2026-09-05, 12:20
Medlem
Var kom Magdalena Andersson med dessa uttalanden om aktivitetsstödet?
Citat:
Ursprungligen postat av akjrvkrv

I det här valet så var min viktigaste fråga aktivitetsstödet, jag är arbetslös. Socialdemokraterna gick nyss ut med att behålla sänkningen av aktivtetsstödet, då har jag bara Vänstern kvar som alternativ.

Jag undrar dock varför Socialdemokraterna vill föra sådan hård högerpolitik när det kommer till välfärdssystemet?

Socialdemokraterna vill även behålla aktivitetskravet för de som är tvugna att söka ekonomiskt bistånd, vilket i stort sett alla utan sparande kommer behöva göra med det försämrade aktivitetsstödet.

På frågan om vad hon tycker om aktivitetskravet för ekonomiskt bistånd svarar hon, citat från Magdalena själv från en AMA på Reddit
"Jag tycker i grund och botten att det är ett bra förslag - jag startade den utredningen som det bygger på när jag var statsminister. Men precis som du skriver behöver det implementeras på ett bra sätt, så att det verkligen blir ett sätt för människor att komma närmare arbetsmarknaden för att fler ska kunna få ett jobb. Nuvarande regering har inte gett kommunerna tillräckligt mycket pengar för det och det vill jag ändra på om jag blir statsminister. Alla ska arbeta och bidra utifrån förmåga."

Flyttbidrag vill man införa, men bara för unga tydligen, det kostar ungefär 20000 att flytta till annan ort, det är nog inte många arbetslösa som har sådana summor, tror jag iallafall.
Citera
2026-09-05, 12:22
Medlem
Sjukt att man ska behöva taktikrösta på sossarna.
Pöbeln är dummare än man tror.
Citera
2026-09-05, 12:40
Medlem
pextas avatar
Jag tappade lite förtroendet när det där kom upp att en politiker från S köpt Toblerone med tjänstekortet. Det är inte ok. Sen dess har jag inte velat rösta på S.
Citera
2026-09-05, 13:08
Medlem
Kosminskis avatar
S verkar gå fullt ut med anti-SD-budskap även i denna valrörelse. Det funkade inte förra gången och det kommer sannolikt inte funka nu heller.
Citera
2026-09-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denbredamitten
Det här valet handlar mycket om att återgå till de viktiga frågorna och bygga upp vad som har plockats ner.

Miljöfrågornas prioritet och status måste återställas. Säkra strandskyddet.

Konst och kultur måste stärkas.

De sociala skyddsnäten ska stärkas avsevärt.
Fast på köpet får man:
- Nej till kärnkraft
- Ja till generös asylinvandring med följden ökad mängd kostsamma lågfungerande, hotfulla, våldssamma, sexualbrottsliga, gängkriminella och icke-sekulariserade muslimer inklusive islamister.
- Ja till fler som tänker mer, talar mer och skriver mer om palestinier och andra långt utanför Sveriges gränser än om problem här och nu i landet.

Men det struntar du säkert i.
Citera
2026-09-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Var kom Magdalena Andersson med dessa uttalanden om aktivitetsstödet?

Magdalena har inte uttalat sig om aktivetsstödet, hennes citat handlar om ekonomiskt bistånd.

Det finns en artikel om det på arbetet.se "Regeringens nedtrappning av aktivitetsstöd för långtidsarbetslösa har lett till hård kritik. Nu står det klart att Socialdemokraterna inte vill ändra det nya systemet.
– Då hamnar vi snett i våra prioriteringar, säger Mikael Damberg."
Citera
2026-09-05, 13:58
Medlem
LA8PVs avatar
Magda inbillar sig att köra en minoritetsregering med V, MP, och C som passivt stöd.
Men det kan hon glömma.
Rabiata MP går inte att ha att göra med.
Och V och C kan inte sitta vid samma bord.
Senast redigerad av LA8PV 2026-09-05 kl. 14:00.
Citera
2026-09-05, 14:48
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Du tjatar vidare.

Och använder dig av fullständigt nonsens.

Vi är inte imponerade. Alls.

snacka om att tala i nattmössan syftar på dig
Citera
2026-09-05, 15:01
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Magda inbillar sig att köra en minoritetsregering med V, MP, och C som passivt stöd.
Men det kan hon glömma.
Rabiata MP går inte att ha att göra med.
Och V och C kan inte sitta vid samma bord.

Dessutom är de fullständigt okapabla att lägga upp en budget.

Jag lyssnade på Carl Oscar Bohlin häromdagen han hävdade efter de rödgrönas förra mandatperiod på 8 år var försvaret nere på 0 i budget och det var tack vare de borgerliga budgeten som slogs igenom 2021 som budgeten har räddats.

Fullständigt obegripligt hur någon kan överhuvudtaget kan stödja de rödgröna som inte ens kan lägga upp en rätt budget och har avtal med terroristorganisationer.

Det är som de vill se Sverige fallera.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-05 kl. 15:04.
Citera
2026-09-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och var hittar du denna text? Och i vilka av dessa orter hittar du utanförskapsområden?

Jag skrev ju som sagt att jag hittade detta med att det erbjuds valskjuts så det enda du nu gör är att visa att du hittar samma sak. Grejen är den att det påstods att S gjorde detta i utanförskapsområden, något jag tvivlade på. I Nacka finns det ett område som heter Fisksätra och som väl klassas som ett sådant område typ. Det är uppdelat i 2 st valdistrikt vilket innebär att alla som bor där har väldigt nära till sin vallokal.

Och lägg därtill att det alltså inte bara är S som pysslar med denna "service".

Det är bara S som ”erbjuder” sådana väljargrupper som de låtit massinvandra till Sverige skjuts till vallokaler. Detta har S ägnat sig åt i valen de sista tjugo åren.
Citera
2026-09-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
S verkar gå fullt ut med anti-SD-budskap även i denna valrörelse. Det funkade inte förra gången och det kommer sannolikt inte funka nu heller.
Frågan är om det är sista dödrycket eller om det kommer vara samma dravel nästa val.

De har ju gnatat om att sittande regering är en SD-styrd regering, det borde med deras logik inte bli värre nu med en faktisk SD-regering?
Citera
2026-09-05, 15:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Dessutom är de fullständigt okapabla att lägga upp en budget.

Jag lyssnade på Carl Oscar Bohlin häromdagen han hävdade efter de rödgrönas förra mandatperiod på 8 år var försvaret nere på 0 i budget och det var tack vare de borgerliga budgeten som slogs igenom 2021 som budgeten har räddats.

Fullständigt obegripligt hur någon kan överhuvudtaget kan stödja de rödgröna som inte ens kan lägga upp en rätt budget och har avtal med terroristorganisationer.

Det är som de vill se Sverige fallera.
Många skiter i Sveriges väl och ve och rycker på axlarna vad det gäller försvaret kriminalitet och ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in