Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Det ligger i farans riktning att det är olagligt ja, men frågan är varför du skall envisas med att sno tiokronans motiv för? Det låter ju lite som att du strävar efter att få problem.
Ja, vid första anblicken kommer ju folk ta det för att vara en 10-krona. Minns när jag skaffat men första flatbäddsscanner, för skojs skull prövade jag att scanna in en 500-lapp och skriva ut på min bläckstråleskrivare. Bara ena sidan, fick inte helt rätt format och helt fel pappertyp. Vi bodde precis vid en vältrafikerad gång i h cykelbana så vi prövade att lägga den utskrivna 500-lappen vid gångbanan för att se vad som hände, när någon plockade upp den konfronterade vi dem (folk drog rövarhistorier om att de trodde det var deras kompis som tappat den och skulle gå hem med den osv) . Någon hann norpa den och dra vidare innan i hann konfrontera dem, då fick vi skriva ut en ny. (Killen blev nog beskriven när han insåg att den inte var riktigt)
Detta var över 25 år sedan så en 500-lapp var ju mer värd då (och brottet preskriberat)
1992 hade tidningen Gazette för övrigt tryckt en tusenlapp i full storlek i tidningen. Det var flera som klippte ut den och försökte använda den.
Har för mig det blev någon form av utredning mot tidningen.