2026-09-03, 19:09
Avslutad
Vad är det som gör att kända relationsmisshandlare inte har några problem med att träffa kvinnor? De tycks stå lika högt i kurs som vem som helst, förutsatt att de inte är oattraktiva på något särskilt vis.
Citera
2026-09-03, 19:11
Medlem
Därför att kvinnor gillar att bli dominerade.
Citera
2026-09-03, 19:12
Medlem
Crabbofixs avatar
dom kanske tänker att kvinnan förtjänade det, eller om dom själva råkar ut för det, att dom själva förtjänar det.

det finns gott om kvinnor med dålig självkänsla.
Citera
2026-09-03, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
dom kanske tänker att kvinnan förtjänade det, eller om dom själva råkar ut för det, att dom själva förtjänar det.

det finns gott om kvinnor med dålig självkänsla.

Så det handlar inte om kvinnor attraheras av dessa män, utan att dålig självkänsla orsakar någon sorts masochism?
Citera
2026-09-03, 19:17
Medlem
Gravsons avatar
Man vet inte att de är misshandlare.

De dras till den dominanta, hårda typen.

Har lite rosa drömmar som "han är hård mot alla förutom mig, jag är speciell."

Sen fastnar de där ett tag tills de tar sig ut eller dör.
Citera
2026-09-03, 19:18
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Så det handlar inte om kvinnor attraheras av dessa män, utan att dålig självkänsla orsakar någon sorts masochism?

dom kan säkert vara attraherade men dom kanske känner att dom inte förtjänar bättre
Citera
2026-09-03, 19:23
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Vad är det som gör att kända relationsmisshandlare inte har några problem med att träffa kvinnor? De tycks stå lika högt i kurs som vem som helst, förutsatt att de inte är oattraktiva på något särskilt vis.
Nu vet jag inte vad du menar med "kända" här.
Men en del män är extremt macho och om de dessutom är snygga uppfattas de ofta som mycket sexiga av kvinnor. Det är därför de inte har några problem med att träffa kvinnor och inleda sexuella relationer med dem.
Sedan att kvinnorna stannar kvar när de väl börjat misshandla, det är en annan sak och har mer att göra med hur dessa kvinnor är funtade. Men låg självkänsla är nog en anledning. Bästa sexet ever kan vara en annan, kanske att de hoppas att han ska sluta slå då.
Citera
2026-09-03, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Nu vet jag inte vad du menar med "kända" här.
Men en del män är extremt macho och om de dessutom är snygga uppfattas de ofta som mycket sexiga av kvinnor. Det är därför de inte har några problem med att träffa kvinnor och inleda sexuella relationer med dem.
Sedan att kvinnorna stannar kvar när de väl börjat misshandla, det är en annan sak och har mer att göra med hur dessa kvinnor är funtade. Men låg självkänsla är nog en anledning. Bästa sexet ever kan vara en annan, kanske att de hoppas att han ska sluta slå då.

Med kända menar jag där kvinnor känner till en sån bakgrund.
Citera
2026-09-03, 19:29
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
De tycker förmodligen om att få stryk lite då och då.
Citera
2026-09-03, 19:45
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Med kända menar jag där kvinnor känner till en sån bakgrund.
Okej. Frågan är då hur vanligt det egentligen är? Min gissning är att det inte är särskilt vanligt.
Citera
2026-09-03, 19:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Sedan att kvinnorna stannar kvar när de väl börjat misshandla, det är en annan sak och har mer att göra med hur dessa kvinnor är funtade. Men låg självkänsla är nog en anledning.

Nej. Det har att göra med att dom inte vågar lämna relationen såklart. Misshandlaren har satt skräck i dom och hotat (förstått eller underförstått) med vilka konsekvenserna blir om dom lämnar. Jag vet inte hur du ens kan få det till att offren i sådana relationer frivilligt skulle utsätta sig för något smärtsamt. Finns det någon person nånsin som skulle göra något sånt, nej. Det är självklart något bortom deras egen vilja som sker och därför klarar dom inte att lämna.
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Rent evolutionärt är en man som kan slåss en bra beskyddare. Att de är samma idioter som ofta har nära till våld ligger i sakens natur.

Många tjejer gillar en bädboj. Om inte våldsamhet hade belönats sexuellt hade naturligt urval sållat bort dessa avarter. Aggresion är ju bara sååå sexigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in