2026-09-03, 19:41
Medlem
RomernasKungs avatar
Hur ser regeringen med Magda ut?

Blir det Nooshi med miljardärsskatt som finansminister?

Helldén som energiminister? Lägger omgående ner kärnkraften och investerar tungt i vindsnurror på olika platser där lokalbefolkningen kommer få ångest.

Ser vi kanske en mittengir där Magda tar med KD och C istället?

Oavsett hur väntar en mörk framtid om Maggan tar makten. Hur kommer det utveckla sig?
Citera
2026-09-03, 19:47
Medlem
Gingers avatar
Lugn min vän. Brännvinet blir inte billigare oavsett konstellation
Citera
2026-09-03, 19:47
Medlem
Mailmanss avatar
Blir det så här IGEN. Så kommer jag fan skratta folk i ansiktet när dom gnäller på höga elavgifter och skenande kriminalitet.

Öppet idiotförklara dom.
Citera
2026-09-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung

Helldén som energiminister? Lägger omgående ner kärnkraften och investerar tungt i vindsnurror på olika platser där lokalbefolkningen kommer få ångest.

Oavsett hur väntar en mörk framtid om Maggan tar makten. Hur kommer det utveckla sig?

Vi befinner oss i en tid när ett klokt val är att rösta på det minst dåliga alternativet. I mitt fall blir det C efter att ha röstat på M. Det sämre alternativet är en bunt tomtar som SD-ministrar. Ett stark C kan tvinga fram liberala tankar och kanske tillsammans med kd kan balansera upp en regering med S. Inte optimalt men bättre än det andra alternativet.
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
Jag förstår att du oroar dig för miljadärsskatten
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung

Det kommer utveckla sig på samma vis som alltid: högern har precis lyft upp Sverige ur kaoset och lågkonjunkturen som sossarna lämnade efter sig. Så nu kommer sossarna riva ner alltsammans igen och skapa ny lågkonjunktur som högern sen måste ta hand om på nytt. Repeat.

Med andra ord: exakt så som det alltid varit under årtionden. Vänstern river ner, högern bygger upp.
Citera
2026-09-03, 19:54
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Lugn min vän. Brännvinet blir inte billigare oavsett konstellation
Platon hade inte kunnat säga det bättre.
Citera
2026-09-03, 19:58
Medlem
Galejans avatar
Det beror på vem du frågar. Själv kommer jag att glädjas åt nedlagda kärnkraftverk och bensinpriser på 50 kr litern vid pump. Nu är det slut på hantverksöl och ryggbiffar för Svensson. Dags att börja äta rotfrukter och jobba extra, för Ali och Fatima ska också äta.
Citera
2026-09-03, 20:00
Medlem
triptykens avatar
Antagligen blir det ungefär som nu OM det blir en vänsterish-regering.

C kommer vara med och tvinga S ännu mer högerut och dom kommer veva med Hobbes-pinnen så fort dom kan. Mp kommer dyka upp vattenkammade och rara och stämpla igenom allt S ger i utbyte mot nån form av elbilspremie som dom och C i pompa och ståt kommer basunera ut som nån form av otrolig vinst. V kommer vara stödparti i utbyte mot typ en skolreform som är ett slag i luften visar det sig och där nånstans är det.

Det mer relevanta VEM som än vinner är att dom kommer in i regering med ett otroligt underskott i statskassan och reformer som redan är genomdragna men som ska betalas ett halvår in i nästa mandatperiod där notan är en fantastisk summa.

Så ge det ett halvår och den som än står där och pratar kommer ha en massa bortförklaringar om varför ekonomin är så röten.
Citera
2026-09-03, 20:05
Medlem
EpicUsernames avatar
Tvärtom ger mig en stabil och realistisk vänsterregering hopp. Vi som blivit offer för högern och deras hjärntvätt välkomnar vänstern, Sverige blir mer som Sverige igen med vänsterns progressiva modernitet. Tidö lever kvar i det förflutna, man ska hata bögar, kvinnor ska vara i köket och underkasta sig mannen, likt talibanerna. Svarta ska hatas och mobbas.

Folk som hatar Sverige säger man ska rösta så höger så möjligt. Dom anser att Sverige är "ett bögland" dom som röstar på SD och övriga extremhögern. När det är en stor fördel med att vi har starka rättigheter för hbtq, men SDare vill hellre ha fascism a la Putin där homosexuella ska leva i rädsla/inte våga vara sig själv publikt samt censureras.
Vi som känner hbtqpersoner som varit utsatta för grova brott våldsbrott av extremhögern vet hur fascistisk och homofobisk, bakåtsträvande den är. Högern vill ha vit sharia i princip. Muslimerna i Sverige är fan bra mer progressiva än högerextrema.

Jag som bott hela mitt liv i Sverige (och har inga anknytningar till något annat land så jag är inte en sådan som sticker såfort det blir lite trubbel) älskar Sveriges modernitet och blir mörkrädd för en högervridning med SD i bilden. Akassan påverkade mitt liv negativt med. Högre medicinkostnader samt att sjuka får mycket svårare med att få hjälp under högern är några av sakerna som gjort mig mer vänster. Önskan om mer jämställdhet istället för allt större klyftor som högern skapar. Trygghet bland folket, även om du inte är en höger vit straight medelålders man. När det gäller mänskliga rättigheter är vänstern bra bättre än högern.

Vänstern står upp för sjuka, den svaga, minoriteter, den fattiga, den som är annorlunda medan högern hatar dessa och använder dom istället som politiskt slagsträ och straffar folk som leder ligger. Inhumana är högern. Vänstern är för humanism och hjälper dem svaga tills han kan stå på egna ben.

Finns många fördelar med vänstern och nackdelar med högern men flashback är ju infekterat av SDtrolls och mutade högeragenter så ingen bryr sig om sanningen eller objektivitet här, viktigaste är att promota rassarna och smutskasta humanisterna och folket som inte är hjärtlösa sociopater som dom ofta är hos extremhögern. Agendan på flashback är uppenbar, det fattar man om man inte hjärntvättats av SD/högervinklad propaganda.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-09-03 kl. 20:08.
Citera
2026-09-03, 20:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tvärtom ger mig en stabil och realistisk vänsterregering hopp. Vi som blivit offer för högern och deras hjärntvätt välkomnar vänstern, Sverige blir mer som Sverige igen med vänsterns progressiva modernitet. Tidö lever kvar i det förflutna, man ska hata bögar, kvinnor ska vara i köket och underkasta sig mannen, likt talibanerna. Svarta ska hatas och mobbas.

Folk som hatar Sverige säger man ska rösta så höger så möjligt. Dom anser att Sverige är "ett bögland" dom som röstar på SD och övriga extremhögern. När det är en stor fördel med att vi har starka rättigheter för hbtq, men SDare vill hellre ha fascism a la Putin där homosexuella ska leva i rädsla/inte våga vara sig själv publikt samt censureras.
Vi som känner hbtqpersoner som varit utsatta för grova brott våldsbrott av extremhögern vet hur fascistisk och homofobisk, bakåtsträvande den är. Högern vill ha vit sharia i princip. Muslimerna i Sverige är fan bra mer progressiva än högerextrema.

Jag som bott hela mitt liv i Sverige (och har inga anknytningar till något annat land så jag är inte en sådan som sticker såfort det blir lite trubbel) älskar Sveriges modernitet och blir mörkrädd för en högervridning med SD i bilden. Akassan påverkade mitt liv negativt med. Högre medicinkostnader samt att sjuka får mycket svårare med att få hjälp under högern är några av sakerna som gjort mig mer vänster. Önskan om mer jämställdhet istället för allt större klyftor som högern skapar. Trygghet bland folket, även om du inte är en höger vit straight medelålders man. När det gäller mänskliga rättigheter är vänstern bra bättre än högern.

Vänstern står upp för sjuka, den svaga, minoriteter, den fattiga, den som är annorlunda medan högern hatar dessa och använder dom istället som politiskt slagsträ och straffar folk som leder ligger. Inhumana är högern. Vänstern är för humanism och hjälper dem svaga tills han kan stå på egna ben.

Finns många fördelar med vänstern och nackdelar med högern men flashback är ju infekterat av SDtrolls och mutade högeragenter så ingen bryr sig om sanningen eller objektivitet här, viktigaste är att promota rassarna och smutskasta humanisterna och folket som inte är hjärtlösa sociopater som dom ofta är hos extremhögern. Agendan på flashback är uppenbar, det fattar man om man inte hjärntvättats av SD/högervinklad propaganda.

Årets mest skeva analys. Nästan inget av det du säger är ju förankrat i verkligheten.. du pratar om hjärntvätt på högerkanten och sen skriver den här smörjan, det är fan skrattretande.
Citera
2026-09-03, 20:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag förstår att du oroar dig för miljadärsskatten
Vi oroar oss för skatter och reduktionsplikt på drivmedel, därav höjda matpriser.
Vi oroar oss för en ökad invandring av bidragstagare.
Vi oroar oss att kriminella utlänningar blir svårare att skicka hem.
Vi oroar oss för att vänstern skall riva upp lagen om fängelse för unga och ungdomsrabatten.

Mycket att oroa sig över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in