta analyser av honom på Stryktipset om man klickade på en länk bredvid matchen på kupongen men nu tycks de också vara försvunna.

När det gäller "snackprogram" innan tipset är det väl så för min del att jag inte i första hand lyssnar för att få tips även om det naturligtvis också sker . För mig blev det mest en ritual att på fredag efter jobbet ta en whisky, litet jordnötter och så titta på Stryktipspodden. En trevlig grej med återkommande ansikten.
Citera
2026-09-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag var på coop en lördag ungefär vid denna tid kl 14.

Inga travspelande gubbar. Inte ens några asiater. Förbutiken var helt tom.
Något har hänt med spelandet.

Man spelar säkert hemma men det finns ju noll socialt

Nej jag håller med, det är väldigt märkligt, för bara 10 år sedan satt det alltid gubbar i kioskerna runt om i landet och lämnade in hästar och stryktipsraden. Man ser dom aldrig längre.
Citera
2026-09-07, 16:10
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Nej jag håller med, det är väldigt märkligt, för bara 10 år sedan satt det alltid gubbar i kioskerna runt om i landet och lämnade in hästar och stryktipsraden. Man ser dom aldrig längre.

Är det inte så enkelt som att de helt enkelt dött bort eller sitter på åldersdomhem? Utifrån mina minnen var det väl ganska hög medelålder på de här gängen.

De två butiker med spelhörnor i min hemstad som jag har koll på har dessutom lagts ner de senaste 4-5 åren. Det blir svårt att sitta där då. De yngre generationerna samt även halvgamla gubbar som mig spelar hemifrån sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in