2026-09-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Kul grej och förutsägbart går kulturvänstern, recensenter och mainstreamcuckar omedelbart till attack och motorsågar allt😀

Det konstnärliga är en sideshow här - det handlar förstås om att bryta ner och utmana vänstertöntarnas narrativ att alla konstnärliga yrken och musiker är mainstream vänster och det är den enda rätta vägen mm
Och det lyckas ju detta alldeles utmärkt med
Utmana trångsyntheten och det förutbestämda narrativet i svenskt kulturliv och alla går bananas.

Well played!

Genom åren så är det tunt med artister och skådisar som på något sätt bryter med det torftiga vänster narrativet.
Wille Crafoord, Bengtzing Centerturne är väl några få jag kan erinra mig och förstås den storfjärtande Bert Karlsson.

Erik Zsigas bok "Popvänstern" drar ner brallorna på den hycklande musikeliten som skatteplanerar och bolagiserar sina vinster medans man flyr mångkultur och kommunala musikskolor.

Snacka inte skit! Det finns ju massa bra högerartister bla inom Hiphop, tex Mange Schmidt och Just D.
Citera
2026-09-04, 14:29
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverEdman
Snacka inte skit! Det finns ju massa bra högerartister bla inom Hiphop, tex Mange Schmidt och Just D.

Tagga ner, Wille Crafoord är ju för f*n medlem i Just D.

Poängen är att det är en absurd övervikt av fejk vänsterartister och det skapar ett osunt och icke verklighetsbaserat narrativ.
Hälften av landets befolkning är borgerliga/höger/nationalister/konservativa eller vad f*n man vill kalla dem, självklart borde utbud och kultur produktion återspegla det.
Citera
2026-09-04, 14:37
Medlem
Avfoerings avatar
Efterbliven "artist" sjunger efterbliven text.
Citera
2026-09-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Spelar det någon roll? Hennes skötare Rasmus Gozzi har tydligen bestämt att hon måste gå klädd så.
Inte om man tycker att kalsonger och termobrallor är samma sak.
Citera
2026-09-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är nödvändigtvis inte pengar som WT är fattiga på.

Nej, utan borgerlig kultur säger stövelslickaren till det kapitalistiska samhället.
Du menar dock 100% fattiga människor från underpriviligierade förhållanden, diskriminerade sedan generationer.
Går du igenom dessa människors familjehistorier hittar du generationer av fattigdom och förtryck från samhället.
Kalla dig fan inte vänster.
Citera
2026-09-04, 14:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nej, utan borgerlig kultur säger stövelslickaren till det kapitalistiska samhället.
Fel redan från början.
Citat:
Du menar dock 100% fattiga människor från underpriviligierade förhållanden, diskriminerade sedan generationer.
Inte bara, nej. Donald Trump är nämligen klart och tydligt WT.
Citat:
Går du igenom dessa människors familjehistorier hittar du generationer av fattigdom och förtryck från samhället.
Jasså minsann.
Citat:
Kalla dig fan inte vänster.
Det gör jag inte. Jag kallar mig inte höger heller.

För övrigt verkar du så arg så att du blandar ihop mig med någon annan.
Men om du tänker fortsätta lägga ord i munnen på mig så får jag tacka för vår diskussion här i tråden och jag får önska dig lycka till på forumet och, i livet.
Citera
2026-09-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fel redan från början.

Inte bara, nej. Donald Trump är nämligen klart och tydligt WT.

Jasså minsann.

Det gör jag inte. Jag kallar mig inte höger heller.

För övrigt verkar du så arg så att du blandar ihop mig med någon annan.
Men om du tänker fortsätta lägga ord i munnen på mig så får jag tacka för vår diskussion här i tråden och jag får önska dig lycka till på forumet och, i livet.

Eller huuuuuuur att du syftar på miljardärer med enormt mycket makt som är arvtagare till stora, globala företag. Yeah right.
Busted.
Citera
2026-09-04, 15:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Eller huuuuuuur att du syftar på miljardärer med enormt mycket makt som är arvtagare till stora, globala företag. Yeah right.
Busted.
Jag syftar på människor som är kulturellt och stilmässigt bankrutta med alla storlekar på plånboken. Att pengar inte köper vare sig stil eller klass är sen gammalt. Att du inte tror mig, det må så vara - men det ändrar inte på vad jag lägger för värderingar i uttrycket 'WT'.
Citera
2026-09-04, 15:07
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Det räckte att ni hade Leninpristagare Miha1L W1EHE för att sätta plakatkulturen.

On topic:

Nya Frk:en, är en G0TT1-GUZZ !

Heder åt Sd, att lyfta fram en Stark Kvinna som inte ta'r sk1t av betongs0ssar och rödhäxor.

Må den dunka i en E P A parkerad nära din finvilla.
Men hur skriver du människa?
Citera
2026-09-04, 15:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Glöm inte trubabaduren Wille Craaford.

”Bygg en moské baby, bygg gärna två baby..”

Denna gigant.
Det var Mange Schmidt, inte Willie Craaford.
Citera
2026-09-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
18-åringen:
Hur i h-vete kunde jag gilla Fröken snusk när jag var 14?! Hon var ju extremt töntig och kass. Och hade hon inte någon AI-genererad antivänsterlåt inför förra valet? Då är jag vänster nu!

KOD !
Citera
2026-09-04, 15:23
Medlem
otellos avatar
Vem i hela friden låter sig påverkas av en artist som Fröken Snusk lol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in