2026-09-05, 01:51
Medlem
Ingress från brottsplatskartan: Hon uppges ha sparkat på ordningvakterna och eventuellt också en annan gäst.

I samband med att polisen kommer till platsen för att kontrollera kvinnan, försöker hennes vänner frita henne och slår poliserna.

Tre person blir gripna för bland annat våld mot tjänsteman i flera fall samt försök till främjande av flykt

https://brottsplatskartan.se/stockholm/misshandel-stockholm-509161

och polisens hemsida https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/september/4/4-september-21.22-misshandel-stockholm/

vem är denna upcoming stjärna?
Citera
2026-09-05, 01:56
Medlem
One2Manys avatar
"Vänner" försöker frita en gripen väninna på krogen?

My Spidey Sense is tingling! Knappast människor med socialt kapital att förlora, några som är dumma nog att fysisk angripa polisen när de griper någon....

Nej, det är nog Klara, Kajsa och Karin som är i farten igen. Typiskt svensk medleklass.
Citera
2026-09-05, 02:01
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
"Vänner" försöker frita en gripen väninna på krogen?

My Spidey Sense is tingling! Knappast människor med socialt kapital att förlora, några som är dumma nog att fysisk angripa polisen när de griper någon....

Nej, det är nog Klara, Kajsa och Karin som är i farten igen. Typiskt svensk medleklass.
Ger det en 50/50 chans, efter mina år som krogslusk säger min erfarenhet att fulla svennebrudar tror att de kan komma undan med vad som helst.

Vilken krog var det på?
Citera
2026-09-05, 02:03
Medlem
Oj vad både hon och vännerna var smarta.. Vet inte vem hon/dom är. Var det bara alkohol eller hade dom blandat tro.
Citera
2026-09-05, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ger det en 50/50 chans, efter mina år som krogslusk säger min erfarenhet att fulla svennebrudar tror att de kan komma undan med vad som helst.

Vilken krog var det på?
Det kan ha varit Söderbiljarden på Hornsgatan. Polisbilar var i alla fall på plats där vid 22-tiden.
Citera
2026-09-05, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det kan ha varit Söderbiljarden på Hornsgatan. Polisbilar var i alla fall på plats där vid 22-tiden.
-Var Vikingpolisen inblandad även nu..
Citera
2026-09-05, 05:59
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip

Klassiker
Aldrig riktigt fattat varför det ställer drar till sig så mycket skit.
Citera
2026-09-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Var Vikingpolisen inblandad även nu..
Vore underbart med en film i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto