Igår, 06:58
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är väl snarare finland och sverige + europa som är totalt besatta av ryssland som galningar.

Det är ju sverige som låter nya moskeer byggas överallt trots att man vet hur kvinnor ofta hålls "gömda" från annat folk i vanliga livet och annat och svenska kyrkan hjälper till.

i sovjt rev man ner i princip alla moskeer och de började återuppbyggas efter att väst tvingat ryssland att bli fritt.

Många moskeer i ryssland har byggts av rika ryssar i deras hemby och används mycket sällan för allmänna sammankomster.

Finns 20 miljoner muslimer i ryssland så självklart vill han hålla sig väl med en del av befolkningen.

I moskva finns det dock runt 5 moskeer medans det i stockholms län finns 44stk.

det skulle med befolkningsantalet då motsvara 450 moskeer.

Så stockholm har 1000% fler moskeer än moskva.
Ett typiskt ryzztroll inlägg. Innehåller bara omskrivningar och fel.
Citera
Igår, 07:00
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekony
En gång i tiden respekterade Putin länder som Tyskland England Frankrike mm precis som även Hitler gjorde , han hatade att behöva gå i krig emot England tillexempel.

Det är extremt plågsamt att behöva bevittna dessa länders förfall genom massinvandringen även för Putin , på något sätt är han nog rädd att det ska hända Ryssland.
Så Putler fixade ett helt eget förfall av Ryzzland.

Fiffigt.
Citera
Igår, 07:16
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Ryssland (och Sovjetunionen) har blivit brutalt attackerat och i det närmaste ödelagt en gång varje århundrade de senaste århundradena.

På 1700-talet var det svenskarna, på 1800-talet fransmännen och på 1900-talet tyskarna.

i och med NATOs expansion anser man att faran är överhängande på nytt.
Man kommer till varje pris försöka att förhindra det.

För Putins egen del sitter det djupare än så. 1989 var han som KGB-agent stationerad i DDR. Han rapporterade hem att Honeckers regim snart skulle falla. Han blev mer eller mindre utskrattad av sina överordnade. Han sågs som en jobbig jävel och hans rapporter ignorerades.

Han såg berlinmurens fall som ett stort misslyckande och har gjort till sin livsuppgift att ställa allting tillrätta.
Novgorod, Moskoviterna, Ryssland, Sovjetunionen och nu Ryzzland har i flera århundraden brutalt anfallit, utplånat och folkmördat nation efter nation, folk efter folk, kultur efter kultur, språkgrupp efter språkgrupp. Inget annat land har betett sig lika aggressivt och skoningslöst mot sina grannländer och -folk som dessa primitiva och barbariska avkommor till tjuvar, alkoholister, horor, våldtktsmän och mördare.
Putin är inget särskilt i ryzk historia. Han är bara en fortsättning och förkroppsling av vad den ryzka själen och moralen är:
”Vi mördar. Vi torterar. Vi våldtar. Vi stjäl. Vi ljuger. Vi förstör. Vi hatar. Det är grunden för vår stolthet”.
Citera
Igår, 07:18
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ryssland är landet i Europa med överlägset flest Moskéer: 25,000. Den arabiska enklaven Frankrike har 2800, Sverige har hela 240 st. Men visst, det är i Sverige det byggs moskéer

Så mycket visste du, men det är klart att man inte kan anklaga ryssrunkare för att besitta någon form av grundläggande allmänbildning eller intelligens.

Var får du siffrorna ifrån? För en snabb googling samt wiki säger 8000 i Ryssland. Skulle man sen bara ta den delen av Ryssland som är i Europa blir det nog några färre ändå. Sen vet jag inte om du tänkt på det, kan vara svårt att missa: Ryssland är något större samt har minst 3 fler medborgare än Sverige.
Citera
Igår, 07:49
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Var får du siffrorna ifrån? För en snabb googling samt wiki säger 8000 i Ryssland. Skulle man sen bara ta den delen av Ryssland som är i Europa blir det nog några färre ändå. Sen vet jag inte om du tänkt på det, kan vara svårt att missa: Ryssland är något större samt har minst 3 fler medborgare än Sverige.

Det har du rätt i, när jag googlade var det svaret jag fick från Gemeni, nu är det korrigerat till 8000 när jag googlar.

Möjligen att TS informerade sitt gruppbefäl i kommandobunkern för cyberkrigsföring i s:t petersburg om att det stod fel på google varpå krigsmaskinen vaknade till liv
Citera
Igår, 07:51
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Det har du rätt i, när jag googlade var det svaret jag fick från Gemeni, nu är det korrigerat till 8000 när jag googlar.

Möjligen att TS informerade sitt gruppbefäl i kommandobunkern för cyberkrigsföring i s:t petersburg om att det stod fel på google varpå krigsmaskinen vaknade till liv

Mm säkert, men kör Occams rakkniv på den. Du, som de flesta, bara AI-googlar, kopierar och petar in överallt. Förstör youtube, filmer, diskussioner och era hjärnor.
Citera
Igår, 07:59
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Mm säkert, men kör Occams rakkniv på den. Du, som de flesta, bara AI-googlar, kopierar och petar in överallt. Förstör youtube, filmer, diskussioner och era hjärnor.

Jag hade kunnat ignorera din kommentar och skitit i att kontrollgoogla ditt påstående, istället gjorde jag det och bekräftade att siffrorna ändrats.

Men för all del, kämpa på med googlandet så låter jag Gemini leta fram informationen åt mig. Källor presenteras på begäran
Citera
Igår, 08:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Jag hade kunnat ignorera din kommentar och skitit i att kontrollgoogla ditt påstående, istället gjorde jag det och bekräftade att siffrorna ändrats.

Men för all del, kämpa på med googlandet så låter jag Gemini leta fram informationen åt mig. Källor presenteras på begäran

Hoppas du inte bara kontrollerar efter fingervisning, men kör på du.
Citera
Igår, 08:47
Medlem
kibokos avatar
Alltid problem för en diktator när folk i demokratier lever så mycket bättre, det underminerar ens ställning som felfri. Samma i Nord Korea vs Syd Korea, Östtyskland vs Västtyskland. Sovjet vs Västeuropa. Ryssland vs Västeuropa etc.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in