2026-09-04, 19:48
Medlem
HBTKuks avatar
De finns det säkert gott om, och det är ju väldigt märkligt. Jag var ihop med en mycket framgångsrik kvinna förr, det var ju bara toppen, tyckte jag. Hon var smart, systematisk och vacker.
Citera
2026-09-04, 19:50
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Drivande kvinnor är inte kompetens. annie Lööf är ett utmärkt exempel på en drivande kvinna.
...
Framstående kvinnor jag känt är inte drivande. Tex en som var ordförande i kommun och en annan sjukhuschef. De var kompetenta och hade humor men ändå kvinnor.
Antonia axelson johnsson är inte heller drivande på det sätt du beskriver.
...
TS skrev karriärsdriven. Jag tror du feltolkar vad som menas. För mig betyder det någon som gör karriär för egen maskin. T.ex. en sjukhuschef eller KSO.
Senast redigerad av TreponemaPallidum 2026-09-04 kl. 19:52.
Citera
2026-09-04, 19:55
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomorrowforever
Upplever att det finns en kategori män som fullständigt tappar fotfästet så fort de stöter på en kvinna som checkar av för många boxar samtidigt (än vad deras mall tillåter). Jag menar då tex. kombinationen av att se bra ut, ha hög IQ och EQ, vara ambitiös, karriärsdriven och dessutom röra sig i ett traditionellt mansdominerat yrke (exempelvis inom teknik, akademi eller tyngre näringsliv).

Jag har aldrig träffat någon sådan kvinna. Men jag skulle inte tappa fotfästet om jag träffade en sådan. Jag skulle behandla henne som vem som helst.
En relation skulle jag inte vilja ha med en kvinna som är driven så att de förverkligar sig själva oerhört i jobbet. Detta oberoende område. Men är det någon framgångsrik kvinna jag skulle kunna ha respekt för så är det någon inom teknik. Tyngre näringsliv däremot är lite för mycket borgare.
Citera
2026-09-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
..
En relation skulle jag inte vilja ha med en kvinna som är driven så att de förverkligar sig själva oerhört i jobbet. Detta oberoende område.
...
Nu blev jag jäkligt nyfiken. Varför inte?
Citera
2026-09-04, 20:12
Medlem
One2Many:
Tror du missförstod situationen. Det var en annan snubbe som raggade på mig när vi var ute. Och kille nr1 klarade inte av att jag svarade på det utan att vara otrevlig. (Hade gärna skickat över hela konversationen där han frågade ut mig om meriter, ålder, värderingar osv för att checka boxar eller leta fel, men vill inte lämna ut detaljer för den andras skull.). Dessutom känner jag nu i efterhand att killar som hänger på sthlms VIP klubbar kanske inte är så genuina alltså, men man ska inte dra alla över ett streck. Jag var där den kvällen för en tjejkompis ville gå dit.

Har många många andra historier i bagaget, både inom relationer och jobb. Tyvärr har jag nog precis som någon skrev i tråden låtit andra sätta mig i ett fack och förminskat mig själv för att passa in alldeles för mycket. Men jag vill inte leva så längre, det bryter ner en som person.
Citera
2026-09-04, 20:13
Medlem
SvettigArabs avatar
För att det knappt finns några
Citera
2026-09-04, 20:17
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomorrowforever
Upplever att det finns en kategori män som fullständigt tappar fotfästet så fort de stöter på en kvinna som checkar av för många boxar samtidigt (än vad deras mall tillåter). Jag menar då tex. kombinationen av att se bra ut, ha hög IQ och EQ, vara ambitiös, karriärsdriven och dessutom röra sig i ett traditionellt mansdominerat yrke
Omgivningen blir kanske konfunderad när en söndertatuerad näsringtjej stormar in nånstans och anser sig "se bra ut" pga senaste botoxpåfyllningen anser sig per automatik ha högre IQ/EQ /karriärsdrift än övriga på jobbet för att de är alla män.

Reaktionen hon får kan feltolkas som konstigt respektlöst.
Citera
2026-09-04, 20:21
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Nu blev jag jäkligt nyfiken. Varför inte?
Det är väl inget konstigt.Vi skulle ha väldigt olika värderingar. Jag vill ha ett mer jordnära liv. Därtill skulle vår relation påverkas av hennes jobb ganska mycket, omkullkastade planer pga det dykt upp något på jobbet. Förmodligen skulle hon aldrig kunna slappna av och vara någon som livar upp. Men det finns ju en möjlighet att det skulle passa mig.
Citera
2026-09-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Bara så jag förstår rätt så anser du dig själv vara högintelligent, snygg och social, och du jobbar i ett mansdominerat yrke, samt upplever att män inte attraheras av dig så mycket som de borde för att de blir provocerade?

Det är vad andra säker till mig. Intelligensen vet jag per logik test, men är medveten om att man kan vara intelligent på olika sätt. Och för mig väger tex värderingar, emotionell mognad och verklig passion för det man gör mer än tex yrke/IQ/makt/status; jag drivs inte av pengar eller sånt.

Och nej det handlar inte om att män inte attraheras (snarare tvärtom om haha, men såklart har alla olika preferenser så jag menar inte att det inkluderar alla). Men för mig handlar det om att vissa män kan säga eller göra saker som jag upplever är ganska resektlöst, förminskande eller nedlåtande mot mig som person. Speciellt män som är intresserade, och inte alla såklart men många. Och jag får lite känslan av att de känner sig hotade, vilket är tråkigt.
Citera
2026-09-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Omgivningen blir kanske konfunderad när en söndertatuerad näsringtjej stormar in nånstans och anser sig "se bra ut" pga senaste botoxpåfyllningen anser sig per automatik ha högre IQ/EQ /karriärsdrift än övriga på jobbet för att de är alla män.

Reaktionen hon får kan feltolkas som konstigt respektlöst.

Hahhaha gud vilka fördommar ni har, vad har ni träffar för tjejer? Det där är iallfall inte jag.
Citera
2026-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är väl inget konstigt.Vi skulle ha väldigt olika värderingar. Jag vill ha ett mer jordnära liv. Därtill skulle vår relation påverkas av hennes jobb ganska mycket, omkullkastade planer pga det dykt upp något på jobbet. Förmodligen skulle hon aldrig kunna slappna av och vara någon som livar upp. Men det finns ju en möjlighet att det skulle passa mig.
Okej, jag fattar. Ingen vill ju bli försummad. Men det ena utesluter inte det andra, tänker jag. Exemplet hos TS hade ju även EQ. Men nå, det kan vara ett trashluder med för höga tankar om sig själv bara.
Citera
2026-09-04, 20:31
Medlem
Jag undrar om det är just det, som ni lyfte, att det inte finns så många som matchar den kategorin jag beskriver här. (Min branch är inom tech).

Kanske därför folk (speciellt män) känner sig lite förvirrade och inte vet hur de ska bete sig/hantera det, om det inte är då vanligt att stöta på sånna tjejer.. typ som att de måste placera andra i ett fack, men det finns ingen passande kategori.

Jag önskar iallafall att fler killar/män hade kunnat lyfta det/de egenskaper hos tjejen, och snarare än att bli osäkra och nästan trycka ner.

Jag uppskattar iallfall killar som behandlar mig geniunt, dvs som man beter sig mot mig som mot sina vänner.
Senast redigerad av tomorrowforever 2026-09-04 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in