2026-09-03, 11:45
Medlem
2560ps avatar
Medhjälp till våldtäkt, vad är det? Någon som vet vem någon av MGM är? En från Skara är häktad, så borde för någon händig gå att få fram hans identitet.

Citat:
En man i 25-årsåldern, hemmahörande i Skara, har på sannolika skäl häktats misstänkt för våldtäkt. Samtidigt jagar polisen ytterligare en gärningsperson.

Citat:
Det var i lördags som en kvinna vände sig till polisen och anmälde en våldtäkt som skett på en adress i Skövde. Våldtäkten ska ha skett på fredagen.

Kvinnan kunde namnge de två misstänkta männen och båda blev anhållna i sin frånvaro. En av dem – Skarabon i 25-årsåldern – frihetsberövades under söndagen. Den misstänkte medbrottslingen är fortfarande på fri fot.

– Vi jagar fortsatt den här personen. Mannen är väl medveten om att vi vill få tag i honom, men han undanhåller sig. Vi tror däremot inte att han har flytt landet, utan att han ska befinna sig i Sverige, säger förundersökningsledaren Mia Djerf på Åklagarmyndigheten i Skövde.

https://www.nlt.se/skara/man-haktad-for-valdtakt-polisen-jagar-medbrottsling/
Citera
2026-09-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Medhjälp till våldtäkt, vad är det? Någon som vet vem någon av MGM är? En från Skara är häktad, så borde för någon händig gå att få fram hans identitet.

https://www.nlt.se/skara/man-haktad-for-valdtakt-polisen-jagar-medbrottsling/
Misstänkt 1 håller i bo medans misstänkt 2 våldtar, något annat kan jag inte tänka mig
Citera
2026-09-03, 11:54
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Misstänkt 1 håller i bo medans misstänkt 2 våldtar, något annat kan jag inte tänka mig

Det har du såklart rätt i. Så totalt främmande scenario för mig att jag inte ens tänkte på det! Sjukt.
Citera
2026-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det har du såklart rätt i. Så totalt främmande scenario för mig att jag inte ens tänkte på det! Sjukt.
Riktigt sjuka individer, Hoppas de får tag på idioten snarast, kanske kommer upp bild på honom i kvällens efterlyst
Citera
2026-09-03, 12:13
Medlem
Nu vet vi ju inte än om det verkligen skett en våldtäkt eller bara inbildad av en sinnessvag kvinna som saknar grudläggande kommunikativa kunskaper.

Första frågan är vad gör hon ensam i en lägenhet med två män.
Citera
2026-09-03, 12:21
Medlem
Är det polisen eller tidningen som har skrivit "gärningsperson"? Bara för det hoppas jag att våldtäktsmannen kommer undan.
Citera
2026-09-03, 12:22
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ja, en kvinna i en lägenhet med två män låter riktigt konstigt.
Det måste vara första gången i världshistorien som ett sådant scenario utspelar sig.
Citera
2026-09-03, 12:31
Medlem
Våldtäkt eller "våldtäkt"
Citera
2026-09-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Ja, en kvinna i en lägenhet med två män låter riktigt konstigt.
Det måste vara första gången i världshistorien som ett sådant scenario utspelar sig.
Nej inte första gången. Men varför skulle hon dit?
Men trodde hon de skulle baka scones, dricka kamomilte och diskutera feminismen?
Eller hade hon lovat saker hon sen inte vill leverera.
Eller har levererat men ångrat sig i efterhand.
Citera
2026-09-03, 12:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Så skulle det nog kunna vara men det finns nog säkert flera andra möjliga förklaringar till den brottsrubriceringen
.
Citera
2026-09-03, 12:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu vet vi ju inte än om det verkligen skett en våldtäkt eller bara inbildad av en sinnessvag kvinna som saknar grudläggande kommunikativa kunskaper.

De två männen ville kanske bjuda på rusdrycker eller ännu starkare saker? Normalt sett följer ingen ensam kvinna med två okända män till en lägenhet så visst finns det frågetecken?

Att det sen finns enstaka kvinnor som lockas av te bevisas av ett helt annat fall nedanför men även där undrar man varför hon följde med en komplett främling?

(FB) Man bjöd på te och våldtog – kvinnan flydde genom fönster (2026-05-11)

Du ställer högst relevanta frågor, det måste påpekas.

Citat:
Nej inte första gången. Men varför skulle hon dit?
Men trodde hon de skulle baka scones, dricka kamomilte och diskutera feminismen?
Eller hade hon lovat saker hon sen inte vill leverera.
Eller har levererat men ångrat sig i efterhand.
Citera
2026-09-03, 13:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De två männen ville kanske bjuda på rusdrycker eller ännu starkare saker? Normalt sett följer ingen ensam kvinna med två okända män till en lägenhet så visst finns det frågetecken?

Att det sen finns enstaka kvinnor som lockas av te bevisas av ett helt annat fall nedanför men även där undrar man varför hon följde med en komplett främling?

(FB) Man bjöd på te och våldtog – kvinnan flydde genom fönster (2026-05-11)

Du ställer högst relevanta frågor, det måste påpekas.

Mjo, men nu kunde hon ju namnge bägge MGM så det lutar väl åt att hon kände dem. Behöver inte vara så, såklart, men lite ovanligt är det väl att presentera sig med både för- och efternamn för ett krogragg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in