2026-09-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det står olika var man än läser. Ena stunden är det jämnt i valet. I andra är det stort försprång för rödgröna. I ena stunden är L lågt mätta, medan i andra stunden så är de över spärren.
Finns en tydlig trend !
Citera
2026-09-04, 00:00
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajklajk
Lätta pengar. la stort bett 5x pengarna på att Tidö fortsätter
Låt oss be till gud
Citera
2026-09-04, 00:57
Medlem
ziggarillens avatar
Finns det ens någon med IQ över 35 som tycker att Magdalena Andersson är lämplig som statsminister? Jag ber också en bön att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar på dom blågula.
Citera
2026-09-04, 01:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lahey
tycker hela valrörelsen har varit tam och anonym. De rödgröna ledde mycket, och trodde det var färdigt. Min känsla är att oppositionen är anonym, det jag har fått till mig från deras sida, är att C vägrar samarbeta med V, that's it, och att S nyss gick ut med någon tandreform. Det ska vara mycket billigare att gå till tandläkaren, men vilken väljare blir kåt på det?
Kan hålla med dig något. Men jag tror det handlar om att Tidö har fått ordning på väldigt mycket och oavsett vad S påstår eller V/Mp vill, kommer migrations- eller kriminalpolitiken inte lättas upp. Så valet 2022 var mer existensiellt för Sverige efter det rödgröna kaoset än 2026 är på samma sätt. Även om vänstern skulle vinna kommer Tidö göra comeback om 4 år.
Citera
2026-09-04, 01:46
Medlem
Ja nu när (S) gått ut och sagt att man INTe kommer fixa tillbaka den ekonomiska standarden för långtidsarbetslösa, så finns det ju absolut inget att hoppas på för den som är långtidsarbetslös.

Det är en stor grupp människor som lever under existensminimum, så jag tror det kommer ha betydelse.
Citera
2026-09-04, 03:24
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Finns det ens någon med IQ över 35 som tycker att Magdalena Andersson är lämplig som statsminister? Jag ber också en bön att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar på dom blågula.

Att det krävs i runda slängar 35+ iq för att läsa Måns Zelmerlöw fan-fiction är inte nödvändigtvis tillräckligt för att hitta rätt i röstlokalen. Gissningsvis!
Citera
2026-09-04, 03:59
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Ja nu när (S) gått ut och sagt att man INTe kommer fixa tillbaka den ekonomiska standarden för långtidsarbetslösa, så finns det ju absolut inget att hoppas på för den som är långtidsarbetslös.

Det är en stor grupp människor som lever under existensminimum, så jag tror det kommer ha betydelse.
Dom är ju så dumma att säga det innan valet så S får skylla sig själva.
Citera
2026-09-04, 04:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Tidö är mer stabilare än Vänstern. Om du tänker till lite så på vänstersidan har du :
- Kommunister / Islamister
- Miljöfacister
- Sossar
- Marknadsliberaler

Denna konstellation fungerade inte 2014-2022 och kommer definitivt inte fungera nu heller när extremisterna i MP och V kräver alltmer makt.

I Tidö är alla partier överens och C håller med Tidö i alla marknadsliberala frågor.

Även i frågor om att importer mindre/ skicka ut Muslimer så tror jag att C kommer rösta för högern. Det är egentligen bara Vänstern som vill importera fler bidragstagare från Mellanöstern och behålla bidragsparasiterna som vi redan har.
Men C kommer inte att rösta fram en regering med SD.

Det blir istället SD som kommer att rösta fram en regering med C.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2026-09-04 kl. 04:50.
Citera
2026-09-04, 04:39
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Dom är ju så dumma att säga det innan valet så S får skylla sig själva.

Jag blev också förvånad över det. De gamla sluga sossarna hade bara ljugit.
Citera
2026-09-04, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men C kommer inte att rösta fram en regering med SD.

Det blir istället SD som kommer att rösta fram en regering med C.

Liberalerna var ju illa nog.
Tar man på något sätt med c, så kan nog sd missa 4% nästa gång.
Citera
2026-09-04, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Som sagt, många i äldre gardet röstar på valdagen.
Det var ca 60.000 röster som skiljde förra valet, tror detta blir riktigt tight också.

Tidö har ju fyllt på vänstern med 400k nya röstare.
Citera
2026-09-04, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det står olika var man än läser. Ena stunden är det jämnt i valet. I andra är det stort försprång för rödgröna. I ena stunden är L lågt mätta, medan i andra stunden så är de över spärren.
Exakt. Och så är det i varje val. Just därför är det idiotiskt att dra slutsatser som TS gjorde, utifrån en undersökning. Det jag tror att man kan säga med viss säkerhet är detta.

S kommer att få mellan 23 och 33% av rösterna.
L kommer att håva in mellan 1,5 och 4,5%
Tidögänget kommer tillsammans få mellan 45 och 52%, L inräknat.
Om L inte når 4% Tidögänget inte att få majoritet.

Huruvida någon botten är ur eller ej, det vet vi först efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in