2026-09-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Hej fina du, tack för din omtanke och pepp 😽

Jo det är precis vad jag tänker göra, och nog tror jag att den eller dom kommer att vara förstående också. Och jag hade inte precis tänkt att våldgästa nån av dom heller, så det ska nog vara lugnt.

Egentligen så har jag ju jättefina nyheter att komma med. Nämligen att jag har fått tillbaka en hälsa som jag aldrig hade kunnat drömma om, och att jag inte längre är i en evig konflikt med mig själv och mina närmaste.

Tack igen, önskar dig en fin kväll!

Ja verkligen! Glad att du har lyckats så väl och fått tillbaka hälsan. Det är det viktigaste.

Tack, ha en fin kväll du med
Citera
2026-09-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Haha självklart inte. Jag blev ju t.o.m förvånad att mailet kom fram då det inte var säkert ifall personen jobbade kvar på företaget ens.

Haha, nä fattar det. Men det var bara på kul som du svarade då. Tackade du ja eller nej till jobbet i ditt mail?
Citera
2026-09-03, 19:23
Medlem
Radikalexorcists avatar
Jag och en gammal arbetskamrat planerade en resa till Grekland en sommar. Det här var för typ 7 år sedan. Han drog iväg ett mail till mig med frågan om han skulle boka ett ställe han hittat.
Jag hann inte svara på det för samma dag som han skickade sitt förslag, så var jag med om en bilolycka och låg på sjukhuset i en månad. Efter tiden på sjukhuset så var det mycket rehab för mig och det resulterade i att jag inte kunde ha mitt arbete kvar. Så jag och arbetskamraten gled med tiden ifrån varandra.

Åren gick och i somras satt jag och klagade över att min tjej aldrig tömt sin mail som hon haft i 15 års tid. Jag hjälper henne med att radera och inser sen att jag inta har varit mycket bättre. Så jag börjar gå igenom mina gamla mail och hamnar i nostalgisk koma. Vilka minnen som poppade upp.
Mitt bland alla mail ser jag det som min gamla arbetskamrat hade skickat och bara på skoj drog jag iväg ett svar, så här 7 år senare. "Självklart, vi kör på det!"

Dagen efter får jag tillbaks ett mail från honom om att det är bokat och klart. Inte samma ställe men ändå på samma ö. Så 7 års förlorad vänskap återuppstod i somras. Otroligt kul!
Citera
2026-09-08, 23:52
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Jag har aldrig sett det som något extremt konstigt att svara på mejl eller meddelanden efter ganska lång tid.

Inte om du adresserar det faktum att det var längesen. Skriv något i stil med "Hej! Det var ju ett tag sedan vi hade kontakt" och sedan förklarar du varför du trots detta tar kontakt igen. Då är det inte konstigt. Lika lite som det är konstigt att vara klädd som indian, ifall det är maskerad.

Om du däremot INTE adresserar detta faktum, utan bara skriver "hej, hur är läget?", DÅ kan det kännas konstigt.

Helt otroligt att man inte lär sig grundläggande brevskrivarkunskaper i Sverige. Alla ungdomar i USA kan sånt här.
Citera
2026-09-09, 11:23
Medlem
Lite udda, ja, men på ett kul sätt och det är ju inte påträngande. Hade nog tyckt det var en kul överraskning med få undantag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in