Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Äntligen lite positiva nyheter.
Sanders, Casar to Introduce Legislation to Ban Artificial Superintelligence and Temporarily Pause Advanced AI Development
WASHINGTON, Sept. 3 — Sen. Bernie Sanders (I-Vt.) and Rep. Greg Casar (D-Texas) today announced the Ban Artificial Superintelligence Act, forthcoming legislation to stop AI oligarchs from building machines humans cannot control
Håller ni med eller vill ni hellre bli utrotade av Skynet? Det är dags att ta ställning nu.
GPT6/Astra (99,9% på Arc-AGI 3) släpps i dagarna.
Förmodligen är det redan försent. Singulariteten/ASI uppstår senare i år, och den bästa "AI-säkerheten" de har just nu är
censur
What's your p(doom)? ☠️ Min gick ner från 92,5% till 91% 🤷🏻♂️
Är detta din källa?
https://www.sanders.senate.gov/press-releases/news-sanders-casar-introduce-legislation-to-ban-artificial-superintelligence-and-temporarily-pause-a dvanced-ai-development/
Min p(doom) är 1%
Det som skrämmer mig mest är alla som är insatta i och jobbar med nuvarande AI-verktyg och självsäkert förnekar potentialen för ASI och förnekar dess möjliga existens.
De vanligaste kommentarerna jag hör upprepas är:
"Den förstår ingenting"
"Den kan aldrig bli medveten"
"Den kan inte tänka"
Varje gång jag ber förnekaren definiera begreppen "förstå", "medveten", och "tänka" och hur man objektivt mäter den förmågan eller egenskapen blir det tyst eller väcker ilska.
Folk vet, och är rädda, och mår bäst av att förneka. Samma bekväma psykologi som religion typ jag tror på min låtsaskompis så jag är odödlig och kommer aldrig att dö.
Att min p(d) är 1% beror på att jag är optimist. Men utan tvekan är det något nytt när AI blir 100 eller 1M X intelligentare än smartaste människan. Och det kan inträffa ganska snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Dead in the water. Om USA vill bli frånkört ännu mera av Kina så är detta perfekt. Det kommer inte att hända.
Innan de stoppar ASI med denna motivering borde de med samma resonemang förstöra alla sina egna kärnvapen. Det kommer förstås inte att hända.
Möjligtvis kan ASI ge oss en bättre värld utsn kärnvspen, men det ksn också bli tvärt om.