2026-09-02, 16:30
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
I vårt bostadsområde finns kommunala hyreshus, i takt med att de svenska pensionärerna flyttar till hem wllery dör ut sätter kommunen dit Menafamiljer. Där det förut var pelargoner o julljusstakar i fönstren hänger där nu tjocka lakan-i vart enda fönster. De kan inte ens sätta upp vanliga gardiner, utan allt ljus ska stängas ute. Jävla barbarer!

Exakt.

Jag har samma erfarenheter som du.

Fönster är bara döda saker för dem som måste täckas.
Citera
2026-09-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Det är väl så här dom gör så dom kan leva på bidrag hela livet utan att behöva lyfta ett finger. Undra hur mycket sånt här skit pågår inom socialtjänsten
De ser till att fixa klanfolk på strategiska platser i FK, Soc , föreningar och projekt som dessa arbetscoacher så är klanens medlemmar försörjda livet ut..
Citera
2026-09-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Som jag skriver, radera AF och sen låter man AI ta hand om kontrollen så att personer söker jobben. Att AF hjälper dig hitta ett jobb var något som skedde på 80-90talet då de var ensamma på marknaden med sin platsbank och sin tidning man fick. Nu är de så omkörda så bara kommunala jobben läggs ut där plus lite andra skitjobb.
Jobb får man idag via rekryterare, kontakter eller andra jobbsidor på nätet.

Jag har varit arbetslös i korta omgångar på 80-, 90-och 2010-talen och aldrig att jag fick jobb igen via AF, det var enbart via eget jobbsök samt kontakter.

AF var redan då patetiskt! Man skulle gå flummiga ” söka jobb-kurser” som var så meningslösa och banala och rent ut förnedrande för ens intellekt att jag faktiskt sa ifrån, vilket inte uppskattades. Ärligt talat känner jag inte en enda person som fått vare sig adekvat jobbsökningshlp eller jobb via AF. Det är enbart en myndighet som ” måste finnas” men alla vet att den inte tjänar något till, förutom för de personer som jobbar där.
Citera
2026-09-02, 16:55
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
99.9 % av dessa jobbcoach företag ägs av babbar och 100 % av dom anställda är babbar som
hjälper andra babbar att få bidrag, inte jobb.

Ja, låtsasjobb skapade för att förbättra statistiken lite för invandrare.
Citera
2026-09-02, 17:20
Medlem
Härligt med Afrika/Mellanöstern i Sverige.
Tack regeringarna Carlsson, Bildt, Persson, Reinfeldt, Löfven/Andersson.
Men det är säkert bara ett globalt allmänt mansproblem eller så är det raaism, fobier och diskriminering från svenskar som förklarar allt.
Citera
2026-09-02, 17:25
Medlem
Systemet med jobbcoacher infördes av arbetsmarknadsminister ven Otto Littorin (M)
Citera
2026-09-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Systemet med jobbcoacher infördes av arbetsmarknadsminister ven Otto Littorin (M)
Säg inte så! Du förstör världsbilden för många här. Allt är vänsterns fel. Visste du inte det?
Citera
2026-09-02, 17:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag har varit arbetslös i korta omgångar på 80-, 90-och 2010-talen och aldrig att jag fick jobb igen via AF, det var enbart via eget jobbsök samt kontakter.

AF var redan då patetiskt! Man skulle gå flummiga ” söka jobb-kurser” som var så meningslösa och banala och rent ut förnedrande för ens intellekt att jag faktiskt sa ifrån, vilket inte uppskattades. Ärligt talat känner jag inte en enda person som fått vare sig adekvat jobbsökningshlp eller jobb via AF. Det är enbart en myndighet som ” måste finnas” men alla vet att den inte tjänar något till, förutom för de personer som jobbar där.

Jodå, jag har gått en sån där ”söka jobb kurs” och anser faktiskt att den gav en del. Ser man på hur våra kära ungdomar idag söker jobb och hur deras cv ser ut så skulle de också behöva gå en söka jobb kurs. Ofta skulle de även behöva en svenskakurs också då stavningen är under all kritik.
Jag har aldrig fått någon annan direkt hjälp av AF ska tilläggas förutom att man även fick gå en kurs inom data där som var en föregångare till datakörkortet som det så fint hette.
Citera
2026-09-02, 17:38
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Det är en kulturell fråga.
Det här är landsmän som hjälper andra landsmän att slippa jobba och ändå få bidrag.

Att rusta och matcha ens startats är för att kunna anställa invandrare som hjälper invandrare och försöka få statistiken att se lite bättre ut.

Allting är bara helt onödigt för landet Sverige.

En svullen offentlig sektor för att dölja andra problem och vad man har importerat.
Citera
2026-09-02, 17:43
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jodå, jag har gått en sån där ”söka jobb kurs” och anser faktiskt att den gav en del. Ser man på hur våra kära ungdomar idag söker jobb och hur deras cv ser ut så skulle de också behöva gå en söka jobb kurs. Ofta skulle de även behöva en svenskakurs också då stavningen är under all kritik.
Jag har aldrig fått någon annan direkt hjälp av AF ska tilläggas förutom att man även fick gå en kurs inom data där som var en föregångare till datakörkortet som det så fint hette.

Datakörkortet vägde ungefär lika tungt som symaskinskörkortet. Bara idioter tog med det i sitt CV.
Citera
2026-09-02, 17:44
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Säg inte så! Du förstör världsbilden för många här. Allt är vänsterns fel. Visste du inte det?

Grunden är ju invandringen. Sedan vilka plåster man försöker med är olika beroende på vilket parti.

Likt Ullenhags lotsar, som man skyndsamt fick lägga ner när blattarna skickade pengarna till terrorister och köpte laptops.

Det är vänsterns fel (och inte nödvändigtvis Vänsterpartiets fel), eftersom den synen har dominerat angående invandringen oavsett vilken färg på partiet.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-09-02 kl. 17:47.
Citera
2026-09-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Grunden är ju invandringen. Sedan vilka plåster man försöker med är olika beroende på vilket parti.

Likt Ullenhags lotsar, som man skyndsamt fick lägga ner när blattarna skickade pengarna till terrorister och köpte laptops.

Det är vänsterns fel (och inte nödvändigtvis Vänsterpartiets fel), eftersom den synen har dominerat angående invandringen oavsett vilken färg på partiet.
Javisst ja. Glömde det. Allt är invandrarnas fel. Att jag aldrig lär mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in