2026-09-02, 22:05
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elin-ska-bli-mormor-som-34-aring-ett-privilegium-/

Citat:
Elin ska bli mormor som 34-åring: ”Ett privilegium”

Elin Mattsson är 33 år och småbarnsmamma.

Nyligen fick hon chockbeskedet – hon ska bli mormor.

– Det här med äpplet och trädet stämmer ganska bra, säger hon.

När blir hon gammelmormor?
Citera
2026-09-02, 22:18
Medlem
En blivande bidragstagare redan från start.
Citera
2026-09-02, 22:19
Medlem
– Man börjar med att själv skaffa barn när man är ung. Jag fick Molly när jag var 17, säger hon.

I dag är dottern 16 år, och efter henne kom två till, som snart är sex och två år gamla.

Än så länge tror hon att hennes yngsta är för små för att förstå att de kommer bli mostrar till bebisen.

– Det känns lite konstigt att säga att Lovi som är två ska bli moster. Men det ska bli spännande.
Citera
2026-09-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
– Det här med äpplet och trädet stämmer ganska bra, säger hon.
Min första tanke när jag läste rubriken var tattare, sedan öppnar man länken och får se den näsan + att hon är från Jönköping. Ja. Tattare föder tattare.
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
Det blir inte så mycket mer WT än så här... Hemskt!
Citera
2026-09-02, 22:24
Medlem
Fick chockbeskedet!? Har inte blivande mormor hört talas om äpplet faller inte långt från trädet.

Men bara att säga grattis då.
Citera
2026-09-02, 22:29
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Sånt här borde vi uppmuntra. Jag lägger mycket gärna mina skattepengar på sånt här än elbil-fabriker i Bortre Bongoliet som inte producerar en enda bil.
Citera
2026-09-02, 22:31
Medlem
Så nästa barn får barn vid 12 års ålder då.
Citera
2026-09-02, 22:41
Avslutad
Det är exakt den åldern kvinnor är skapta att bli påsatta och föda barn i. Ovsett vad cuckfikusar och feminister tycker i frågan.

Däremot är det oftast rätt inkompatibelt med det moderna samhället.
Citera
2026-09-02, 22:42
Medlem
Stod där att hon Molly som nu är gravid är 16 år.
2 andra småbarn som är 6 och 2 år gamla. Jag kan sätta pengar på att hon har alla 3 barnen med 3 olika män.😂

Hon kommer bli gammal mormor när hon är 50 typ. För äpplet faller inte långt från trädet, det sa hon själv på artikeln.

Inte avundsjuk, keep going girl.
Barnafödandet är låg nu så fortsätt så.😂
Citera
2026-09-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elin-ska-bli-mormor-som-34-aring-ett-privilegium-/

När blir hon gammelmormor?

Sveriges hetaste Gilf!
Bibelbältet Jönköping känns ju inte heller så förvånade.
Av det lilla som framkom i artikeln, så verkar de ändå vara vettigt och balanserat folk, så det ska nog gå bra.
Kanske några myndigheterna också borde kontakta angående hur få upp barnafödandet och få svenskar att skaffa barn när de är yngre.
Citera
2026-09-02, 22:49
Medlem
norther1s avatar
Roligt. Stort grattis till Elin. I en tid där barnafödandet går ner är dessa tjejer riktiga förebilder. Hoppas på mer av detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in