2026-09-04, 11:16
Medlem
RiMaXs avatar
Kanske bäst att partiet Nyans tas bort istället?
Citera
2026-09-04, 18:04
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Pedofildyrkare till skillnad från motståndarna som bokstavligen suger av spädbarn efter att ha könsstympat dem?

Det är ointressant och OT vad du tycker om dem. Ska de terrorstämplas så ska definitivt IDF det också. Hamas civila dödsoffer går inte ens att jämföra med IDF.

Enligt wiki:

Hamas bildades 14 december 1987 i samband med första palestinska intifadan och dess protester mot Israel i Gaza och på Västbanken. Grundaren, schejk Ahmad Yassin, var ledare i den palestinska grenen av Muslimska brödraskapet vid grundandet.[2][3] Inledningsvis stöddes Hamas av israeliska myndigheter som hoppades att rörelsen kunde agera motvikt och splittra den sekulära palestinska befrielserörelsen.[4] Efter de palestinska parlamentsvalet 2006 och efterföljande palestinska inbördeskrig tog Hamas kontrollen över Gazaremsan.[5] Efter maktövertagandet införde Israel en fullständig blockad av Gaza. Senare inledde även Egypten sin blockad.[6] Detta följdes av flera krig mot Israel, inklusive krigen 2008–09, 2012, 2014, 2021, samt Gazakriget 2023-2025, som började med terrorattackerna den 7 oktober.
Citera
2026-09-04, 18:10
Medlem
Duvlorts avatar
Ge Yüksel en Kalashnikov och skicka honom till Palestina, är så trött på den där evighetskonflikten nu.
Om Israel försvann vad skulle de då börja slåss om därnere?
Citera
2026-09-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Enligt wiki:

Hamas bildades 14 december 1987 i samband med första palestinska intifadan och dess protester mot Israel i Gaza och på Västbanken. Grundaren, schejk Ahmad Yassin, var ledare i den palestinska grenen av Muslimska brödraskapet vid grundandet.[2][3] Inledningsvis stöddes Hamas av israeliska myndigheter som hoppades att rörelsen kunde agera motvikt och splittra den sekulära palestinska befrielserörelsen.[4] Efter de palestinska parlamentsvalet 2006 och efterföljande palestinska inbördeskrig tog Hamas kontrollen över Gazaremsan.[5] Efter maktövertagandet införde Israel en fullständig blockad av Gaza. Senare inledde även Egypten sin blockad.[6] Detta följdes av flera krig mot Israel, inklusive krigen 2008–09, 2012, 2014, 2021, samt Gazakriget 2023-2025, som började med terrorattackerna den 7 oktober.

Jag har ingen aning om vad det där har med mitt inlägg att göra, så jag utgår ifrån att du svarade fel person. Det är okej, sånt händer.
Citera
2026-09-04, 19:27
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad det där har med mitt inlägg att göra, så jag utgår ifrån att du svarade fel person. Det är okej, sånt händer.

Det var nån som skrev nåt om barnmördande israeler, allt började om i oktober 2023. Hamas är terrorister och ska inte vistas bland normalt folk!
Citera
2026-09-04, 19:33
Medlem
Citat:
Det var nån som skrev nåt om barnmördande israeler, allt började om i oktober 2023. Hamas är terrorister och ska inte vistas bland normalt folk!

Ok, läs på om vad som faktiskt hänt där sedan 1948.
Citera
2026-09-04, 20:07
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ok, läs på om vad som faktiskt hänt där sedan 1948.

Jag vet vad som har hänt sen 1948.
Staten Israel bildades 1948, och palestinierna kommer mestadels från Syrien.
Att det alltid har varit stridigheter där nere är en självklarhet för deras tänk, araber och judar kan inte hålla sams.
Citera
2026-09-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nu är de inte ett riksdagsparti och min inställning till dem kommer jag svara på den 13:de.
Själv är min inställning till Hamas och Israel att båda är rövhål där Hamas utför terror mot Israel som då svarar med att döda oskyldiga i Palestina.

Hade Hamas gjort detsamma mot Japan, USA, Kina, Thailand, Indien eller Ryssland så hade svaret varit betydligt hårdare än det Israel har gjort. De hade mer eller mindre förvandlat Gaza till en parkeringsplats dag två.

Hade du hatat dessa länder lika mycket då eller har du en specifik grej mot just Israel som resten av vänstern har?
Citera
2026-09-04, 20:19
Medlem
Citat:
Jag vet vad som har hänt sen 1948.
Staten Israel bildades 1948, och palestinierna kommer mestadels från Syrien.
Att det alltid har varit stridigheter där nere är en självklarhet för deras tänk, araber och judar kan inte hålla sams.

Ok, då har du även läst om Irgun och deras attentat under 40-talet och vet att hela staten Israel grundades på terrorism? Och du vet att ingenting började i oktober 2023.
Senast redigerad av Fentfarbrorn 2026-09-04 kl. 20:21.
Citera
2026-09-04, 20:21
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ok, då har du även läst om Irgun och deras attentat under 40-talet och vet att hela staten Israel grundades på terrorism? Och du att ingenting började i oktober 2023.

Det skrev jag inte heller, det började om i oktober 2023! Lär dig att läsa och förstå vad det står!
Citera
2026-09-04, 20:24
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte heller, det började om i oktober 2023! Lär dig att läsa och förstå vad det står!

De har krigat mot varandra i 70 år, Hamas har inte dödat en bråkdel av så många civila som IDF, och det finns absolut ingen som helst anledning för Hamas att ha en terrorstämpel men inte IDF. Punkt.
Citera
2026-09-04, 20:37
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
De har krigat mot varandra i 70 år, Hamas har inte dödat en bråkdel av så många civila som IDF, och det finns absolut ingen som helst anledning för Hamas att ha en terrorstämpel men inte IDF. Punkt.

Hamas är en organisation som bl.a. sysslar med självmordsbombningar riktade mot civila israeler. Hamas är internationellt stämplade som terrorister. Punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in