2026-09-03, 15:37
Medlem
Hur är det att äta pingvin - säl - sjöko -hyena - elefant - noshörning - flodhäst
sömgångare bältdjur leguan m fl

o för att ta arga rovdjur - lejon tiger leopard ormar t ex skallerorm har väl
de flesta i texas ätit o nägra fbare antar jag

isbjörn vs brunbjörn

gissar att ett antal äter eller har ätit dessa

är några helt oätliga

Jag har inte ätit så exotiskt men bisamråtta känguru o krodil i alla fall
godast var krokodilen
Citera
2026-09-03, 15:41
Medlem
2560ps avatar
Flera av djuren på din lista är fridlysta, så dem har nog ingen (på Flashback iaf) ätit. Också ätit känguru, inget vidare. Marsvin, rätt gott men inte mycket mat och pilligt. Strutsfilé däremot, jävlar vad fint kött! Rekommenderas 👍
Citera
2026-09-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Flera av djuren på din lista är fridlysta, så dem har nog ingen (på Flashback iaf) ätit. Också ätit känguru, inget vidare. Marsvin, rätt gott men inte mycket mat och pilligt. Strutsfilé däremot, jävlar vad fint kött! Rekommenderas 👍

Ja struts har jag också ätit - mycket gott går att köpa bl a utanför Borlänge

Frågan är väl inte så mycket om de är goda utan ätbara - man kan gissa sig till att massajer eskimåer m fl har ätit en del

OCH DE SOM JOBBAR I DJURPARK HAR JU HAFT JÄTTECHANSER
Citera
2026-09-03, 16:02
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja struts har jag också ätit - mycket gott går att köpa bl a utanför Borlänge

Frågan är väl inte så mycket om de är goda utan ätbara - man kan gissa sig till att massajer eskimåer m fl har ätit en del

OCH DE SOM JOBBAR I DJURPARK HAR JU HAFT JÄTTECHANSER

Ah, förstår. Alla djuren torde vara möjliga att äta utan att bli sjuk, om det är det du menar. Bälta är väl populärt i vissa hillbilly-miljöer i USA t.ex.
Citera
2026-09-03, 16:09
Medlem
Jag har ätit narval. Det var inte speciellt gott, alldeles för mycket fett. Samma med säl.
Citera
2026-09-03, 16:12
Medlem
Redan när det gäller brunbjörn så är ju alla överens om att man bör undvika björnar som lever på fisk (Alaska) eller kött, de som äter bär oc vegetabilier smakar mycket bättre
Citera
2026-09-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Redan när det gäller brunbjörn så är ju alla överens om att man bör undvika björnar som lever på fisk (Alaska) eller kött, de som äter bär oc vegetabilier smakar mycket bättre

Har ätit brunbjörn - inte gott smakar fränt
Citera
2026-09-03, 16:17
Medlem
2560ps avatar
Bävergäll ska tydligen vara gott att blanda grogg på! Men jag dör hellre nyfiken än testar det.
Citera
2026-09-03, 16:21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Cuy frito eller? Och om det var det fick du liksom in den hel då med både tassar och huvud kvar?
Citera
2026-09-03, 16:25
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Cuy frito eller? Och om det var det fick du liksom in den hel då med både tassar och huvud kvar?

Ingen aning om vad rätten hette, det är måååånga år sedan. Farsan har en kompis från Peru, han bjöd på middag en gång. Den var helstekt, och i någon chili/tomatsås tror jag. Kan fråga farsgubben om han minns

En kul detalj är att snubben blev portad från djuraffären när det kom fram varför han köpte marsvin där hela tiden, haha

Edit: Googlade cuy frito, kan mycket väl ha varit någon sådan variant: https://www.shutterstock.com/sv/image-photo/guinea-pig-meat-cooked-potatoes-rice-769131292?trackingId=4ebc1909-4d33-4782-b606-67ecdaa5861a&listId=searchResults
Citera
2026-09-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Haha fy fan, du har aldrig varit utanför 50-skyltarna va?

Ryggsäcksluffat i 61 länder.
Citera
2026-09-03, 17:33
Medlem
Rökt bäver, inte så gott men gillade röksmaken.

River rat i Ukraina, segt

Sen om man ätit billig tonfisk så har man troligen ätit delfin också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in