Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag vill inte ha koll på det men jag vill heller inte att mina skattepengar går till folk som helt enkelt bara njuter av sina bidrag som faktiskt jag har betalat in.
På samma sätt så gillar jag inte när invandrare glider runt och kommer till vårt land bara för att leva på bidrag resten av livet heller.
Vill de inte jobba så ska de heller inte ha bidrag eller något alls och då får de klara sig bäst fan de vill.
du vill hellre ha hemlösa som lever i misär, än att ge några ynka miljarder till lata och oanställningsbara? Att gå på bidrag är inte dolce vita heller...
Arbetslösa som går på a-kassa och soc-fall kostar ca 30 miljarder per år. 10 av dessa 30 miljarder går till soc-bidrag. För dom som går på a-kassa har ju arbetat och gjort rätt för sig va?
Mongos på LSS kostar 75 miljarder per år.
Arbetsförmedlingen kostar ca 9 miljarder per år, som gör ingenting. soc-fall som gör ingenting, kostar också 10 miljarder. de som går på soc är väldigt många fler än de som jobbar på arbetsförmedlingen.
nyligen tog sverige ett lån för att köpa vapen på 300 miljarder.
Det är så många miljarder som försvinner på korruption och låtsasjobb. Men det är mer bekvämt att sparka på dom svaga..