2026-09-02, 14:14
Medlem
Stor-Franks avatar
Mitt liv har gått från helt uppordnat till katastrof på en vecka.
Har hänt en olycka men en truck på jobbet vilket gjorde att jag fått lämna drogtest, som var positivt, så jag blev av med min provanställning på studs.
Det var spiken i kistan för min tjej som gjorde slut, och drog häromdagen.
Hon har fixat ny lägenhet i en annan stad och bor hos en kompis resten av månaden innan hon flyttar till sin nya lya.
Jag skulle egentligen in på laro men var positivt på benzo nu så jag måste in på avgiftning innan det ska dra igång och min soc handläggare säger att jag har för stökig problematik och historik så jag måste göra en riktig behandling, inte bara avgiftning.
Eftersom jag blev arbetslös blixtsnabbt, inte har nån sysselsättning så ska jag iväg på behandling så fort som möjligt.
Hon har ett hem redo som jag ska till redan nästa vecka men man är i stort sätt inlåst där.
Hur ska jag berätta det hör för mina barn som bor på annan ort?
Kan man försöka komma till ett "öppet" hem där jag kan åka o hälsa på dom ibland utan att det här kommer fram till dom?
Eller ska jag bara göra som soc säger, berätta för barnen, åka iväg och sen in på laro?
Jag skäms för att berätta.
Men är jag inlåst så kommer dom fatta även om jag får ringa dom.
Och hur ska jag berätta att tjejen kommer dom aldrig mer få se.

Den här soppan alltså.
Droger är sån jävla skit.
Citera
2026-09-02, 17:15
Moderator
evilhoneys avatar
Gör som de säger och gör ditt bästa i behandlingen och var en bättre, närvarande och framförallt drogfri pappa när du kommer hem. Du kommer få möjlighet att förklara med tiden.
Jag förstår att du har lite panik nu men ta det lugnt och lita på att det blir bättre.
Citera
2026-09-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Mitt liv har gått från helt uppordnat till katastrof på en vecka.
Har hänt en olycka men en truck på jobbet vilket gjorde att jag fått lämna drogtest, som var positivt, så jag blev av med min provanställning på studs.
Det var spiken i kistan för min tjej som gjorde slut, och drog häromdagen.
Hon har fixat ny lägenhet i en annan stad och bor hos en kompis resten av månaden innan hon flyttar till sin nya lya.
Jag skulle egentligen in på laro men var positivt på benzo nu så jag måste in på avgiftning innan det ska dra igång och min soc handläggare säger att jag har för stökig problematik och historik så jag måste göra en riktig behandling, inte bara avgiftning.
Eftersom jag blev arbetslös blixtsnabbt, inte har nån sysselsättning så ska jag iväg på behandling så fort som möjligt.
Hon har ett hem redo som jag ska till redan nästa vecka men man är i stort sätt inlåst där.
Hur ska jag berätta det hör för mina barn som bor på annan ort?
Kan man försöka komma till ett "öppet" hem där jag kan åka o hälsa på dom ibland utan att det här kommer fram till dom?
Eller ska jag bara göra som soc säger, berätta för barnen, åka iväg och sen in på laro?
Jag skäms för att berätta.
Men är jag inlåst så kommer dom fatta även om jag får ringa dom.
Och hur ska jag berätta att tjejen kommer dom aldrig mer få se.

Den här soppan alltså.
Droger är sån jävla skit.

Känner igen den känslan i nästan exakt samma regi...Tror jag sett dig skriva, det var du som skulle trappa ur benson och få börja LARO när du gjort det...Men som hade problem att helt trappa ut det. Du har mkt o leva för, det är det positiva...Och LARO kan vara en knuff i helt rätt riktning...Ju renare opioid beroende man är ju lättare brukar det vara...Att LARO inte funkar för 24/7 tjackisar är en helt annan femma. Se bara till o göra allt du kan för o komma in i LARO om det är det du måste ha. Många trashar LARO så jävla mkt...Riktigt ignoranta personer..LARO är i väldigt många fall det som gör att man överlever skiten. Men ändå ska massor av ignoranta skitstövlar klaga för att dem sett nån 24/7 tjackis sälja sina tabletter o fortsätta knarka...Oavsett hoppas det löser sig för dig!
Citera
2026-09-02, 21:25
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Gör som de säger och gör ditt bästa i behandlingen och var en bättre, närvarande och framförallt drogfri pappa när du kommer hem. Du kommer få möjlighet att förklara med tiden.
Jag förstår att du har lite panik nu men ta det lugnt och lita på att det blir bättre.
Tack och jag tror du har rätt.
Men det är stress o panik nu som du säger.
Citera
2026-09-02, 21:35
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Känner igen den känslan i nästan exakt samma regi...Tror jag sett dig skriva, det var du som skulle trappa ur benson och få börja LARO när du gjort det...Men som hade problem att helt trappa ut det. Du har mkt o leva för, det är det positiva...Och LARO kan vara en knuff i helt rätt riktning...Ju renare opioid beroende man är ju lättare brukar det vara...Att LARO inte funkar för 24/7 tjackisar är en helt annan femma. Se bara till o göra allt du kan för o komma in i LARO om det är det du måste ha. Många trashar LARO så jävla mkt...Riktigt ignoranta personer..LARO är i väldigt många fall det som gör att man överlever skiten. Men ändå ska massor av ignoranta skitstövlar klaga för att dem sett nån 24/7 tjackis sälja sina tabletter o fortsätta knarka...Oavsett hoppas det löser sig för dig!
Tack för svar. Har stoppat i mig allt igenom åren men varor har blivit det enda jag kan få livet att funka på, har jag inbillat mig iaf.
Tog en överdos i februari och tjejen visste tack o lov hur hon ska göra med nalaxonspray.
Jag lovade då att allt strul ska vara slut.
Hade verkligen byggt upp mycket nu på 6mån. Inget förutom sub och alpra för att hjälpa till.
Men men.
Nya tag.
Citera
2026-09-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Tack för svar. Har stoppat i mig allt igenom åren men varor har blivit det enda jag kan få livet att funka på, har jag inbillat mig iaf.
Tog en överdos i februari och tjejen visste tack o lov hur hon ska göra med nalaxonspray.
Jag lovade då att allt strul ska vara slut.
Hade verkligen byggt upp mycket nu på 6mån. Inget förutom sub och alpra för att hjälpa till.
Men men.
Nya tag.

Ja alltså har du en bra chans o komma in i LARO ta den oavsett vad. Det brukar vända för många när dem väl går med...Även om det e dunder jobbigt första året/åren. Sen e man som vem som helst..Men du kan inte få göra en seriös avgiftning och dem planerar o starta dig direkt i samband med det? Du måste ju vara bens fri för att få starta.
Citera
2026-09-03, 12:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hoppas du löser allt och att du blir en drogfri medborgare efter detta som ser till att ordna upp ditt liv på bästa sätt. Om du ska berätta för dina barn, ja skulle jag säga om de nu är tillräckligt gamla för att förstå. Det är bättre att de får veta från dig än att de får veta det från ditt ex som just nu är bitter och kanske ger en helt felaktig historia som svärtar ner dig helt.

Det kan snabbt gå åt helvete just när man använder droger och jag hoppas att många av de som anser att droger är något som ska vara ok och lagligt läser denna tråd och ser hur jävla illa det kan gå bara för att det sker en mindre skitsak på jobbet.
Citera
2026-09-06, 17:48
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hoppas du löser allt och att du blir en drogfri medborgare efter detta som ser till att ordna upp ditt liv på bästa sätt. Om du ska berätta för dina barn, ja skulle jag säga om de nu är tillräckligt gamla för att förstå. Det är bättre att de får veta från dig än att de får veta det från ditt ex som just nu är bitter och kanske ger en helt felaktig historia som svärtar ner dig helt.

Det kan snabbt gå åt helvete just när man använder droger och jag hoppas att många av de som anser att droger är något som ska vara ok och lagligt läser denna tråd och ser hur jävla illa det kan gå bara för att det sker en mindre skitsak på jobbet.
Allt löser sig.
Behöver inte lyda soc, jag har min plats på lara och behöver bara in på avgiftning vilket känns surt för det har jag klarat själv otaliga gånger.
Haft ett litet familjemöte med barnen och deras mor och hon är tack och lov en stor stöttepelare i allt det här.
Hon har själv fått behandling i laro för längesen så hon förstår mig väl.
Skönt att ha deras stöd.
Mitt jobb har polisanmält mig och det känns mindre skönt eftersom jag snart har en kommande rättegång.
Har jag tur så hinner dom få med det här på samma rättegång så slipper jag två domar.
Truckgrejen på jobbet kommer försvinna av straffrabatten som tack och lov är kvar.
Jag hade räknat med ett par månader så jag hade kunnat ansöka om fotboja men eftersom jag inte har nån sysselsättning nu så blir jag väl nekad boja om jag förstog frivården rätt.
Men en sak i taget nu.
Tack för alla tips och stöd.
Citera
2026-09-06, 17:55
Medlem
Ta emot den hjälpen som erbjuds.
Gör som du blir tillsagd när du blir tillsagd att göra det.

Släpp ditt ego och din egna vilja i några månader. För dina senaste beslut verkar ju inte ha varit top notch direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in