2026-09-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo där fick man förklaringen till S utspel om tänderna. De visse om detta.

Känns som det faktiskt kan gå. Folk vill nog att det ska vara klart vad det blir. En röst på S och den rödgröna röran är ju bara just det. En total röra där man inte vet hur det ska se ut.

L måste ju jubla än mest. Över den "magiska" gränsen för att väljare ska tycka stödröster har en mening.

Så är det, det lutar mot en L röst i år för mig. Bra om de kan hålla sig lite över 3 %. Då kommer de nog klara sig allafall L.
Citera
2026-09-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Är det kanske muslimerna som nu flyr S när de håller på att bli granskade och ifrågasatta? De kanske flyr till ett muslimskt parti i sista sekund innan valet?

Finns Nyans med i dessa opinionsundersökningar? Hur många av Nyans röstare kan svenska, huckletanter, om en valundersökare ringer?

Muslimerna håller sig nog där bidragspengarna finns. Men en del mer troende muslimer har nog gått från S till V nu när det är klart att V omfamnar Islamister.
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-09-02 kl. 10:28.
Citera
2026-09-02, 10:26
Medlem
PaaloAaltos avatar
En enda mätning och inget att dra stora växlar utav. De kan lika gärna vara över 30 % i nästa Novus.
Citera
2026-09-02, 10:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Samma här, lutar starkt mot en stödröst, ett L utanför Riksdagen och det blir Rödgrön misär i fyra år. Det vill man helst slippa. Om det är nåt gott som händer de här veckorna som kommer så är det en blågul regering, det hade varit en underbar inledning på vinterhalvåret jämfört med en Sosseregering.

Jag avskyr Folkpartiet ("liberalerna"), ett förmynderikåt förbudsparti och som varit en (starkt) bidragande orsak till svenskt migrationshaveri... Ullenhag etc. för er som var med.

Av denna anledning överraskar det mig själv rätt ordentligt att jag faktiskt också börjat att ens tänka tanken på en stödröst till L...

Röstar på valdagen, så samlade opinionen sista dagarna får avgöra om jag faktiskt gör nått så sjukt som att rösta L för att göra mitt för att rädda Sverige från dårhuset till vänster
Citera
2026-09-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag avskyr Folkpartiet ("liberalerna"), ett förmynderikåt förbudsparti och som varit en (starkt) bidragande orsak till svenskt migrationshaveri... Ullenhag etc. för er som var med.

Av denna anledning överraskar det mig själv rätt ordentligt att jag faktiskt också börjat att ens tänka tanken på en stödröst till L...

Röstar på valdagen, så samlade opinionen sista dagarna får avgöra om jag faktiskt gör nått så sjukt som att rösta L för att göra mitt för att rädda Sverige från dårhuset till vänster

Då gör jag samma. Jag väntar, kanske dumt o kila iväg o rösta redan nu. Även om man hade velat för att lägga sin röst på Tidösidan.

Att rösta på L innebär att man får 99 % SD politik och en del SD ministrar. Sen får vi ännu mer kvar att leva på i plånboken, slipper en sjuhelvetes massa trubbel med ekonomin och inflationen, för att inte tala om bolåneskatten.

Man vill ju inte ha det sämre, speciellt inte folk med mindre pengar än alla andra. Jag brukar tänka på hemlösa och de som behöver pengar mest som ensamstående. Hur blir deras vardag med inflation och superdyr bensin och el ??

Det är ju inte ett hållbart läge antingen för privatpersoner eller landets ekonomi i övrigt.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-02 kl. 10:37.
Citera
2026-09-02, 10:49
Medlem
SvettigArabs avatar
Maggan har slutspurten kvar. Och det är hennes sämsta gren. Slutdebatterna är hennes akilleshäl. Lita på att sossarna kommer va ute i förorten och ragga röster fram till valet.
Citera
2026-09-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Maggan har slutspurten kvar. Och det är hennes sämsta gren. Slutdebatterna är hennes akilleshäl. Lita på att sossarna kommer va ute i förorten och ragga röster fram till valet.
Och troligtvis mer darrig med dessa siffror, får se vad SVT/Verian säger i morgon.
Citera
2026-09-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Åjo de har nordens första kalifat som vision… och där är vi ju snart. Titta in i en skola, det är inte många blonda barn man ser. Riktigt tragiskt.

Att det är en massa icke-blonda barn (i en skola i ett utanförskapsområde dvs) innebär inte automatiskt ett kalifat. Problem med segregation? Javisst. Och problem med segregation, kan det leda till kriminalitet? Javisst

Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-09-02 kl. 11:19.
Citera
2026-09-02, 10:55
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tyvärr räcker det inte. Jag förstår vad du menar men nån gång måste man köpa i dippen och hoppas på en raket.

SD hade chansen men istället för att kicka ut kriminella och inte täppa igen det läckande röret har man slarvat och utvisat ungdomar som bott hör hela livet som vi kastat miljoner på i utbildning.

Tyvärr behövs någon som vågar röra runt i den korrupta grytan. Vi behöver inte 90% av våra myndigheter vi behöver heller inte en massa ”hittepå jobb”. Bidrag till parasiter måste strypas och inget mer bistånd ska skickas från den svenske skattebetalaren till korrupta länder. SVT måste bort. Vi kan inte ha statliga kanaler som hatar svensken och gör allt för att tala om för oss hur dåliga vi är som inte älskar våldtäktsmän och pedofiler.

Vi har politiker på ledande positioner som inte ens vet vem som är svensk. Det är oerhört kränkande att låtsas som att vi inte finns. Det går bra att skrika att Palestina ska vara för palestinier men det går inte att säga att Sverige ska vara för svenskarna. Vi har enligt politiker och media inte rätt till vårt egna land. Det är fullständigt vidrigt och ett förtryck mot oss.
Ingen i riksdag och regering vill ens kännas vid detta. SD är helt kastrerat och smörar för svenskhatare.

Det har heller inte gjorts något för att se till att svensken får ta del av vår egna el till vettiga priser utan ska serva andra länder som har sugsnabeln i våra plånböcker! Man kan ha handel mellan länder utan att de ska få plundra en. Dessutom är det mycket märkligt att vi böjer oss för allt vad EU vill. Egentligen borde knappast någon invandrare kunna få uppehållstillstånd i Sverige då vi inte är första trygga land utan snarare helt omöjligt att komma till först.

Det är det folk är trötta på och åttaklövern står med byxorna nere och går med på precis allt. Vi är bäst i klassen men ska ändå skämmas och göra mer…

AFS får 3,9% i valet. Ultra rödingarna vinner valet. Vad händer? Go!
Citera
2026-09-02, 10:56
Medlem
Conny63s avatar
Prata om kriminalpolitiken så är S chanslösa . Djävligt bra jobbat av tidö o straffen skall bli högre o gängkriminaliteten avslutat kapitel mindre invandring som nog är viktigt för svenska folket efter 4 år till får vi hoppas . Vi får väl se hur mycket svt o tv4 går på dessa ämnen .
Citera
2026-09-02, 10:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Då gör jag samma. Jag väntar, kanske dumt o kila iväg o rösta redan nu. Även om man hade velat för att lägga sin röst på Tidösidan.

Själv överväger jag bara det klivet om den samlade opinionen ligger i krokarna 3,75%, då börjar ens stödröst väga tungt "på riktigt".

Denna mätning var väldigt trevlig. Tyvärr bara en, och nästa kan lika gärna visa sossebull och L-bear (för att använda trading-lingo).

Spännande iaf, det är det.
Citera
2026-09-02, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
En enda mätning och inget att dra stora växlar utav. De kan lika gärna vara över 30 % i nästa Novus.
Nä, men det har varit en tydlig nedåttrend över tid, och nu tog de ett skutt neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in