2026-09-03, 22:11
Medlem
klybans avatar
https://www.imdb.com/title/tt15682498/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_7_in_0_q_ellen%20cole

En klassisk Wester-story, och markägare som ska ta land för sin golfbana inom kort.
Men klarar inte av att vänta på en döende kvinna att dö, som de säger är 80år.

Kanske inte den bästa filmen i historien, men rätt roligt att se att Ellen och de andra i filmen.
Och tyckte det var rätt okey ändå ,sen såklart ingen film man kommer minnas som större stora filmer.

Men gav mig en stund av underhållning ändå.

(Sökte, men hitta ingen trådstart, så om det finns en tråd, så ber jag om ursäkt för denna trådstart.)

Ellen är helt klart en skön karaktär i filmen.
Citera
2026-09-03, 22:42
Medlem
Onanikrems avatar
Tack för tipset! Brukar gilla den typen av filmer och den här har jag missat.
Citera
2026-09-04, 00:09
Medlem
Onanikrems avatar
Riktig skit C-film men jag fann den underhållande!
Citera
2026-09-04, 10:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Riktig skit C-film men jag fann den underhållande!
Jag fann den också roande att se på verkligen, och är det en fantastiskt bra film, så nä och inte nära!
Den är ju i sig rätt förutsägbar, det är väl det som jag tror drar ned den.

Jag har aldrig hört talas om filmen innan heller.
Så av någon jävla anledning dök klipp av den upp på korta youtubes, och när jag hade sett lite andra klipp på filmer, och fann den lite intressant.
Citera
2026-09-04, 12:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag fann den också roande att se på verkligen, och är det en fantastiskt bra film, så nä och inte nära!
Den är ju i sig rätt förutsägbar, det är väl det som jag tror drar ned den.

Jag har aldrig hört talas om filmen innan heller.
Så av någon jävla anledning dök klipp av den upp på korta youtubes, och när jag hade sett lite andra klipp på filmer, och fann den lite intressant.
En film som inte ens försökte vara seriös, men faktiskt mycket underhållande. Ett slut ala´ "Death Hunt 1981" (inte alls b-skitfilm) hade den här faktiskt varit topnoh för den försökte inte ens vara något annat än en c-film. Väldigt ovanligt. Njöt varje sekund (nästan) för den var så ovanlig i dag.

Death hunt tillhör mina favoritfilmer och inte alls som den här, den har djup, undermeningar och Charli fuckin Bronson. Ni som inte sett den. Se den! Ni som sett den, se den igen!
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-04 kl. 12:17.
Citera
2026-09-04, 14:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
En film som inte ens försökte vara seriös, men faktiskt mycket underhållande. Ett slut ala´ "Death Hunt 1981" (inte alls b-skitfilm) hade den här faktiskt varit topnoh för den försökte inte ens vara något annat än en c-film. Väldigt ovanligt. Njöt varje sekund (nästan) för den var så ovanlig i dag.

Death hunt tillhör mina favoritfilmer och inte alls som den här, den har djup, undermeningar och Charli fuckin Bronson. Ni som inte sett den. Se den! Ni som sett den, se den igen!
Och att ha en gammal kärring som "hjälten", lite som Gran turismo eller vad den nu heter med Clintan.(Jämför inte filmerna då, utan en gammal avdankad är den som är "hjälten".)
Och en sak jag inte riktigt kan påminna mig sett innan, och det var detta med Ellen.

Jag kommer garanterat se om filmen senare, för fast den var sådär, så är det något ändå med den.(Kan det vara så att det är just Ellen som har denna magnetism, eller vad tror du?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in