2026-09-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Ardalan Schekarabi är väl med där.

Flyktingen från Storbrittanien? Tveksam. Hade han aldrig gjort en grej av sin asylbakgrund så kanske...
Citera
2026-09-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Hörde i SVT morgontv att den kommer vid lunch idag. Blir spännade!
Givetvis blir den kraftigt vinklad genom medveten selektion av tillfrågade, så man får ta den med en nypa salt
Citera
2026-09-03, 11:38
Medlem
S kan ha bra åsikter men Magdalena Andersson är ett totalt vider. Bara hon öppnar munnen och den gnäggiga stockholmska rösten så mår man otroligt dåligt. Hon ser dessutom ut som en fransk padda. Hon har något arrogant franskt över hela utseendet som är ytterst obehagligt.
Citera
2026-09-03, 11:41
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Inte så konstigt att det beviljades stora mängder uppehållstillstånd under Löfven, som regerade på en borgerlig budget. Regeringen Reinfeldts samarbete med Miljöpartiet gjorde ju att vi hade i princip vidöppna gränser. Regeringen Löfven gjorde massor för att minska invandringen, men det tog tid.

Den invandringen vi hade under Göran Persson var en helt annan sak. Det handlade nästan bara om lättintegrerade européer som ökade tillväxten i Sverige ordentligt.

Jag kontrar din "gjorde massor för att minska invandringen" med "mitt Europa bygger inga murar".

haha sossar asså......
Citera
2026-09-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
S kan ha bra åsikter men Magdalena Andersson är ett totalt vider. Bara hon öppnar munnen och den gnäggiga stockholmska rösten så mår man otroligt dåligt. Hon ser dessutom ut som en fransk padda. Hon har något arrogant franskt över hela utseendet som är ytterst obehagligt.
Det spelar ingen roll vilka åsikter eller förslag S har, eftersom de är beredda att sälja ut sig till V och MP som har galna förslag. En röst på S är en röst på Vs och MPs politik.
Citera
2026-09-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Ja vem tror vi blir efterträdare?

Annika ”geniet” Strandhäll?
Tobias ”inte Maffia boss” Baudin?
Morgan ”knäckte gängen” Johansson?
Anna ”aj kän spik inglisch” Linde?
Anders ”energiknippet” Ygeman?
Peter ”alltid varit för NATO” Hultqvist?

Det är ganska kört för dom men blir nog nån yngre.
Citera
2026-09-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Mikael Damberg och Morgan Johansson skulle bägge vilja sannolikt. Vad jag förstått så fanns det planer på att Anders Ygeman skulle förberedas som nästa partiledare en gåmng i tiden men så snart han fick mediaexponering blev det ju uppenbart (till och med för (S)) att det vore en dålig ide...

Ja han Ygeman är ju manlig variant på Mona Sahlin. Jag undrar om Magdalena Andersson vill ha med honom som statsråd eller väljer nån mer lämpad om S nu får möjlighet att bilda regering.
Citera
2026-09-03, 11:56
Medlem
RascarCapacs avatar
Jag skiter i vad Åkesson & Kristersson säger. Vill man att den sidan ska vinna så är det viktigt att tillräckligt många stödröstar på L, och det tänker jag göra!

Kommer de inte över spärren så vinner den rödgröna sidan, och det vore det sämsta som kan hända Sverige just nu.
Citera
2026-09-03, 11:59
Medlem
Kaptagons avatar
Sossarna rasar även i demoskop senaste mätning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6q1o3L/s-rasar-i-ny-matning
Citera
2026-09-03, 12:00
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Tänkte posta denna undersökning nu på morgonen också. L på 3,4 %! Allt det kan inte vara stödröster. I med att alla andra partier har tappat på Vänstersidan och alla Tidöpartierna har ökat.

Stödröstar folk inte in Liberalerna nu så finns det med andra ord inget Tidöalternativ, Liberalerna behövs.

SPRID ORDET, ÄN FINNS HOPP FÖR EN BLÅGUL SEGER.

Nej nej, förhoppningsvis har vi en 7-klöver efter valet! Det vore en dröm om L åker ur, helst med 3,9%.

Vi får antagligen en sosseregering i höst vilket kommer suga hårt, men fortfarande bättre än dagens skitregering. De lovade ett paradigmskifte - det fick vi också - till en jävla mardröm där man öppnar mattan för Eurointräde och kärnvapen på svensk mark. + Ansiktsigenkänning med AI. + Att folkbytet fortsätter, fast med indier och bangladeshianer.

Nej dra åt helvete med TIDÖskräpet. Vad vi måste göra i höst är att bryta hypnosen kring blockpolitiken. De största idioterna det här valet är de människor som går mot sin vilja och röstar på liberalerna - då låter man systemet vinna. Dessa ska SKÄMMAS!

SPRID ORDET, ÄN FINNS HOPP FÖR ATT BRYTA HYPNOSEN KRING BLOCKPOLITIKEN.
Citera
2026-09-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Sossarna rasar även i demoskop senaste mätning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6q1o3L/s-rasar-i-ny-matning
De mäter fler dagar har jag för mig? Ser hoppfullt ut och går att vända detta! Paniken är total nu på Sveavägen 68...
Citera
2026-09-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det är ganska kört för dom men blir nog nån yngre.

Nej, inte yngre. Plocka in Mona Sahlin. Hon är fortfarande hungrig. Hon borde egentligen ha blivit statsminister, men föll verkligen på målsnöret. Pga en total bagatell. Hon är iaf 10000 ggr mer sympatisk än Maggan. Maggan kan ha bra idéer men hennes uppsyn av ytterst arrogant person, som säger att S ska regera och det andra kan påverka är som att välja "strössel" på glassen, hon har faktiskt sagt det, är så sjukt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in