Citat:
Ursprungligen postat av
lont
Ett tips: Åkesson hävdar att myndigheterna hade agerat för länge sedan om det vore så att SD var fullt av personer med Rysslandsympatier.FEL!
Politikerna anser att myndigheterna borde ha larmat om den kvinnliga SD-tjänsteman som pekas ut för att ha spridit proryska budskap och har kopplingar till ryska statsintressen. Bevisligen har alltså myndigheterna inte denna förmåga och det finns således ingen garanti för att SD inte är fullt av svin med Rysslandsympatier.
Mitt eget intryck är att SD är klart överrepresenterat vad gäller svin med Rysslandssympatier precis som V bevisligen drar till sig judehatare.
Självfallet är SD överlägset överrepresenterat av rysshoror. L eller M är säkraste korten.
SvD 8 sep 2026
"Åkesson: Inget utrymme för Putinvänner i SD
I Aktuellts debatt mellan Magdalena Andersson (S) och Jimmie Åkesson (SD) tar Andersson upp SD-tjänstemannen som delat proryskt innehåll i sociala medier.
– Det finns inget utrymme för Putinvänner eller ryssvänner i Sverigedemokraterna. Hade det varit ett så gigantiskt problem som Andersson säger hade myndigheterna agerat, säger Åkesson.
Vidare varnar Magdalena Andersson väljarna för att rösta på Tidösidan, som enligt henne "helt domineras av ett extremt parti".
– Är det så att Tidö vinner, så kommer SD att ta över kontrollen över Utrikesdepartementet och Försvarsdepartementet. Ta inte den risken, säger hon.
Jimmie Åkesson anklagar Andersson för att inte prata om sin egen politik i valrörelsen.
– Hon har ägnat hela valrörelsen åt att hata mig och mitt parti, säger Åkesson....."
----------------------------
Bra Åkesson men det räcker inte.