2026-09-05, 11:09
Avslutad
Är det en god idé att upprätta särskilda kvarter där individer med viss risk för brottslighet måste bo?
Citera
2026-09-05, 11:24
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Är det en god idé att upprätta särskilda kvarter där individer med viss risk för brottslighet måste bo?
Nej, det är bättre att sprida ut dem så att det inte blir ett "idiot-kluster" på ett ställe.
Man ska inte heller sätta dem i radhus där de kan bränna ner hala radhuslängan.
Lämpligen i något höghus (byggt i betong) med bra lås-/passersystem så att det går att se vad de har för sig.
Alternativt inlåst på psyket eller i ett fängelse.
Citera
2026-09-05, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Nej, det är bättre att sprida ut dem så att det inte blir ett "idiot-kluster" på ett ställe.
Man ska inte heller sätta dem i radhus där de kan bränna ner hala radhuslängan.
Lämpligen i något höghus (byggt i betong) med bra lås-/passersystem så att det går att se vad de har för sig.
Alternativt inlåst på psyket eller i ett fängelse.

ok
Citera
2026-09-05, 12:12
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Nej det tror jag inte då hittar de på mer dumheter.
Citera
2026-09-05, 16:21
Medlem
Särskilda kvarter kommer byggas men inte för kaosbabbarna utan gated communitys för de som har råd. Utanför kommer det vara Sodom och Gomorra.
Citera
2026-09-05, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Särskilda kvarter kommer byggas men inte för kaosbabbarna utan gated communitys för de som har råd. Utanför kommer det vara Sodom och Gomorra.

Jag tänkte att allt från USA kommer hit så småningom, och där gör de så ifråga om vissa specifika brottslingar.

Det där med gated communities finns över hela världen och även jag hade byggt ogenomträngliga murar runt lägenhetskomplexet om jag hade kunnat.
Citera
2026-09-06, 07:05
Medlem
Tranquility Bass avatar
Knappast bra för samhället att samla massa kriminella på ett och samma ställe så länge vi inte pratar om ett fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in