2026-09-03, 16:10
Medlem
GlennGBGs avatar
De senaste årens underliga trend bland tjejer och kvinnor i största del att spruta in fillers i ansiktet får de enligt mig att se ut som s.k. kålunge-dockor - "Cabbage Patch Kids" heter benämningen. (https://cabbagepatchkids.com/)

Det finns inget snyggt i det; ansiktena blir spända och svullna, ser omänskliga ut, man förlorar helt möjligheten att använda sitt ansikte att förmedla känslor med, och det kostar dessutom massa pengar.

VARFÖR gör man så? Det är ju helt enkelt skitfult! Och förstorade läppar ska vi inte ens snacka om..

Hur tänker ni som gör det? Varför? Är det viktigare att se ut som en glansig barndocka, helt svullen och trind, än att ha några få rynkor? Ni ser inte yngre ut. Ni lurar ingen, bara er själva.

Finns det några män som helt ärligt tycker det är snyggt?

Kanske är jag bara en äldre man som inte är med på vad som är "rätt", men det spelar ingen roll; jag hade aldrig accepterat det även om jag var ung.

Vad säger ni? Bu eller bä? Varför gör man så mot sig själv, när det inte har någon bra effekt?

/def
Citera
2026-09-03, 16:15
Medlem
Ja det är underligt. Jag har aldrig hört någon kille eller man sagt att de gillar anknäbbar - men tydligen gillar en del kvinnor det?
Undrar hur det känns att kyssa slika läppar - lite läbbigt?
Citera
2026-09-03, 16:30
Medlem
Gorbis avatar
Jag antar att kvinnohjärnan tänker tjocka fylliga läppar = feminint.

Men deformerade till korvskinn, som dessutom ser ut att spricka vilken sekund som helst, dessa helt deformerade förstörda läpparna tror de själva gör dem mer kvinnliga och feminina när de bara förstör ansiktets utseende.

Sedan blir ofta dimensionerna i ansiktet helt snedbalanserade med två gigantiska läppar i ett annars litet kvinnoansikte.

FULT! FULT! FULT!!!

Förstår ni det nu tjejer och kvinnor?
Citera
2026-09-03, 16:43
Medlem
FonkMasters avatar
Kan bara instämma, det ser fult ut.
Ingen av mina vänner, eller andra män jag talat med har någonsin sagt att de tycker det ser snyggt ut.

Anknäbbar ser så fult ut.
Och ibland ser man kvinnor som preparerat hela ansikten, så kinder och panna är så spända och glansiga att de ser konstant svettiga ut...

Det är lite som med naglar, ni vet sånna där riktiga klor.
Aldrig någonsin hört en man säga att de tycker det är snyggt... (ghetto dindu's räknas inte)
Citera
2026-09-03, 16:53
Medlem
Tror många av dem har sk botox/filler blindness, alltså att de pumpar upp läpparna, tycker efter 3 mån att läpparna har gått ner till sin ursprungliga storlek (de har inte det), och fyller dem igen. De ser nog inte att de själva har ankläppar.
Citera
2026-09-03, 17:55
Medlem
Fantens avatar
Min tes är att en del kvinnor försöker tävla i skönhet på samma sätt som män tävlar i vems bil som har flest hästkrafter. Så här typ:

-Stora läppar och bröst är attraktivt
-Alltså måste störst bröst och läppar vara attraktivast
Citera
2026-09-03, 19:01
Medlem
Loreias avatar
En del kvinnor gör det som en statussymbol där estetiken med stora läppar, idiotlånga naglar osv visar tillhörighet och försöker ge sken av att ha pengar och tid att lägga på sitt utseende.
Det är en lite som en klubb för inbördes beundran, lite som en här tråden jämförde med män och en viss typ av bilar.
Sedan finns det självklart män som gillar det här men inte erkänner
Citera
2026-09-03, 19:37
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
De senaste årens underliga trend bland tjejer och kvinnor i största del att spruta in fillers i ansiktet får de enligt mig att se ut som s.k. kålunge-dockor - "Cabbage Patch Kids" heter benämningen. (https://cabbagepatchkids.com/)

Det finns inget snyggt i det; ansiktena blir spända och svullna, ser omänskliga ut, man förlorar helt möjligheten att använda sitt ansikte att förmedla känslor med, och det kostar dessutom massa pengar.

VARFÖR gör man så? Det är ju helt enkelt skitfult! Och förstorade läppar ska vi inte ens snacka om..

Hur tänker ni som gör det? Varför? Är det viktigare att se ut som en glansig barndocka, helt svullen och trind, än att ha några få rynkor? Ni ser inte yngre ut. Ni lurar ingen, bara er själva.

Kanske är jag bara en äldre man som inte är med på vad som är "rätt", men det spelar ingen roll; jag hade aldrig accepterat det även om jag var ung.

Vad säger ni? Bu eller bä? Varför gör man så mot sig själv, när det inte har någon bra effekt?

/def

Folk är störda i huvudet.
Citera
2026-09-03, 20:02
Medlem
Vad är det som får er gubbar att utgå från att kvinnorna injicerar botox för att behaga just er?

De skiter väl högaktningsfullt i vad några äldre män på Flashback anser vara attraktivt.
Citera
2026-09-03, 21:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vad är det som får er gubbar att utgå från att kvinnorna injicerar botox för att behaga just er?

De skiter väl högaktningsfullt i vad några äldre män på Flashback anser vara attraktivt.
Det är nog inga män som tror det, utan vi är snarare tvärtom väldigt medvetna om att dom gör det för att tävla med andra kvinnor. Det är få män som gilla bajsgrävarnaglar, bistunga läppar och badbollstuttar annat än på rena knullobjekt. Det är kvinnor och transor som tycker att det är attraktivt på riktigt. . Men eftersom män och kvinnor har olika syn på sex och kärlek så tror dessa kvinnor att bara för att män vill knulla med dom, så vill dom gifta sig.

Det finns liksom en gräns för vad som faktiskt är attraktivt och när man går över den gränsen så blir det bara fånigt. Precis som med bilar. En bil med tusen hästkrafter är visserligen häftigt eftersom den ligger mycket ingenjörskonst bakom - men det är också dumfånigt eftersom det är onödigt dyrt att driva och drifta den och dom allra flesta skulle vara precis lika glada med en bil med trehundra hästar.
Citera
2026-09-03, 21:44
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266

Självklart, det var inte syftet med inlägget. De gör det av olika skäl antar jag, ett av de garanterat att göra sig själv mer attraktiv för det motsatta eller likvärdiga könet.

Jag struntar i vilket skälet är; det vore bara intressant att få höra hur en sådan person resonerar. Tveksamt att få svar här inser jag, men man vet aldrig..

Edit: lägger till "meh"..
Citera
2026-09-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG

/def

Det finns ett fysiskt tillstånd - då färgen i ansiktet blir rödare och läpparna sväller. Och läpparna blir också rödare.
Det är väl det "exalterade" tillståndet som läppstift rouge och botox försöker återskapa på konstgjord väg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in