Jag läste någonstans i en debattartikel att en röst på Socialdemokraterna är lite som att rösta på en förmedlingsbyrå. Den beskrivningen tycker jag är klockren.
Man vet helt enkelt inte vad man får. Socialdemokraterna driver knappt någon egen tydlig politik längre, eftersom de måste hålla dörren öppen åt alla håll om makten ska kunna säkras.
Åt ena hållet kopierar Socialdemokraterna stora delar av Tidöpartiernas politik rakt av: stramare migration, hårdare straff och en tuffare kriminalpolitik. Åt andra hållet lyckas man inte ge några tydliga svar om exempelvis migrationen. I stället kommer svepande klyschor som att "alla människor i nöd ska få komma till Sverige och stanna". Det kan i praktiken betyda nästan vad som helst, och det är just den typen av otydlighet som tidigare har bidragit till en migrationspolitik utan tydliga gränser.
En röst på Socialdemokraterna innebär därför inte bara en röst på S, utan i praktiken också en biljett till omfattande kohandel med MP, C och V.
Och då kan man nog glömma att särskilt mycket av den politik som Socialdemokraterna nu kopierat från Tidöpartierna faktiskt kommer att bli verklighet. MP och V kommer att kräva sitt pris för att släppa fram en S-ledd regering och lär sätta stopp för stora delar av den politiken.
Sossarna verkar tro att det Svenska folket är helt efterblivna.
----------
Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Jag röstar på S för att jag är emot vinster i skolan. Det känns viktigare än om en enskild minister är chimpans eller inte.
Vad tycker du om att Sossar, Vänsterpartister och Miljöpartister på en omfattande skala berikar sig själva på välfärden, bland annat genom vinster i skolan? Dom har lurat dig min vän.
Citat:
Socialdemokraterna, vänstern och Miljöpartiet vill se ett stopp för vinsterna i välfärden.
Samtidigt visar Expressens granskning hur partiföreträdare tagit ut miljonvinster ur aktiebolag
inom skattefinansierad skola, vård och omsorg.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/de-rodgronas-mangmiljonvinster-i-valfarden/
FB tråd =>
(FB) Välfärdsbolag tillhörande rödgröna partiföreträdare plockar ut mångmiljonvinster (sep 2026)