2026-09-02, 17:47
Medlem
andan0s avatar
Hööken, som lägger upp kortare videos på TikTok kring hans liv med sin dotter, sin påstådda nyttiga matlagning och den sk. "resan till miljonen" har nyligen gått ut med att han glömt hans och hans ex hund i sin bil under flertalet timmar, vilket ledde till hundens död. Enligt han själv skedde detta för drygt ett och ett halvt år sedan: https://www.tiktok.com/@rasmushook/video/7679963187235671318 .

De flesta i kommentarerna sitter dock och försvarar honom, och kommentarer som "Det är ändå dyrt med hund" och "Det gör inget Hööken" dyker upp.

Han själv påstår att döden berodde på att hans kollega ringt och att han sedan glömt bort hunden, men förmodligen så berodde det på hans alkoholmissbruk vilket han nämner i varenda video förutom just denna.

Är inte så mycket för den sk. cancel-kulturen, men om detta hade handlat om någon annan kändis så hade det blivit kalabalik.
Citera
2026-09-02, 18:16
Medlem
Vem fan är hööken?
Citera
2026-09-02, 18:18
Moderator
evilhoneys avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2026-09-02, 18:31
Medlem
XtraXs avatar
Verkar ju helt sjuk i huvudet.

Citat:
Jag glömmer bort helt att jag har hunden med mig och hunden går bort.

https://www.hant.se/direkt/svenska-influencerns-hund-dod-rakade-glomma-den-jag-forstorde-mitt-ex-liv/12342797
Citera
2026-09-02, 18:39
Medlem
Fantens avatar
Vem fan glömmer sin hund?
Citera
2026-09-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

En efterbliven pundare
Citera
2026-09-02, 18:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
En efterbliven pundare
Dom efterblivna pundare jag har känt har lagt sina hundars liv före sina egna.
Citera
2026-09-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det gör man aldrig om man älskar sin hund. Spelar ingen roll var jag är, min hund är alltid i mina tankar
Citera
2026-09-02, 19:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Det gör man aldrig om man älskar sin hund. Spelar ingen roll var jag är, min hund är alltid i mina tankar
Precis min poäng. Så jag tror inte att han hade hund för att han älskar hundar, utan mer som en accessoar.
Citera
2026-09-02, 19:38
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Vem fan är hööken?
En influencer som blivit ganska stor på sociala medier, han gör flera videos om dagen om hans ”transformation” från alkis till gymbro
Citera
2026-09-02, 21:53
Medlem
laughingducks avatar
Undrar hur samarbetspartners ser på
En sån incident nu när han valt leva på sina socialamedier 🤔

https://www.instagram.com/reel/DcnVIENNUE_/?igsi=MWVidW9yaW5rc3NnMw==
Citera
2026-09-03, 02:38
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andan0
Hööken, som lägger upp kortare videos på TikTok kring hans liv med sin dotter, sin påstådda nyttiga matlagning och den sk. "resan till miljonen" har nyligen gått ut med att han glömt hans och hans ex hund i sin bil under flertalet timmar, vilket ledde till hundens död. Enligt han själv skedde detta för drygt ett och ett halvt år sedan: https://www.tiktok.com/@rasmushook/video/7679963187235671318 .

De flesta i kommentarerna sitter dock och försvarar honom, och kommentarer som "Det är ändå dyrt med hund" och "Det gör inget Hööken" dyker upp.

Han själv påstår att döden berodde på att hans kollega ringt och att han sedan glömt bort hunden, men förmodligen så berodde det på hans alkoholmissbruk vilket han nämner i varenda video förutom just denna.

Är inte så mycket för den sk. cancel-kulturen, men om detta hade handlat om någon annan kändis så hade det blivit kalabalik.

Så han glömde hunden i bilen som dog av värme, det gör man inte om man bryr sig om hunden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in