Citat:
Ursprungligen postat av
Dryckeshorn
Ja man ser det hela tiden i närområdet här, exakt den scenen. Fullständigt vansinne, och det säger jag som hängiven elsparkanvändare.
Som med det mesta annat kring elsparkar verkar polisen tyvärr inte göra nåt åt det hela. De skulle troligen ha rätten att stoppa ekipaget, konfiskera elsparken och göra en orosanmälan till socialen. Nu är jag inte personligen särskilt pigg på att blanda in myndigheter i familjeaffärer i önödan, men nämnt beteende är lite väl riskfyllt. Något borde faktiskt göras.
Ja, man ser sen mer eller mindre aldrig ett barn cykla eller sitta bakpå en cykel utan hjälm men så fort samma ekipage står på en sparkcykel och farten mer eller mindre dubblas så är det helt ok att skita i allt vad säkerhet är.
Jag ser det inte bara då och då utan detta sker säkert iallafall någon gång i veckan och det är heller inte samma människor varje gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Ja detta har nog många ingen koll på! Medhjälp till olovlig körning och tillåtande av olovlig körning kan kosta både pengar och körkort
Japp, kan bli jobbigt när Albin 10 år kör 25 km/h med sin elsparkcykel och ensamstående mamman blir av med körkortet och inte kommer kunna skjutsa sina små änglar till alla träningar och allt annats som behövs idag.
Kan komma som en jävla käftsmäll skulle jag säga.